Palaute
 
Puhelinvertailu.com
  In English  Suomeksi  På svenska På norsk

Sonera ottaa iPhone tilauksia vastaan

Kirjoittaja Matti "Siggy" Vähäkainu @ 1.7.2008 14:27 Kommentteja (48)

Sonera ottaa iPhone tilauksia vastaan Sonera lähetti hetki sitten iPhone-ennakkorekisteröityneille tiedotuksen sähköpostilla ja tekstiviestillä. Lyhyessä tiedotteessa kerrotaan, että ennakkorekisteröityneille on avattu tilausnumero. Viestissä kehotetaan myös tilaamaan iPhone 3G -puhelin "HETI", sillä "puhelimia on rajoitettu määrä, suuren kysynnän vuoksi vain nopeimmat saavat omansa ensimmäisten joukossa."

Soneran viestissä linkataan myös hinta-/liittymätietoihin, jotka useimmat listaan rekisteröityneet ovat lienee jo nähneet viime perjantain uutisissa. Vaikka tuhansia ja tuhansia kiinnostuneita ennakkorekisteröityi Soneran iPhone 3G -listalle, niin saa nähdä kuinka moni on valmis tilaamaan puhelimen nyt kun hinnat ovat julki.





48 kommenttia »

  1. thejammy @ 1.7.2008 14:31

    suuri kysyntä? vieläkö joku aikoo noilla hinnoilla ostaa tuon?

  2. r65 @ 1.7.2008 14:41

    Hinta sinänsä ei olisi este, jos olisin Soneran asiakas, varmaanin valitsisin jonkun niistä kolmesta paketista.
    Sen sijaan, koskapa Sonera antaa ainoana vaihtoehtona noihin paketteihin tuon Minun Sonera-palvelun, jonka kanssa iPhonen voisi maksaa kertaheitolla, mutta operaattorilukituksella ja 24 kk:n sitoumuksella, en näe voivani perustella itselleni tuollaisen hankkimista, semminkin, kun niitä olisi peheeseen ostettu samantien 3 kpl.

    Täytyy ootella, josko nuita jonkun ajan kuluttua saisi operaattorivapautettuina.

    Siihen asti aion pärjäillä Sony-Ericssonilla, jonka tulen tämän kesän aikana ostamaan nykyisen Nokia N80:n tilalle, joka on hinta-laatusuhteeltaan ollut aivan käsittämättömän syvältä, ja on saanut minut ihmettelemään, millä keinoin Nokia on saanut maailmalla ihmiset kuvittelemaan ostaneensa laatupuhelimia. Ainakin minun N80:nen pelaa kuin WinXP-SP1, satunnaisesti ja eläen täysin omaa elämäänsä....

  3. zibi @ 1.7.2008 15:02

    En ymmärrä kuinka tuo puhelin on monien mielestä kallis ? Itselläni puhelimet on ollut hintaluokaltaan noin 350€. Applen iPhonen 8gt versiohan maksoi noin 160€. Puhelinlaskuni on noin 20€ luokkaa kuukaudessa (ei datapaketteja) soneran halvin kuukausimaksu taisi olla 32€. Elikkä noin 10€ minun pitää kuukaudessa maksaa lisää ja saan siinä samalla datapaketin. Elikkä puhelinta ostaessani säästän puhelimen hinnassa, mutta kuukausimaksussa joudun hieman laittamaan lisää.
    Ainut mikä tässä vituttaa on liittymän vaihtaminen ja 24kk sopimus.

  4. willy (vahvistamaton) @ 1.7.2008 15:12

    Ilmeisesti viestit ovat tavoittaneet vain Soneran asiakkaat, sillä minulle ei minkäänasteista viestiä ole tullut (olen Elisan netti- ja puhelinasiakas), vaikka ensimmäisenä päivänä kävin kiinnostukseni ilmaisemassa. Muutenkin, ostamatta kyseinen puhelin jää, en vain suostu lähtemään tämänmoiseen politiikkaan mukaan. Vaihdan tämänmyötä myös muut Applen tuotteet pois, tämä lähentelee jo järjettömyyttä.

  5. Vkat @ 1.7.2008 15:27

    Enpä ole minäkään viestiä saanut, vaikka ajattelin puhelimen käydä hakemassa samantien kun niitä tulee. Ei tuo hinta ole niin paha, että se esteeksi nousisi, ainut este voisi olla Sonera ja 24kk diili.

  6. NeoGeo1 @ 1.7.2008 15:28

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anonymous User:


    Ilmeisesti viestit ovat tavoittaneet vain Soneran asiakkaat, sillä minulle ei minkäänasteista viestiä ole tullut (olen Elisan netti- ja puhelinasiakas), vaikka ensimmäisenä päivänä kävin kiinnostukseni ilmaisemassa. Muutenkin, ostamatta kyseinen puhelin jää, en vain suostu lähtemään tämänmoiseen politiikkaan mukaan. Vaihdan tämänmyötä myös muut Applen tuotteet pois, tämä lähentelee jo järjettömyyttä.
    Kyllä mulle ainakin tuli viestiä ja saunalahden asiakas olen... ja varaukseen meni

  7. WumWum @ 1.7.2008 15:32

    On se kallis.


    Törkeää hinnoittelua puhelinoperaattorilta. Oli hankintalistalla, ei ole enää. Ennen kuin rajoitukset häviää, puhelimen hinta tippuu 60 %, oikealle tasolleen.

  8. tonnikala @ 1.7.2008 15:32

    Itse olen Elisan asiakas ja kyseinen tekstiviesti & sähköposti saapui noin 5 minuuttia sitten. Hinnoittelu on kyllä aivan posketon (+24kk sopimus), joten odotellaan huuman laantumista.

