1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uuden Android-puhelimen valinta

Viestiketju Uuden puhelimen valitseminen -osiossa. Ketjun avasi A_gleba 12.07.2015.

  1. A_gleba

    A_gleba Newbie

    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Apua!

    Nykyinen puhelimeni on HTC One X, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Puhelin on ollut käytössä nyt pitkälle kolmatta vuotta, toiminut moitteetta ja kestänyt tiputtelua.. Nyt se alkaa kuitenkin olla tiensä päässä: jumittuu ajoittain, sammuu salamavalon kanssa kuvia ottaessa, hidastelee hirveästi, muisti loppuu appsien päivityksiä ladatessa jne. Eikähän siihen ole järjestelmäpäivityksiä tullut ainakaan 1,5 vuoteen. Akunkin saa ladata ainakin kahdesti päivässä.

    Seuraaja pitäisi siis löytää ja haluaisin senkin olevan Android. Aiponit ja Lumiat ei siis tule kysymykseen. Ainakaan huonompitasoista en halua, kuin tämä nykyinen, joka onkin siis ollut varsin mainio tähän asti.

    Joitain Samsungin malleja olen katsellut (esim. A5), samoin kuin LG G3:a ja HTC One M8:aa. Minulle ei kuitenkaan kerro mitään puhelimista annetut tekniset tiedot eri nettisivuilla (esim.Snapdragon 801 2,3GHz, what?) , varsinkaan kun en missään pääse niitä enää vertaamaan nykyisen tietoihin. Tarvitsisin ihan käytönnön tasolla vinkkiä millä tiedolla on käytön kannalta mitäkin merkitystä. Hintaluokka, noh, mitä enemmän alle 500e sitä parempi.

    Käytän puhelinta kaikenlaiseen nettisurffailuun, verkkopankkiin, matkalippuihin, someen, musiikin kuunteluun, Youtubeen, YleAreenaan ja Katsomoon sun muihin vastaaviin. Puhelin on myös kamerani: kuvia otan paljon, ja muokkailenkin jonkin verran.

    Eli:
    - Onko LG G3 ja HTC One M8 jo aikansa eläineitä malleja? Jotain oleellisia eroja keskenään? Tuleeko näihin vielä järjestelmäpäivityksiä?
    - Onko tosiaan niin, että HTC ainoana tekee puhelimensa metallikuoriin? (Terveisin nimim. rähmäkäpälä)
    - Muita hyviä ehdotuksia, vaikka sieltä Samsungilta? Sonysta olen kuullut vain huonoa ja tuntuvat käteen melko heiveröisiltä ja muovisilta.
    - Help!
    (- Onko M9 hintansa väärti? Aina voi köyhäkin haaveilla ;))

    Kiitos!
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Eivät ainakaan rautansa puolesta.

    HTC:llä M8 on Lollipop 5.1:ssä, ja Android M -version tilanne selvinnee myöhemmin (jahka tuo M saadaan valmiiksi). LG G3:lle ei ole vielä Lollipop 5.1:stä.

    Samsungin Galaxy S6, Galaxy S6 edge ja Galaxy ALPHA on metallisilla kuorilla. Muita puhelimia ovat Huawei Ascend P8 ja Xiaomi Mi 4.

    IMO ei todellakaan ole. Syyt löytyvät
    http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2015/04/09/htc-one-m9-myynti-suomi-hinta#comment-5972365
     
  3. A_gleba

    A_gleba Newbie

    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiits!
     
  4. R3DgRu

    R3DgRu Regular member

    Viestejä:
    385
    Kiitokset:
    52
    Pisteet:
    38
    Minä olen tyytyväinen M9: ni. 699 maksoi eli saman mitä lippulaivat yleensäkin. En tiedä onko hintansa väärti, mutta taitaa kaikki puhelimet olla nykyään aika ilmavasti hinnoiteltuja.

    Takakamera on mielestäni oikein hyvä. En ole mikään ammattilaisvalokuvaaja, mutta minä en ainakaan keksi valitettavaa kuvista. Arvosteluissa tahtoo olla se vika, että ne tehdään liian aikaisin eli ohjelmistopäivitykset voivat korjata aikaisempia ongelmia. Niin kävi myös tässä tapauksessa. Kamera on ihan hyvä nykyään ja etukamera on PhoneArenan testissäkin markkinoiden toiseksi paras. Lisäksi manuaalinen tarkennus on tosi kiva. Liitän vaikka jonkun kuvan jos joku haluaa tutkia kameran jälkeä tarkemminkin.

    Softa on myöskin hyvällä mallilla; Sense 7 on nopea ja laajasti muokattavissa sekä bugiton (ainakin minulla). Kaatuiluakaan ei ole vielä puolentoistakuukauden aikana ilmennyt.

    Näyttö on kokonaisuutena hyvä. Kirkkaus sekä katselukulmat ovat hyvää tasoa ainakin G3:een ja Z1:een verrattuna joita olen päässyt vierekkäin vertaamaan. G3: ssa tietysti tarkempi näyttö, mutta ero on aika minimaalinen.

    Äänenlaatu kajareista ja kuulokelähdöstä on myös huippuluokkaa ja kävipä vielä niinkin oudosti, että puhelimessani on meidän talouden parhaat kaiuttimet. Sentään ei paremmat kuin kuulokkeet, AKG Q701. :D

    Kokonaisuutena sanon, että jos design miellyttää ja maissia löytyy niin osta pois. Erot ovat nykypuhelimissa kuitenkin melko pieniä, joten valitseepa minkä hyvänsä, niin on varmasti tyytyväinen. Ero tulee olemaan valtava One X: ään verrattuna.
     

    Liitetyt tiedostot:

Jaa tämä sivu