Uutta sivustolla

Tervetuloa takaisin!Edellisen käyntisi jälkeen Puhelinvertailuun on tullut .

Katso tapahtumat viime käyntisi jälkeen.

Nokian neljä uutuutta

33
Markus Lehtiniitty

Nokia piti itseään aiemmin tällä viikolla esillä kolmen päivän mitalla. Ensin oli Capital Markets Day, josta tapahtumat sitten jatkuivat kaksipäiväisenä Nokia Worldina.

Myös neljä uutta puhelinta/mobiililaitetta esiteltiin ja tässä postissa keskitymme niihin. Yleisesti Nokian tulevaisuuden suuntauksista on tulossa lisää juttua ensi viikolla.
Alla näkyvätkin uudet mallit: järjestyksessä 2626, 6086, 6290, 6300. Numeroviidakko sai siis jälleen mukavan lisäyksen. :)

Nokia 2626, Nokia 6086, Nokia 6290 ja Nokia 6300




2626 on näistä aivan perusmalli ja kaiketi se on tänne Suomeenkin myyntiin tulossa vaikka pääosin onkin suunnattu kehittyville markkinoille. Halpapuhelinten erikoisuutena 2626:sta löytyy radio.

6086 on myös melko perussettiä. Täysin perussimpukkapuhelin, mutta tukee UMA:aa. Tavalliselle käyttäjälle se tuskin sanoo mitään. UMA-tuki tarkoittaa sitä, että puhelin osaa siirtyä saumattomasti GSM-verkosta (eli tavallisesta) WLAN-verkkoon kesken puhelua ja ilman, että puhelu keskeytyy. 6086:ssa on antiikkiselta tuntuva VGA-kamera. Muistikorttipaikka on mahtunut mukaan microSD-mallisena.

6290 on jo mielenkiintoisempi kuin kaksi edellistä. 6290 on lyhyesti sanottuna keskihintainen S60-ohjelmistoalustalla varustettu 3G-simpukka. Kuulostaa hyvältä, 6290:n muotoilu miellyttää ainakin minua. Kamera on 2 megapikseliä ja näyttö vaikuttaa speksien perusteella hienolta. Mielenkiintoisen 6290:sta tekee se, että S60-simpukkapuhelimia ei kuitenkaan mitään mielettömiä määriä ole ja ne muutamatkin ovat olleet aika isoja. 6290 sen sijaan on kompakti.

Viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä: 6300. Mielestäni 6300 on ehdottomasti "coolein" Nokian uutuuksista. Muotoilu on eleettömän tyylikästä ja paksuudesta on puristettu turhia pois. 6300:n paksuus on välillä 11,7 - 13,1 mm, ilmeisesti ohuimmassa kohdassa paksuutta on tuo 11,7 ja paksuimmassa 13,1 millimetriä. 6300 on siis jo hoikka, mutta ei vielä lähellekään markkinoiden laihimpia. 6300:ssa on kylläkin melko hyvät ominaisuudet: 2 megapikselin kamera, hyvä näyttö, 135 megatavua sisäistä muistia + microSD-muistikorttipaikka ja niin edelleen.

Jos olet kiinnostunut joistakin näistä, helpommin ostaminen käy verkkokaupassa. Suosittelemme ostamista joko KLC.fi:stä tai Pixmania.com:ista.

Kommentit (33)

omena- (vahvistamaton)

1

Aika mielenkiintoisia nuo puhelimet, mutta eniten minuun iski tuo simpukka 6290 -malli. Olen lueskellut, että ne tulisivat kai jossain vuoden 2006 lopuilla tai -07 alulla. Ennakkotilauksinahan niitä saisi (epäilen) ,mutta ovatko ne jotenkin operaattorikohtaisia? Meinaan tuota UMA -juttua. Olisiko tässäkin 6290 mallissa se? Minä kun en ole mikään asiantuntija :)

Vastaa
appelsiini (vahvistamaton)

3

Juu-u, mutta eihän siinä toimi tuo UMA tai siis eihän se toimi siinä samassa verkossa?? :o

Vastaa
Markus (vahvistamaton)

4

6290:ssa ei ole UMA-tukea. Mutta kyseinen ominaisuus on toistaiseksi vielä melko turhakin, ns. tulevaisuuden juttu ehkä mahdollisesti jos hyvin käy.

Vastaa
Cyka (vahvistamaton)

5

Miksi Nokia ei halua pistää 3 Mpix kameraa tohon 6300:aan? Todellakin olisi erittäin haluttava kapula, vielä kun mukaan tulisi hyvänkokoinen muistikortti niin Ericssonit olis tiukoilla.