  9. Loop1 @ 1.7.2008 16:30

    Kohta saadaan lukea kun Sonera ilmoittaa että tilauksia on tullut jo tuhansia jopa satoja tilauksia ennätys ajassa. Voihan tuon maksaa jos haluaa ja varmaan moni haluaakin, mut kyl jotenki tuntuu toi hinta vähä "suolaselta"

  10. aitzo @ 1.7.2008 17:06

    Applehan vetää noista puhelumaksuista välistä pari senttiä minuutilta. Lisäksi Applen politiikka myydä monopoli-oikeus yhdelle operaattorille on mielestäni todella haitallista kuluttajille, koska hinnat ovat mitä ovat. Soneraa en niinkään syyttäisi, se on maksanut varmasti paljon rahaa saadakseen yksinoikeuden. Älkää alistuko tähän, ostakaa vapaita puhelimia.

  11. jehu80 @ 1.7.2008 18:05

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thejammy:


    suuri kysyntä? vieläkö joku aikoo noilla hinnoilla ostaa tuon?

    Aivan varmasti aikoo ja moni, ei vain joku. Tietenkin tämä on vain minun arvioni.

    Ei suorahinta ole edes kummoinen, jos sitä vertaa Nokian, Samsungin tai Sony Ericssonin mallistoon? Moni maksaa luurista mukisematta paljon enemmän, vaikkapa esimerkkinä Nokia N73 oli tullessaan yli 500€ (arvio, kun en muista tarkkaa).

  12. 4HeNE @ 1.7.2008 18:17

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aitzo:


    Applehan vetää noista puhelumaksuista välistä pari senttiä minuutilta. Lisäksi Applen politiikka myydä monopoli-oikeus yhdelle operaattorille on mielestäni todella haitallista kuluttajille, koska hinnat ovat mitä ovat.

    Eikös Sonera (ja muut operaattorit ulkomailla) nykyään osta puhelimet suoraan, eikä Apple enään vie rahaa liittymistä? Ja Jobshan lupaili kumoavansa operaattoreiden yksinoikeudet iPhoneen joissakin maissa.

  13. amtiainen @ 1.7.2008 19:16

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aitzo:


    Applehan vetää noista puhelumaksuista välistä pari senttiä minuutilta. Lisäksi Applen politiikka myydä monopoli-oikeus yhdelle operaattorille on mielestäni todella haitallista kuluttajille, koska hinnat ovat mitä ovat.
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 4HeN:
    Eikös Sonera (ja muut operaattorit ulkomailla) nykyään osta puhelimet suoraan, eikä Apple enään vie rahaa liittymistä?
    Näinhän se oli.

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 4HeN:
    Ja Jobshan lupaili kumoavansa operaattoreiden yksinoikeudet iPhoneen joissakin maissa.
    Apple ilmoittaa, että sillä on sopimus iPhonen levittämisestä yli 70 maahan.

    Pääsääntöisesti nämä sopimukset eivät anna yksinoikeutta puhelimeen yhdelle operaattorille – "paitsi Yhdysvalloissa, Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Espanjassa, Irlannissa ja tietyissä muissa maissa".

    Tämähän ei silti tarkoita sitä että nämä puhelimet tulisivat myyntiin ilman pakollista kytkyä.

    Sitten vielä uutinen rapakon takaa. AT&T on ilmaoittanut että se alkaa myymään puhelinta myöhempänä ajankohtana hintaan $599/8GB (hinta ilman ALV) ja 699$/16GB (hinta ilman ALV) ilman kytkyä. Näin ollen ollaan hyvin kaukana siitä hinnasta ($199) mitä Steve Jobs WWDC messuissa lupaili.

    Edullisin iPhonen hinta 429eur + 2 eur/kk x 24kk (477eur sis. ALV) ei ole nyt kovin paha verrattuna Nokian älykännyköihin. Ainoa iso miinun on se että jos iPhonen haluaa edullisesti, täytyy se ostaa 429eur hintaan ja hankkia siihen oma räätälöity Minun Sonera liittymä.

    Nokian puhelimia saa aidolla osamaksulla (puhelimen oikea hinta + kytky) kun taas iPhonen hinta karkaa aivan omiin lukuihin jos sen hakkii Small/Medium/Large iPhone kytkynä. En suosittele kenellekään Smal/Medium/Large liittymiä. Kerralla ostettuna puhelimen hinta on ihan passeli.

  14. eksumies @ 1.7.2008 19:51

    Jos ostaa iphonen kannattaa varmaan ottaa siihen minun sonera liittymä.
    Tällä hetkellä soneran puhelimista on on 1% lukittuja enkä usko että iphone tulee olemaan opetaattori/sim lukittu. Voi sitten ottaa halvemman liittymän ja saa puhelimen halvimmalla.

  15. Drunkken @ 1.7.2008 20:19

    Itse aion ostaa yhä sen vanhan iPhonen (Halvalla ebaysta) Kun ei nuo 3G turhuudet täällä maskussa kuitenkaan toimi.

  16. defic @ 1.7.2008 20:19

    onks toi uus 3g sitten simlukittu tai operaattorilukittu? jos ei niin voihan sellasen liittymän ottaa kaappiin makaamaan

  17. Laageri @ 1.7.2008 21:38

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:


    onks toi uus 3g sitten simlukittu tai operaattorilukittu? jos ei niin voihan sellasen liittymän ottaa kaappiin makaamaan
    Eiköhän ne ole!

