1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Android Custom ROM - keskustelua, vinkkejä

Viestiketju Android -osiossa. Ketjun avasi dRD 25.06.2013.

  1. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Avataas nyt tämäkin varma keskusteluaihe. Eli mitäs custom romeja käytätte, miksi käytätte ja miksi kenenkään pitäisi sellainen kalliiseen kaupasta ostettuun kännykkäänsä väkertää? Mitä siitä hyötyy ja mitä menettää?
     
  2. apek

    apek Regular member

    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    46
    Pisteet:
    38
    Note 2:ssa on SWIFT sisällä. Nopeutta tuo lisää, joskin kyllähän tässä Notessa tehoa on muutenkin. On myös vakaampi ja ennen kaikkea akun kesto melkein tuplat vakio rommiin. Samsung pohjainen rommi kyseessä. On tässä miulla kaikkea muutakin säätöä puhelimessa sisässä ja rommitkin on vaihdellut paljon. Nyt olen tosin käyttänyt tätä SWIFTiä ykkös versiosta lähtien.

    edit 27.7.2013: nyt vasta huomasin, että linkki oli väärä :)
     
  3. hanki

    hanki Regular member

    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
  4. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Itsellä cyanogenmod ollut käytössä kaikissa puhelimissa ja muuhun en vaihda. Vanilla android "look" muutamilla höysteillä.
     
  5. Peku

    Peku Active member

    Viestejä:
    1,398
    Kiitokset:
    76
    Pisteet:
    58
    Galaxy Nexuksen vakio romi on niin sulava että pitäs saaha jotaki merkittävästi parempaa/erilaista, ehotuksia? MIUI käyny mielessä mutta lienee vielä aika buginen ja hidas? Ubuntu olisi myös vaihtoehto, mutta siitäkään ei liene päivittäiseen käyttöön... Häätyy vissin valkata xda:sta, ovat vaan niin pirun tylsiä romeja. :confused: Päivittäiseen käyttöön soveltuva romi haussa, ei mikään tunnin testi.
     
  6. ArttuH5N1

    ArttuH5N1 Member

    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    18
    Luin, että CyanogenModin uusimmissa nightleyissä olisi mukana tuki ad-hoc-wlanille, mikä on minulle aika pirun tärkeä juttu, kun tuo Nokialainen ei muuta luo. Joten varmaan odottelen, että tuki "valuu" vakaampiin versioihin ja sitten siirryn välittömästi. Käsittääkseni nightlyt ovat turhan epävakaita päivittäiseen käyttöön?
     
  7. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Riippuu ihan luurista kuinka vakaita nuo nightlyt on, niitä ei vain nimetä stableiksi kun puuttuu joku ominaisuus. Itsellä oli sgs2 1v ajan nighly eikä rebootannut tai jäätynyt kertaakaan. Note 2 nyt ollut ~4kk eikä myöskään temppuillut mitään.
     
    ArttuH5N1 kiitti tästä.
  8. kerbo

    kerbo Regular member

    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Itsellä on HTC One ja siinä pelkästään root oikeudet. Saa mainosten estot ohjelmiin, selaimeen yms. Siinä sen hyöty minulle.

    Olen kyllä ajatellut, että laittaisin Team Venomin Viper one romin laitteeseen. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2334294 Hyötynä tässä olisi uskomattoman laajat tweak mahdollisuudet ja muokattavuus. Team Venomin romeissa on vielä sisään rakennettu update mahdollisuus (Eli siis romin päivitykset otana).
     
  9. Lauzi

    Lauzi Regular member

    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    34
    Pisteet:
    38
    Cyanogenmod on ollut pidemmän aikaa ykkös rommina ja silloin tällöin on pitänyt testailla muita, kuitenkin kaikissa muissa on aina tullut ongelmia vastaan ja cyanogeniin pitänyt palata.

    Paranoid Android olisi myös ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta tuki omalle sgs-kakkoselle on ollut vähän nihkeää.

    ps. Cyanogenmodilla taitaa melkeinpä kaikki 10.1 nightlyt olla nykyään vakaita, kun koodiin ei isoja muutoksia ilmeisesti enää olla tekemässä. Uusia nightlyjä myös tipahtelee OTA päivityksinä lähes päivittäin, kannattaa kuitenkin pitää päivitys tahti vähän verkkaisempana ja muistikortin rootissa on hyvä pitää jotain vanhemman version asennustiedostoa... itsellä on Cyanogenin OTA päivitys soft brikannut puhelimen pari kertaa. :)
     
  10. Eepeeii

    Eepeeii Member

    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Annoin uuden elämän Samsung Giolle Maclaw Studion AOSP romilla. Olen kokolailla tyytyväinen.
    Liki pitäen kaikki toimii kuten pitää ja todellakin nopeasti. Vain median kanssa probleemia (Gallery tökkii).