Vastaa
Markus (vahvistamaton)

6

6300:sta on varmaan haluttu tehdä ohukainen malli ja tähän ei kolmen megapikselin kamera ole sopinut mukaan samaan kuoriin.

Vastaa
:D (vahvistamaton)

8

aika kallis ois jos ois kolmen megapikselin kamera tossa nokia 6300

Vastaa
Harkitsen 6300

12

Kannattaako toi 6300 hankkia kertokaa siitä kaikki hyvät ja huonot puolet, onko kamera hyvä ja onko puhelin kestävä

Vastaa
 (vahvistamaton)

13

Tuleeko 6290 mahdollisesti vaikka Elisan pakettii jossain vaiheessa, että saisi halvemmalla?

Vastaa
Markus

14

Kun ei ole toistaiseksikaan vielä tullut, niin voisi ajatella, että ei tulekaan. 6290:han on ollut jo vähän aikaa markkinoilla. Tämä on vain siis päättelyä, mutta veikkaisin että ei olisi tulossa 6290 Elisan 3G-pakettivalikoimiin.

Vastaa
 (vahvistamaton)

15

Jos tuon ostaisin nii mistä päin kannattaisi etsiä halvinta hintaa? Ja mikä se hinta olisi?

Vastaa
 (vahvistamaton)

17

Mitä mieltä olette kun 6300 puhelimessa ei ole kuvausvaloa?

Onko se oikeesti hyödyllinen, vai ei?

Nykyinen puhelin on k700i, missä on valo, ja kun rupesin miettimään onko sitä tullut käytettyä niin ei tullut mieleen mitään tiettyä tilannetta :/

Kysymys on ihan siltä kannalta kun 6500 classicissa on valo, toisaalta puhutaan ihan eri hintaluokista myös :D

Vastaa
mikza (vahvistamaton)

18

Hankin vasta nokia 6300:sen, enkä kadu yhtään! Mukana tuleva muistikortti on tarpeeksi suuri jopa 1,4 tunnin pituisiin videoihin ja lukisiin kuviin sekä musiikkikappaleisiin. Hyvässä valossa kameralla saa digikameran laatuisia kuvia. Puhelin on kätevä, ja mahtuu hyvin taskuun koska on siin ohut ja kevyt. Suuri plussa on myös metallikuoret, jotka eivä juurikaan naarmuudu. Kaiken kaikkiaan erityisen hyvä puhelin, suosittelen!

Vastaa
JounA (vahvistamaton)

19

Kannattaako ostaa tuo Nokia 6300? Olen kuullut, että kamera ei ole hyvä huonossa valossa, onko totta? Saako kännykkään helposti pelejä sun muita sellaisia asioita?

Vastaa
mikza (vahvistamaton)

20

Totta on että kamera ei ole yhtä hyvä huonossa valossa kun hyvässä, mutta jos kytkee yökuvauksen päälle, tai kuvaa vain valoisissa paikoissa, niin ei siinä sitten mitää vikaa ole! :D Pelejä puolestaan on sangen helppo ladata suoraan kännykästä nokia.com:in kautta.

Vastaa
mikza (vahvistamaton)

21

nokia.com:in kautta saa myös soittoääniä, taustakuvia, teemoja yms..

Vastaa
JounA (vahvistamaton)

22

Joo, päätin tästä kyseisen puhelimen ostaa (Nokia 6300). Yhdessä Expertissä sitä kokeilen ja olin kyllä todella tyytyväinen! Kamera on minusta todella laadukas! Vaikka olikin pieni aika kokeilla, tuli selväksi, että on kyllä hyvä kapula. OSTAN!

Vastaa
Toni (vahvistamaton)

23

Tietääkö kukaan, että tarvitseeko tämä puhelin jonkin lisälaitteen, että EasyGO-GPS paikannussysteemi toimii?

Vastaa
Res (vahvistamaton)

25

Miten toiminevat liitetiedostot 6300:ssa? Mainoksen mukaan voi avata ja lähettää - mutta onnistuuko esim. pdf:n lukeminen näytöltä?

Vastaa
tattoo (vahvistamaton)

26

moro.

onko oikeesti niin ettei tossa 6290 ole hymiöitä ollenkaan?

Vastaa
tapsa (vahvistamaton)

28

onko jotain parannuskeinoa,että 2626:sta näkisi mitä siinä lukee."peililasi" näytössä on todellakin hieno idea.

Vastaa
väinämöinen (vahvistamaton)

33

vähäsiisti puhelin !

Ps:Painukaa VITTUUN saatana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vastaa