  18. eksumies @ 1.7.2008 22:15

    Lainaus:


    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:
    onks toi uus 3g sitten simlukittu tai operaattorilukittu? jos ei niin voihan sellasen liittymän ottaa kaappiin makaamaan
    Eiköhän ne ole!
    Enpä usko että on kumpaakaan. Soneran koneisiin on vaan yleensä tukussa lätkäisty "simlock" tarra laatikkoon, vaikka ne eivät oikeasti sitä ole.
    Oikeat lukitukset tehdään sitten valmistajan tehtaalla. Pelkästään jossain soneran nokia malleissa on vielä lukitus. Samsung, ericsson ym. ovat ilman lukkoja kokonaan.

  19. Vinsoc (vahvistamaton) @ 1.7.2008 22:45

    En kyllä TODELLAKAAN noilla hinnoilla ja soppareilla ala Soneran hiekkalaatikolla leikkiä. Kyllä se vielä kytkyttömänä ja halvemmalla tulee myyntiin laajastikkin...toivottavasti.Apple ei taida tykätä jos Suomessa myydään vain vähän puhelimia, kyllä se haluaa laitteensa kaikkien saataville riippumatta operaattorista.

  20. Nick (vahvistamaton) @ 2.7.2008 10:26

    Juu haluu kaikkien saataville, mutta todellisuudessa Suomessa myytävieä iPhonejen myynti on vaa kärpäsenpaska USA:n tuottoon nähden...

  21. Tenitsi @ 2.7.2008 10:53

    Eipä ole tullut ilmoitusta, mutta enpä ole ostamassakaan noilla ryöstö-hinnoilla. Markkinoilta saa samaa laatua paaaaljon halvemmalla. Burn Sonera, Burn!

  22. Pena (vahvistamaton) @ 2.7.2008 14:10

    Itse laitetta käyttäneenä ja samaan aikaan käytössä E71 voin sanoa, ettei laite ole mitenkään ylihintainen. Tuon tason laitteen kuuluu maksaa n. 500-600 € btw puhelimet maksavat huomattavasti enemmän kuin tuon (429/519 €) joten kyllä sillä 24 kk diilillä saa merkittävän edun.

  23. exlex @ 2.7.2008 14:27

    En kyllä käsitä kuka uskaltaa ostaa noilla hinnoilla iPhonen. Puhelujen hinnat on ihan hirveet. Puhelimen kokonaishinnaksi tulee paljon kun pitää sitä 24kk.

    Tuo iPhonen tekniikka ja Designkin alkaa olemaan jo vanhanaikaisen näköinen. Kohta muilla merkeillä varmaan kymmenkunta koskeketusnäytöllista puhelinta. Tuossa esim yksi joka on vuotanut nettiin: ( http://www.hilavitkutin.com/2008/04/10/n...otanut-nettiin/ ). Mahtaa varmaan iPhonen käyttäjiä harmittaa kun kavereilla on uudet pelit kädessä ja puoleen hintaan. :P

    Kaverilla on ollut tuo vangempi versio iPhonesta käytössä jo reilu puolivuotta ja se kaatuilee ja on muutenkin vaikea puhuessa. Mutta tottakai ymmärrän jos joku kuitenkin haluaa iPhonen. Onhan se Apple.

  24. 375H&H @ 2.7.2008 16:00

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:


    Mahtaa varmaan iPhonen käyttäjiä harmittaa kun kavereilla on uudet pelit kädessä ja puoleen hintaan. :P
    No en usko että harmittaa sillä ovathan jo muidenkin Aplen tuotteiden käyttäjät jo aikaa sitten tottuneet ajatukseen.

  25. Nicto @ 2.7.2008 17:07

    Eikös ilmasia/suojaamattomia wlaneja oo tätä nykyä vähän siellä sun täällä, mitä sitä turhaan ottaa jotain datapaketteja, kun eikö niitäkin voi käyttää..vieläpä ihan ilmaiseks?

  26. 375H&H @ 2.7.2008 17:22

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nicto:


    Eikös ilmasia/suojaamattomia wlaneja oo tätä nykyä vähän siellä sun täällä, mitä sitä turhaan ottaa jotain datapaketteja, kun eikö niitäkin voi käyttää..vieläpä ihan ilmaiseks?
    No toisaalta miksipä ostaa auto kun kerran liftaamalla pääsee kyytiin vähän siellä sun täällä, ja jos ei liftaamalla niin voi maksaa taksista. Datapaketin ostaa sellainen käyttäjä joka tietää tarvitsevansa dataa reiluhkosti sekä ei luota ilmaisen yhteyden saatavuuteen. Muuten olen kyllä wlanien yleisyydestä samaa mieltä.

  27. jehu80 @ 2.7.2008 17:46

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nicto:


    Eikös ilmasia/suojaamattomia wlaneja oo tätä nykyä vähän siellä sun täällä, mitä sitä turhaan ottaa jotain datapaketteja, kun eikö niitäkin voi käyttää..vieläpä ihan ilmaiseks?

    Ei.

  28. Nicto @ 2.7.2008 19:09

    Lainaus:


    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nicto:
    Eikös ilmasia/suojaamattomia wlaneja oo tätä nykyä vähän siellä sun täällä, mitä sitä turhaan ottaa jotain datapaketteja, kun eikö niitäkin voi käyttää..vieläpä ihan ilmaiseks?

    Ei.

    Tämähän oli varsin informatiivinen vastaus... Miten niin ei?