    Koska AOSP on tabula rasa ,eli Nexuksen kaltaisia, kaikki pitää itse asentaa (file magerista kannattaa aloittaa).
    Vielä en ole korvannut romin mukana tulleita 'systeemi appeja', mutta taidan vahtaa muutaman...

    Gio ei ole kovin hyvä tällaiseen kokeilevaan asenteluun, koska tila on tiukalla, mutta kaikki on Link2SD avulla mahtuneet. Kerran on varoittanut...
     
  11. hvihavai

    hvihavai Member

    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    13
    Paljon AOSP rommien kannattajia, itsellä kuitenkin One X:ssä ARHD 21 eli stock rommin "viritetty" versio, muutamalla modilla (lyapota modpack+resmanager, 2wcr) ja vielä kernelinä XM. Eli tuloksena parempi, monipuolisempi ja nopeampi versio vakiosta.
     
  12. Patti12

    Patti12 Regular member

    Viestejä:
    957
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Itsellä kävi nopeasti omassa Ideos X5:ssa joku Aurora ICS tms. Hieno oli mutta kun nettiselain kaatui heti kun avasi eikä koko ROMin uudelleenasennus auttanut, se sai jäädä.
     
  13. Datanen

    Datanen Guest

    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse olen käyttänyt LG Optimus 2X mallissa uusinta CM versiota. Mutta bugeja siinä on ollut. mm wlan jako ei ole toiminut ollenkaan ja samoin bluetooth jako.
     
  14. ArttuH5N1

    ArttuH5N1 Member

    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    18
    Pitänee melkeinpä testata, kun nightlyissä on tuo ad hoc, mikä kuten mainittua, on melko tärkeää.
     
  15. mitsupiskiKimi

    mitsupiskiKimi Member

    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nexus S ja Helly Bean Rom 4.2.2. Nopea ja vakaa.
     
  16. ArttuH5N1

    ArttuH5N1 Member

    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    18
    No niin. Nyt tuli sitte laitettua Nexus 7:ään CyanogenModin tuorein nightly. Hyvin pelaa. Vihdoinkin voin yhdistää puhelimen ad hoc-verkkoon. (Toimii melko hyvin, jotain pientä vikaa. Tai sitten vaadin liikoja.) Itse pidän myös kovasti siitä, että nyt voin vihdoinkin muokata ulkoasua ja monta monta muuta asiaa haluamakseni. Vakaus on yllättänyt, ottaen huomioon ne kaikki varoitukset jotka CM:n omilla sivuilla on. En ole havainnut minkäänlaista epävakautta tms.

    Kokeilin myös pikaisesti franco.kerneliä. Palasin takaisin CM:n alkuperäiseen (ihan originaali?) kerneliin, kun huomasin tuon franco.kernelin poistavan tuon ad hoc-yhdistämisen. (Olisihan se pitänyt kyllä tietää.)

    Vielä toistaiseksi kaikki on aika aurinkoista. Pitää palailla, jos käyttäkokemus muuttuu.
     
  17. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Ei kannata Samsungin s3/note 2 asentaa 11.07 CM nigthly buildia, kusee ääni puhelut ja koko dialerin :)
     
  18. daimaah2

    daimaah2 Member

    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Omassa Galaxy S2:ssa on ollut jo tovin käytössä Rootbox ja Dorimanx kernel, varsin tyytyväinen ollut vaikka Dorimanxin kernelit eivät aina ihan täydellisesti toimivia olekaan. Ei ongelmaa flash-o-holicille :)
     
  19. Juh11o

    Juh11o Regular member

    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Itse olen ollut tyytyväinen SentinelROM -nimiseen custom romiin. Pohjana tietenkin CyanogenMod, joka on monelle tuttu :) Puhelimena toimii S3 4G.
     
  20. ArttuH5N1

    ArttuH5N1 Member

    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    18
    Nexus 7 ja tuorein CM nightly, sekä franco kernel. CyanogenModiin siirtymisen varsinainen syy poistui, kun hankin L520:n joka luo android-yhteensopivan WLANin, mutta en ole hetkeäkään harkinnut takaisun vaniljaan palaamista. Niin tyytyväinen olen tähän ROMiin ollut. Myös nightlyn vakaus on vakuuttanut. Yhteenkään ongelmaan ei ole tullut törmättyä.

    Franco.kernelistä on vaikea sanoa mitään. On paha mennä sanomaan, onko akkukesto kasvanut jne, vai onko kyse lumevaikutuksesta tai CM:sta. Sovellusten asentaminen Play-kaupasta on kyllä nopeutunut huomattavasti.
     

Jaa tämä sivu