1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia N1 -keskustelua

Viestiketju Android-tabletit -osiossa. Ketjun avasi dRD 19.11.2014.

  1. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Noniin, Nokialta tuli Android, sitähän "kaikki" odottivat vuosien ajan. Miltä vaikutti? Meneekö harkintaan, hankintaan..?
     
  2. Kuveerty

    Kuveerty Member

    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Näyttää hienolta peliltä, katsotaan mitä hintoja pitelee kun(jos) tänne asti joskus saapuu. Tabletti on ollut jonkun aikaa harkinnassa lähinnä työkäyttöön, mutta Androidilaitteet ei ole aiemmin herättäneet mielenkiintoa juuri lainkaan. Suurimpina syinä ulkonäkö, fiilis, Androidin huono käyttäjäkokemus ja heikot resoluutiot (en haluaisi panostaa tuhottomasti). iPadeja olen katsellut mutta en ole ainakaan vielä tullut hankkineeksi, joskohan Airin saisi nyt jostakin käytettynä edukkaasti kun kakkosversio tuli.

    Tämä tosiaan paikkaa nuo puutteet mitä tuossa luettelin; upean näköinen, hyvä näyttö ja kuulemma Lollipop on jo sulava käyttää(?). Jos olisi 10" ja saisi heti, hyvin todennäköisesti ostaisin (mikäli verojen kanssa täällä alle 350€). Seiskatuumaisilla on tullut leikittyä (Samsungia ja Nexusta), mutta kyllä 10" on tableteissa mielestäni paljon mieluisampi koko.
     
  3. mcmopo

    mcmopo Active member

    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Jos myöhemmin tulee päivitetty malli 4G-yhteyksillä niin harkintaan menee.
     
  4. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Oletko oikeasti tarvinnut 4G-yhteyttä tabletissa? Olen meinaan kolme tablettia nyt hommannut vuosien mittaan, kaikkiin kiltisti mobiilidatayhteydet ja en ole yhdessäkään mobiilidataa käyttänyt, vaan harvat reissut esim. mökille tai autossa joissa on muksut tablettia tarvinneet kodin tms ulkopuolella, olen nakannut netin jakoon kännykältä.
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Olen tabletteja käpistellyt kohtuu paljon ihan työn puolesta ja olen tullut siihen tulokseen, että kahdelle tablettikoolle on molemmille selkeä oma käyttönsä:
    • 7-8" tabletti: ylivoimaisesti paras kokoluokka sohvalla lojumiseen ja esim. uutisten tms lueskeluun ja yleiseen netin selailuun, liian pieni pidempien videoiden katseluun järkevästi
    • 10-11" tabletti: ylivoimaisesti paras kokoluokka pelaamiseen ja videoiden katseluun, liian iso sohvalla "akuankan korvikkeeksi" lueskeluun, vaatii pidemmän päälle aina tuen tms
    Eli kummallekin on käyttökohteensa ja pitää lähinnä oppia tunnistamaan se, mihin itse tablettia käyttää, kun ostopäätöstä tekee. Lisäksi kymppituumaisissa Androideissa (jollainen nyt on itsellä päälaitteena) ahdistaa ihan suunnattomasti se, että n. 90% Androidin softista ei osaa käyttää sitä lisätilaa mitenkään hyödyksi. 7-8" tableteilla tuo ei ärsytä niin paljoa.
     
  6. Kuveerty

    Kuveerty Member

    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Pahoittelut, artikuloin vähän heikosti. Kymppituumainen on omiin käyttötarkoituksiin mieluisampi. Tosiaan tärkeimmät käyttötarkoitukset olisi työkäyttö ja hyväksikäyttö valokuvauksen apuvälineenä (tämän takia tarkka näyttö).

    Olen hieman eri mieltä noista omista käyttötarkoituksista, tosin nämä on makuseikkoja kuten puhelimen näytön koko (toisille 4,3" on ihan maksimi ja toiset ei käytä alle 5"). Itse pidän 10" sopivampana jokaiseen noista tarkoituksista, eikä itselle ainakaan ole tarvetta tuelle vaikka vähän pidempäänkin surffailisi. Tosin itsellä tabletti on molemmissa käsissä ja sylissä.

    Air maksaisi enää 399€ Gigantissa..
     
  7. Pessimisti ei pety

    Pessimisti ei pety Newbie

    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    1
    Kuten tuossa aiemmin sanottiin, käyttötarkoituksesta ja omasta mausta riippuu, minkä kokoinen tabletti on paras. Nokia N1 on ihan hyvän kokoinen, mutta niin ovat 7" tabletitkin.
     

Jaa tämä sivu