  29. jehu80 @ 3.7.2008 10:29

    No kieltämättä olihan tuo :)

    Eipä niitä ilmaisia WLAN verkkoja kovin paljon täällä armaassa kotimaassamme ole, joten jos siihen perustaa oman mobiilin nettikäytön niin aika pienelle käytölle jää.

    Lisäksi jos kyseessä ei ole avoimmeksi ja ilmaiseksi tiedetty verkko, vaan esimerkiksi verkko jota omistaja ei ole ymmärtänyt salata, ei tätä verkkoa saa käyttää ilman omistajan lupaa. Jos käytät vaikkapa naapurisi verkkoa hänen tietämättään syyllistyt rikokseen, Suomessa on jo tuomittu henkilö tälläisestä rikoksesta.

    Omasta mielestäni verkkoa voi käyttää jos se on avoin, mutta näköjään oikeus oli eri mieltä eräässä tapauksessa. Ihmeellinen on maailma.

  30. WLAN (vahvistamaton) @ 3.7.2008 17:27

    Ai että siitä sakotetaan ku käyttää salaamattomia verkkoja? Kun henkilö ei salaa verkkoa, oletetaan että hänelle on saman tekevää ketkä verkkoa käyttävät, mutta jos hän salaa verkkonsa, niin silloinhan on sanomattakin selvää, että hän haluaa pitää sen yksityisenä. Ei pitäisi sakottaa siitä, että käyttää vapaita verkkoja.

  31. Cyka (vahvistamaton) @ 3.7.2008 19:08

    On kyllä outoa minun korville tämä, että sakotetaan salaamattomasta verkosta sakotettaisiin.

    En epäile, ettei tuomioistuin tällä lailla joskus päättäny, mutta huono päätös sitten oli.

    Tätäkin kirjoittelen salaamattomalla verkolla. Sitten, kun käyttäjää kaistan pieneneminen haittaa, niin opettelee salaamaan =P

    Ja, jos jollai ei ole väliä, että sen verkkoa käytetään, niin siihen luulis olevan oikeus?! Pitäisi verkko nimetä: "SAA KÄYTTÄÄ, EN SAKOTA!" BD

  32. astrong @ 4.7.2008 11:33

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:


    En kyllä käsitä kuka uskaltaa ostaa noilla hinnoilla iPhonen. Puhelujen hinnat on ihan hirveet. Puhelimen kokonaishinnaksi tulee paljon kun pitää sitä 24kk.

    Tuo iPhonen tekniikka ja Designkin alkaa olemaan jo vanhanaikaisen näköinen. Kohta muilla merkeillä varmaan kymmenkunta koskeketusnäytöllista puhelinta. Tuossa esim yksi joka on vuotanut nettiin: ( http://www.hilavitkutin.com/2008/04/10/n...otanut-nettiin/ ). Mahtaa varmaan iPhonen käyttäjiä harmittaa kun kavereilla on uudet pelit kädessä ja puoleen hintaan. :P

    Kaverilla on ollut tuo vangempi versio iPhonesta käytössä jo reilu puolivuotta ja se kaatuilee ja on muutenkin vaikea puhuessa. Mutta tottakai ymmärrän jos joku kuitenkin haluaa iPhonen. Onhan se Apple.
    iPhonessa on OS X-käyttis, joka on aivan toista luokkaa kuin Nokian Symbian käyttikset.
    Lisäksi iPhone on huomattavasti Mac- yhteensopivampi kuin Nokian kännykät.
    Epäilemättä Nokiakin voisi kehittää kännyköidensä käyttöliittymiä (esimerkkinä E90), mutta ehkä firma saa uusia mallejaan paremmin myytyä kun Symbian -käyttistä kehitetään vain vähän kerrallaan, joten pienetkin edistysaskeleet Nokia- kännykän toimivuudessa
    otetaan vastaan mullistavina uudistuksina.

    Ehkä olen toista mieltä hankittuani ensimmäisen iPhoneni ensi viikolla, mutta ainakin iPod Touch on osoittautunut nerokkaaksi laitteeksi.

  33. Skole @ 4.7.2008 14:26

    En viitsinyt siihen numeroon soittaa, joka sähköpostissa tuli Soneralta toissapäivänä, niin kai ne myy siellä jossain Veikon koneessa niillekin, jotka eivät ole varanneet kyseistä puhelinta? Vai pitääkö ennakkorekisteröitymättömien henkilöiden odottaa viikko siitä julkistamisesta, että varauksen tehneet henkilöt ovat varmasti saaneet poimittua omansa hyllyiltä?

  34. exlex @ 4.7.2008 15:49

    Jaa a. Jotku puhuivat tossa tuosta avoimesta WLAN:ista ettei niitä ole paljon missää. Niin ainakin isoissa kaupungeissa W-Lanit ovat ilmaisia esim. kotikaupungissani Oulussa W-LAN kattaa laajasti ja on ilmainen.

    Lainaus:


    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
    En kyllä käsitä kuka uskaltaa ostaa noilla hinnoilla iPhonen. Puhelujen hinnat on ihan hirveet. Puhelimen kokonaishinnaksi tulee paljon kun pitää sitä 24kk.

