Uutta sivustolla

Tervetuloa takaisin!Edellisen käyntisi jälkeen Puhelinvertailuun on tullut .

Katso tapahtumat viime käyntisi jälkeen.

Suomalaisen rannekellopuhelimen tekniset tiedot julki

8
Markus Lehtiniitty

Suomalaisen rannekellopuhelimen tekniset tiedot julki
Olemme jo aiemmin kertoneet suomalaisen Wearfone Oy:n kehittämästä rannekellopuhelimesta nimeltään Rannukka. Nyt laitteesta on julkaistu yhtiön sivuilla tarkempia teknisiä tietoja.

Datayhteyksinä toimivat GPRS- ja EDGE-yhteydet nelitaajuus-GSM-verkoissa, laitteen kosketusnäyttö on toteutettu OLED-tekniikalla ja on varustettu varsin korkealla 700x550 pikselin resoluutiolla ja lisäksi laitteessa kerrotaan olevan myös liikeanturi. Ominaisuuksiin lukeutuvat puheluiden soittaminen ja vastaanottaminen, tekstiviestien lähetys ja lukeminen, kalenteri ja herätyskello. Puheaikaa luvataan kuusi tuntia.
Painoa Rannukalla on 90 grammaa. Kädessä oleva rannekello-osa toimii yhdessä erillisen langattoman korvaosan kanssa.

Seuraamme jatkossakin Rannukan tarinaa ja kehittymistä.

Kommentit (8)

Jakki

1

Mielenkiintoinen vekotin saapa nähdä kuinka menestyy itse ainakin seuraan mielenkiinnolla kyseisen laitteen kehitystä.

Vastaa
JSt (vahvistamaton)

2

Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.
Hinta ei varmaankaan tule olemaan ihan "halpa"

Mutta tuo nimi. Toivottavasti se on vain projektinimi.

Vastaa
OneMember (vahvistamaton)

3

700x550 pikselin resoluutio on yllättävän hyvä.
Tuo sormella toimiva kosketusnäyttö vaikuttaa kinkkiseltä, ainakin näin omia nakkisormia katsellessa.

Vastaa
Wear (vahvistamaton)

4

Jepaa! Tiesin et tuosta voi vielä tulla jotain. ;) Siellä Leijonan kidassa ei vaa saanu ketää puolelleen, mut hyvin näyttää menevän. Huonointa tuossa on ehdottomasti tuo puheaika. Siis 6 tuntia?! Jos ois ees kymmenen kertaa parempi niin ois jo kohtuu hyvä. Mut ei järkee... MUTTA. Samantarkkuuksisen näytön huolisin omaan luuriin. ;)

Vastaa
Jantze (vahvistamaton)

5

Wear @ 18.7.2008 21:07
"Huonointa tuossa on ehdottomasti tuo puheaika. Siis 6 tuntia?! Jos ois ees kymmenen kertaa parempi niin ois jo kohtuu hyvä. Mut ei järkee..."

6 tuntia eli 360 minuuttia puheaikaa on paljon enemmän kuin monessa matkapuhelimessa. Pikaisella viiden satunnaisen puhelimen katsomisella Nokian sivuilta ei yksikään niistä päässyt 6 tunnin puheaikaan. Taisit sotkea puheajan valmiusaikaan?

Vastaa
rmCowboy
rmCowboy

6

Itse kyllä ehdottomasti tarvitsisin juuri tuollaista. Todella kätevä olis ku ei tarttis puhelinta taskussa pitää. Jos noin 500eurolla saisi niin kyllä taitaa mennä ostoslistalle.

Vastaa
Andy (vahvistamaton)

7

... ja vedenpitävä pitää olla, tai vähintäänkin roisketiivis!

Vastaa
Wear (vahvistamaton)

8

Juups sotkin. Anteeks vaan kaikille. :D Mut jos ilmotetaan teknisiä tietoja, niin enemmän minua ainakin kiinnostaa valmiusaika, ei niinkään puheaika. Mut toihan on sit ihan kelpoluuri, tietäis nyt vaa sen valmiusajanki. -.- Tosin tuossa ei oo kai musiikki- tai videosoitinta...? Muuten menisin kauppaan ostamaan heti, ellei 500 euroo maksa. :D Mut kaikki liikeanturit ja kosketuskäytöt ja muut tuollaset kuulostaa hienolta... :P

Hyvää työtä kerrassaan.

Vastaa