    Tuo iPhonen tekniikka ja Designkin alkaa olemaan jo vanhanaikaisen näköinen. Kohta muilla merkeillä varmaan kymmenkunta koskeketusnäytöllista puhelinta. Tuossa esim yksi joka on vuotanut nettiin: ( http://www.hilavitkutin.com/2008/04/10/n...otanut-nettiin/ ). Mahtaa varmaan iPhonen käyttäjiä harmittaa kun kavereilla on uudet pelit kädessä ja puoleen hintaan. :P

    Kaverilla on ollut tuo vangempi versio iPhonesta käytössä jo reilu puolivuotta ja se kaatuilee ja on muutenkin vaikea puhuessa. Mutta tottakai ymmärrän jos joku kuitenkin haluaa iPhonen. Onhan se Apple.
    iPhonessa on OS X-käyttis, joka on aivan toista luokkaa kuin Nokian Symbian käyttikset.
    Lisäksi iPhone on huomattavasti Mac- yhteensopivampi kuin Nokian kännykät.
    Epäilemättä Nokiakin voisi kehittää kännyköidensä käyttöliittymiä (esimerkkinä E90), mutta ehkä firma saa uusia mallejaan paremmin myytyä kun Symbian -käyttistä kehitetään vain vähän kerrallaan, joten pienetkin edistysaskeleet Nokia- kännykän toimivuudessa
    otetaan vastaan mullistavina uudistuksina.

    Ehkä olen toista mieltä hankittuani ensimmäisen iPhoneni ensi viikolla, mutta ainakin iPod Touch on osoittautunut nerokkaaksi laitteeksi.
    Heh. En lähtisi tuolle linjalle kyllä että Nokian käyttis on surkea. Kyseessä on kaksi ihan eri käyttistä kyllä ja toinen on tarkoitettu Touchille ja toinen perinteistä käyttöä varten joten vertailu on vaikeaa. Joten odotetaan vain sitä Nokian vastaavaa ja haukutaan sitten.
    Sitten tuosta yhteensopivuudesta. Varmasti iPhone on yhteensopiva oman merkin laitteiden kanssa mutta entäs muuten. :P
    En lähtisi siltikään maksamaan laitteesta tuollaisia hintoja. Se on yksinkertaisesti liikaa puhelimesta.

  35. astrong @ 4.7.2008 22:14

    Lainaus:


    Jaa a. Jotku puhuivat tossa tuosta avoimesta WLAN:ista ettei niitä ole paljon missää. Niin ainakin isoissa kaupungeissa W-Lanit ovat ilmaisia esim. kotikaupungissani Oulussa W-LAN kattaa laajasti ja on ilmainen.

    Lainaus:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti exlex:
    En kyllä käsitä kuka uskaltaa ostaa noilla hinnoilla iPhonen. Puhelujen hinnat on ihan hirveet. Puhelimen kokonaishinnaksi tulee paljon kun pitää sitä 24kk.

    Tuo iPhonen tekniikka ja Designkin alkaa olemaan jo vanhanaikaisen näköinen. Kohta muilla merkeillä varmaan kymmenkunta koskeketusnäytöllista puhelinta. Tuossa esim yksi joka on vuotanut nettiin: ( http://www.hilavitkutin.com/2008/04/10/n...otanut-nettiin/ ). Mahtaa varmaan iPhonen käyttäjiä harmittaa kun kavereilla on uudet pelit kädessä ja puoleen hintaan. :P

    Kaverilla on ollut tuo vangempi versio iPhonesta käytössä jo reilu puolivuotta ja se kaatuilee ja on muutenkin vaikea puhuessa. Mutta tottakai ymmärrän jos joku kuitenkin haluaa iPhonen. Onhan se Apple.
    iPhonessa on OS X-käyttis, joka on aivan toista luokkaa kuin Nokian Symbian käyttikset.
    Lisäksi iPhone on huomattavasti Mac- yhteensopivampi kuin Nokian kännykät.
    Epäilemättä Nokiakin voisi kehittää kännyköidensä käyttöliittymiä (esimerkkinä E90), mutta ehkä firma saa uusia mallejaan paremmin myytyä kun Symbian -käyttistä kehitetään vain vähän kerrallaan, joten pienetkin edistysaskeleet Nokia- kännykän toimivuudessa
    otetaan vastaan mullistavina uudistuksina.

    Ehkä olen toista mieltä hankittuani ensimmäisen iPhoneni ensi viikolla, mutta ainakin iPod Touch on osoittautunut nerokkaaksi laitteeksi.
    Heh. En lähtisi tuolle linjalle kyllä että Nokian käyttis on surkea. Kyseessä on kaksi ihan eri käyttistä kyllä ja toinen on tarkoitettu Touchille ja toinen perinteistä käyttöä varten joten vertailu on vaikeaa. Joten odotetaan vain sitä Nokian vastaavaa ja haukutaan sitten.
    Sitten tuosta yhteensopivuudesta. Varmasti iPhone on yhteensopiva oman merkin laitteiden kanssa mutta entäs muuten. :P
    En lähtisi siltikään maksamaan laitteesta tuollaisia hintoja. Se on yksinkertaisesti liikaa puhelimesta.

    Maksoin viime vuoden marraskuussa Nokian E90 kännykästä n. 950 euroa. Hieman ylihintainen tuotehan tuo Nokian lippulaiva oli ainakin tuohon aikaan.
    iPhonen hankintahinta on kohdallaan, tosin lukitsematon iPhone vaikka +200 euroa kalliimmalla hankintahinnalla olisi parempi vaihtoehto.
    E71 taitaa tarjota kaikki E90:n ominaisuudet kohtuuhintaan, todennäköisesti myös E71 -kännykässä on yhtä kankea käyttöliittymäkin kuin E90-kännykässä, vai onko mitään kehittymistä tapahtunut n. vuodessa?

  36. ferre185 @ 5.7.2008 09:35

    Liian kallis ja laatu ja ominaiset paljon huonommat kuin halvemmissa Nokia ja Sony Ericssonissa- Tämän puhelimen hyvä puoli tehokas markinointikoneisto, joka toimii juuri tehokkaasti , että puhelimen laatu ja ominaisuuksita tehtiin jopa enemmän kuin todellisuus on- Minulla on ko puhelin ja toin sen Usasta- Todella surkea ja jää reippaasti taakse vastaavista Nokian ja Sony ericssonin malleista- Myöskään puhelin ei ole pärjänyt mistään testeissä edesse 60/100pistettä enempää- alscore listan puhelimen pisteet olivat 50-60 välillä , jonka arvioineet asiantuntijat- Siis hintalaatusuhde ei vastaa todellisuutta- Soneran tarjous on todella törekeän kallis kun sain 16 GB Usasta n alle 200€- Että ei kiitos- Muuten puhlein teki jo ensimäisenä viikkona ja eron minun kanssa ja koko softa sekosi , liäsksi näyttön mekanismit petti- Huoltoa ei löytnyt Suomesta ja käytin sen nopeasti Usassa ja myin- Kiitos minulle riittä nämä markkinakoneiston luomat illuusiot- Kiitos

  37. jespa (vahvistamaton) @ 6.7.2008 16:52

    paskat

  38. jampe (vahvistamaton) @ 6.7.2008 16:53

    on se kiva juttu

  39. tekstiä (vahvistamaton) @ 8.7.2008 13:14

    No jo on kommentoitu.. Mutta on sitä mullaki asiaa. Ensinnäkin nuista lanjattomista verkoista. Niistä ei ole hirveesti hyötyä tossa puhelimessa, mikäli haluaa säästää laskussa ottamalla datapaketin pois, sillä esim paikannin käyttää tietoverkkoa sun paikantamiseen. Siihen ei yksin langaton verkko riitä. Toiseksi.. Langatonta verkkoa ei saa käyttää vaikka siinä ei olekkaan salausta. Tämä tapaus on rinnastettavissa siihen, että voisit vain rikkoa jonkun ikkunan ja mennä sisään. Ikkunan rikkominen on ihan yhtä helppoa, kun on vapaaseen langattomaan verkkoon kytkeytyminenkin. Mikäli langattoman verkon omistaja on tietoinen että sitä voidaan käyttää luvattomasti, hän voi salata sen. Ei ole vaikeeta nykyään. Ja jos hän haluaa jakaa sen kaikille, niin verkon nimessä pitää olla joko "FREE", "ILMAINEN", "OPEN", AUKI" sanoja, mitkä ilmaisee sen, että tätä verkkoa saa käyttää.

    Ja sitten itse tuohon luuriin.... Itse olen saanut kokeilla tuota puhelinta(edellinen versio), ja täytyy sanoa että ihastuin sen tekniikkaan tunnistaa asento. Pelejä oli todella kiva pelata, kun tarvitsee vain puhelinta kallistaa. Lisäksi langaton verkko toimi, ja kaatuilua ei sattunut. Itse saan tuon puhelimen kaverilta, joka lähettää sen ranskasta. Siellä kaikki kytkyliittymien puhelimet pitää myydä myös ilman lukitusta. Käsittämättömillä såneran hinnoilla en kyseistä puhelinta osta!

  40. astrong @ 11.7.2008 11:21

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ferre185:


    Liian kallis ja laatu ja ominaiset paljon huonommat kuin halvemmissa Nokia ja Sony Ericssonissa- Tämän puhelimen hyvä puoli tehokas markinointikoneisto, joka toimii juuri tehokkaasti , että puhelimen laatu ja ominaisuuksita tehtiin jopa enemmän kuin todellisuus on- Minulla on ko puhelin ja toin sen Usasta- Todella surkea ja jää reippaasti taakse vastaavista Nokian ja Sony ericssonin malleista- Myöskään puhelin ei ole pärjänyt mistään testeissä edesse 60/100pistettä enempää- alscore listan puhelimen pisteet olivat 50-60 välillä , jonka arvioineet asiantuntijat- Siis hintalaatusuhde ei vastaa todellisuutta- Soneran tarjous on todella törekeän kallis kun sain 16 GB Usasta n alle 200€- Että ei kiitos- Muuten puhlein teki jo ensimäisenä viikkona ja eron minun kanssa ja koko softa sekosi , liäsksi näyttön mekanismit petti- Huoltoa ei löytnyt Suomesta ja käytin sen nopeasti Usassa ja myin- Kiitos minulle riittä nämä markkinakoneiston luomat illuusiot- Kiitos

    Missäs olet nähnyt Applen tai Soneran iPhone-mainoksia.? Ei tuo Soneran markkinointi vaikuta kovin tehokkaalta esim. Nokiaan verrattuna.
    Huomioipa että olet käyttänyt lukitsematonta jenkki-iPhonea, jolla ei ole takuuta eikä sitä myyty Suomessa. No tiedät tilanteen itsekin ja turha 2g-iPhonen kohtalosta on valittaa.

    iPhonea myydään kytkykännykkänä ja mahd. jatkossa myös kalliimpana ei-kytkyllisenä operaattori-lukittuna mallina. Tällä hetkellä on epäselvää voiko suomalainen turisti edes ostaa laitettu USA:sta ilman yhdysvaltalaista ID:tä (esim. ajokortti, soc. security number etc). Joka tapauksessa laitetta myydään ensisijaisesti 24 kk AT&T:n kytkysopimuksella, minkä vuoksi sitä ei kannata hankkia USA:sta, mikäli joutuu allekirjoittamaan siellä kytkysopimuksen tai edes pystyy turistina iPhonea sieltä hankkimaan.

    Minä hankin tänään Soneran iPhonen ja käyttöönotto oli vaivatonta. Käyttöliittymä on viimeisen päälle intuitiivinen ja helppo. Toki laitteessa ilmenee varmaankin puutteita, joita toivottavasti voidaan eliminoidaan softapäivitysten kautta. Nokian N95 -kännykkään verrattuna iPhone on jopa huokea ja viihdekännykkänä selvästi kätevämpi ja monipuolisempi. iTunes-synkronisoinnista voidaan olla monta mieltä: ainakin hyvin helppoa mutta ehkä hieman rajoittunutta.
    Applen uusi iPhone -softakauppa on juuri avattu, mutta sieltä löytyy jo yllättävän paljon hienoja ohjelmia.

  41. ferre185 @ 11.7.2008 21:27

    Hei puhelimen saa Usasta ihan ilman kytkyä kun ostaa se ihan paikallisesta edustajalta- ei siinä se kummempaa- kun tuot sen kotiin niin sillä selvä - Älä höpötä laatujen suhteen- Tuo puhelimen tarina ja laatu on todella surkea- Mutta aina saa pyytää täällä mitä haluaa - Toinen miten saat puhelimen - Pyydä kaveria laittamaan sinulle tai tuomaan mukana kun tulee Usasta tai muista europaan maista- ja on puolet halvempi kuin Soneralla_ Appple ei tiennyt mille systemille antoi myyntiluvan ja luule että toista lupaa ei tule- MUtta kiitos en tarviste ko puhelinta- Möin sen pois ja ostin SE ja pelannut paremmin- kiitos

  42. astrong @ 11.7.2008 21:50

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ferre185:


    Hei puhelimen saa Usasta ihan ilman kytkyä kun ostaa se ihan paikallisesta edustajalta- ei siinä se kummempaa- kun tuot sen kotiin niin sillä selvä - Älä höpötä laatujen suhteen- Tuo puhelimen tarina ja laatu on todella surkea- Mutta aina saa pyytää täällä mitä haluaa - Toinen miten saat puhelimen - Pyydä kaveria laittamaan sinulle tai tuomaan mukana kun tulee Usasta tai muista europaan maista- ja on puolet halvempi kuin Soneralla_ Appple ei tiennyt mille systemille antoi myyntiluvan ja luule että toista lupaa ei tule- MUtta kiitos en tarviste ko puhelinta- Möin sen pois ja ostin SE ja pelannut paremmin- kiitos

    USA:ssa kaikki on mahdollista, mutta esim. viime kuussa olisit joutunut tekemään 24 kk sopimuksen saadaksesi 2G-IPHONEN ostettua itärannikon operaattorin myymälästä. Nykyisin joutunet myös osoittamaan että olet USA:n kansalainen, jotta voit ostaa iPhonen tuosta maasta. 24 kk kytkysopimuksen voi kuitenkin perua, mutta joudut maksamaan sakkokulut.
    Nettikeskustelujen huhujen mukaan iPhonen voisi ostaa Sveitsistä, Italiasta, Belgiasta tai UK:sta ilman kytkyä. Ostohinta on hieman kalliimpi kuin USA:ssa, josta et ehkä hetkeen ssa puhelinta edes hankittua, koska laite on kovin suosittu.
    Soneran 16G- iPhoneen olen hyvin tyytyväinen. Laite soittaa musiikkia ja näyttää videot- esim. Elgaton Eyetv-digiboxin tai Elgaton s-videokonvertterin nauhoitukset (myös Viasatin HD- tai Sonyn BD-nauhoitukset).
    Ehkä päivitykset vielä hieman korjaavat iPhonen puutteita. Aika näyttää.

  43. astrong @ 11.7.2008 21:50

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ferre185:


    Hei puhelimen saa Usasta ihan ilman kytkyä kun ostaa se ihan paikallisesta edustajalta- ei siinä se kummempaa- kun tuot sen kotiin niin sillä selvä - Älä höpötä laatujen suhteen- Tuo puhelimen tarina ja laatu on todella surkea- Mutta aina saa pyytää täällä mitä haluaa - Toinen miten saat puhelimen - Pyydä kaveria laittamaan sinulle tai tuomaan mukana kun tulee Usasta tai muista europaan maista- ja on puolet halvempi kuin Soneralla_ Appple ei tiennyt mille systemille antoi myyntiluvan ja luule että toista lupaa ei tule- MUtta kiitos en tarviste ko puhelinta- Möin sen pois ja ostin SE ja pelannut paremmin- kiitos

    USA:ssa kaikki on mahdollista, mutta esim. viime kuussa olisit joutunut tekemään 24 kk sopimuksen saadaksesi 2G-IPHONEN ostettua itärannikon operaattorin myymälästä. Nykyisin joutunet myös osoittamaan että olet USA:n kansalainen, jotta voit ostaa iPhonen tuosta maasta. 24 kk kytkysopimuksen voi kuitenkin perua, mutta joudut maksamaan sakkokulut.
    Nettikeskustelujen huhujen mukaan iPhonen voisi ostaa Sveitsistä, Italiasta, Belgiasta tai UK:sta ilman kytkyä. Ostohinta on hieman kalliimpi kuin USA:ssa, josta et ehkä hetkeen ssa puhelinta edes hankittua, koska laite on kovin suosittu.
    Soneran 16G- iPhoneen olen hyvin tyytyväinen. Laite soittaa musiikkia ja näyttää videot- esim. Elgaton Eyetv-digiboxin tai Elgaton s-videokonvertterin nauhoitukset (myös Viasatin HD- tai Sonyn BD-nauhoitukset).
    Ehkä päivitykset vielä hieman korjaavat iPhonen puutteita. Aika näyttää.

  44. desmond tutu (vahvistamaton) @ 15.7.2008 18:37

    en ymmärrä miksi haukutte soneran kytky iphonea.. Maksaisin 160 ekuu ja saisin puhelimen käteen jonka jälkeen maksan rapiat 30 ekuu kuussa. Mun nykyinen puhelinlasku on noin 25 ekuu kuussa, joten tohon kytky hintaan kannataisi herra isosuidenkin miettii että maksat samalla joka kuisen puhelinlaskusi pois! Mun tapauksessa noin 5 ekuu kuussa enemmän. Eli 160e + 24*5e = iphonen hinta eli 280 euroa!!

  45. joku (vahvistamaton) @ 22.7.2008 14:10

    joo mutta et oo vissiin ottanu huomioon että sun puhelinlasku tuee nousemaan, jos puhut enemmän ku 100min ja tekstaat 100viestiä..

    itellä puhelinlasku 20 ja saan sillä 500min ja 100 viestiä.. eli jos saman verran puhuisin jatkossaki, olis lasku n. 60 kuussa..

Kommentoi uutista

Jos sinulla ei vielä ole AfterDawn.com-käyttäjätunnusta, voit syöttää alle uuden käyttäjänimen ja sähköpostiosoitteesi. Osoitteeseesi lähetetään erikseen aktivointilinkki.

Mikäli sinulla on jo käyttäjätunnus AfterDawn.com-sivustoille, kirjaudu sisään viereiseltä välilehdeltä.


Kirjaudu sisään käyttämällä AfterDawn.com-käyttäjätunnusta tai sähköpostiosoitettasi.



Uusimmat testit

Testissä Nokia X6 Comes with Music Testissä Nokia X6 Comes with Music
Testissä Nokia N900 - aito mobiilitietokone, sekä hyvässä että pahassa Testissä Nokia N900 - aito mobiilitietokone, sekä hyvässä että pahassa
Ensikokemukset Nokian N900:sta: tehokkuus vakuuttaa, mutta matka on vielä kesken Ensikokemukset Nokian N900:sta: tehokkuus vakuuttaa, mutta matka on vielä kesken
Sankaripuhelin testissä, onko HTC Hero ensimmäinen oikea iPhonen tappaja? Sankaripuhelin testissä, onko HTC Hero ensimmäinen oikea iPhonen tappaja?
Testissä Applen iPhone 3GS - kolmas kerta toden sanoo? Testissä Applen iPhone 3GS - kolmas kerta toden sanoo?

Tuoreimmat uutiset

Windows Phone 7 Series alustavasti 800x480-näytöille Windows Phone 7 Series alustavasti 800x480-näytöille (12. March, 2010 14:57)
Microsoft on ilmoittanut, että se tulee ensialkuun tukemaan Windows Phone 7 Series -puhelimissa 800x480-resoluutiota. Microsoftin Shawn Hargreaves kertoi blogissaan, että korkean WVGA-resoluution ....
Kommentteja (8)
Videolla: Nokia esitteli Symbian^3:n käyttöliittymää Videolla: Nokia esitteli Symbian^3:n käyttöliittymää (11. March, 2010 11:37)
Nokia on esitellyt eilen San Franciscossa tulevaa Symbian^3-käyttöjärjestelmää. Paikalla ollut Phone Dog on lisännyt tilaisuudesta videon YouTubeen, jossa Nokian David Rivas esittelee käyttöliittymää. ....
Kommentteja (26)
Microsoft esitteli 3D-pelejä puhelimilleen Microsoft esitteli 3D-pelejä puhelimilleen (10. March, 2010 14:03)
Microsoftin viime kuussa julkistaman Windows Phone 7 Series -käyttöjärjestelmän yhteydessä yritys raapaisi myös puhelimiin sovellettavan Xbox Live -toiminnallisuuden pintaa. Pelialustan monipuolisuudesta ....
Kommentteja (4)
Videolla: HTC Legend ensikäsittelyssä Videolla: HTC Legend ensikäsittelyssä (8. March, 2010 16:23)
HTC:n viime kuussa esittelemä Legend-kosketusnäyttöpuhelin on ensimmäistä kertaa unboxing-käsittelyssä SlashGearin kätösissä. Hero-mallia muistuttava Legend on varsin tyylikäs ilmestys yhdestä ....
Kommentteja (10)
Skype poisti sovelluksensa jenkkien Ovi Kaupasta Skype poisti sovelluksensa jenkkien Ovi Kaupasta (8. March, 2010 13:13)
Viime viikolla Nokian Ovi Kauppaan lisätty VoIP-sovellus Skype ei löytänytkään tietään ohjelmistokaupan valikoimiin rapakon takana. Yhdysvaltalaiset Nokia-käyttäjät jätettiin rannalle ruikuttamaan, ....
Kommentteja (13)
Uutiset RSS-virtana Lisää nämä otsikot iGoogle -etusivullesi!

Viimeisimmät uutiskommentit

Suosituimmat puhelimet

Nokia 5530 XpressMusic Nokia 5530 XpressMusic
Nokia 5800 XpressMusic Nokia 5800 XpressMusic
Nokia 5230 Nokia 5230
Nokia N97 mini Nokia N97 mini
Nokia X3 Nokia X3
Nokia E52 Nokia E52
Samsung I7500 Samsung I7500
Nokia N900 Nokia N900
Nokia 6220 classic Nokia 6220 classic
Nokia 2730 classic Nokia 2730 classic

Linkkejä

Uutisarkisto