Uutta sivustolla

Tervetuloa takaisin!Edellisen käyntisi jälkeen Puhelinvertailuun on tullut .

Katso tapahtumat viime käyntisi jälkeen.

Galaxy S sai odotetun Froyo-päivityksen

20
Teemu Laitila

Galaxy S sai odotetun Froyo-päivityksen
Useiden raporttien (XDA-developers, Androinica) mukaan Samsung on vihdoin julkaissut Android 2.2 -käyttöjärjestelmäversion Galaxy S -puhelimelle. Alkuperäisten tietojen mukaan päivityksen piti saapua jo syyskuun loppuun mennessä. Päivityksen saa asennettua esimerkiksi Kies-sovelluksen kautta.

Päivitys tuo mukanaan parempaa suorituskykyä ja mm. tuen Flash Player 10.1 -versiolle, ohjelmien asennuksen muistikortille, parannetun a-GPS-tuen sekä useita muita muutoksia sekä toimintoihin että ulkoasuun.
Päivitys ei ole sujunut täysin ilman ongelmia, sillä uuden version asentaneet ovat raportoineet hidasteluista kotiruudun toiminnassa ja jopa Android Marketin mystistä häviämistä, joka on kuitenkin korjaantunut hard resetoinnilla.

Kattava lista muutoksista esimerkiksi täällä

Kommentit (20)

SanteriO
SanteriO

1

Seuraava kysymys kuuluu että saako ko. laitteelle päivityksiä androidille tulevaisuudessa?
Loistavaa että tämäkin tuli lopulta!

Vastaa
waiski
waiski

2

Päivitetty. Muuten meni hyvin, mutta home screen meni perusasetuksille, sovellusten ikonien järjestys meni sekaisin ja android market todellakin katosi mystisesti..

Vastaa
SherwoodinHerttua (vahvistamaton)

3

Mikäs nyt neuvoksi, kun tuo Kiesin Firmware Upgrade kaatuu aina, kun yrittää päivittää?
Windows tarjoaa tilanteeseen ilmoituksen "MSC.Thunder.FirmwareUpdate has stopped working". P***a softa...

Vastaa
Ergopad
Ergopad

4

Laatu androidi, kun ei voi edes päivittä ilman että rupeaisi bugittelemaan... Miksi ihmeessä ottaa halpa kopio kun voi ottaa alkuperäisen (iOS)? Taas jos haluaa jotakin erilaista niin sitten on vaihtoehtoina WP7 tai S^3.

Vastaa
Minä (vahvistamaton)

5

Mulla ei toiminut kiesin uusin versio. Versio 1.5.1.10083 päivittää ja toimii moiteetta :D. Nyt just latailen flash 10.1 puhelimeen.

Vastaa
J-lalli
J-lalli

6

""joka on kuitenkin korjaantunut hard resetoinnilla.""
Eli kui tuo toimii, ja poistaako se kenties jotain tietoja/asetuksia?

Vastaa
Jupsu
Jupsu

7

hard reset palauttaa puhelimen tehdas asetuksille, eli kaikki asetukse, ohjelmat, tekstiviestit yms yms katoo, lukuunottamatta yhteystietoja jos ne on laitettu googlen pilveen tai sim kortille, mutta puhelimessa olevat numerotkin katoavat..

Vastaa
Android 2.1 (vahvistamaton)

8

Miten on,onko kameraan tullut myöskin parannuksia että kuvat ovat laadukkaampia ja "selkeämpiä" jne?.

Vastaa
Kiedis
Kiedis

9

En tiedä kameran laadun parannuksista, mutta ainakin kameraan on tullut omakuva toiminto, eli voi ottaa kuvan vaikka omasta pärstästään etupuolen kameralla! En ainakaan 2.1:llä siihen ole missään törmännyt, vaikka olisikin jo ollut olemassa.

Vastaa
samiakk
samiakk

10

Ergopad: tässähän on kyse suuremasta versiopäivityksestä kuin bugikorjauksista. Eli vastaava olisi nokialla S^3 -> S^4. Luuletko että se menee sukkana sisään tai tuleeko nokia yleensäkkään tarjoamaan sellaista?

Kyllä samsungissakin JF3->JM2 (android 2.1 softia molemmat) meni ihan ongelmitta, eikä mitään tietoja hukkunut

Vastaa
PreKilled
PreKilled

12

juu.. sinne katos market. muuten meni erittäin kivuttomasti. Kuvakkeet tietty ihan taas ketuillaan. Itse päivitys tapahtui erittäin nopeasti.

Vastaa
SanteriO
SanteriO

13

@4. Kopio? Ios ja androidi on ollu jo pitkään rinnakkain ja jos jompi kumpi on kopio jostain nii ios.. itselläni ei mitää bugeja updaten kanssa..

Vastaa
JuhaW
JuhaW

14

"Taas jos haluaa jotakin erilaista niin sitten on vaihtoehtoina WP7 tai S^3." Erilaista? Väitätkö sä sitä bugista symbian 3:sta erilaiseksi? Samaa paskaa eri kuorissa.

Vastaa
djabu
djabu

15

@9

On se siellä ollut aina, et ole huomannut sitä. Se oli siellä missä sai valita erilaisia kuvaustoimintoja.

Ongelmitta meni meikäläisellä sisään froyo. Aikaa meni noin 10 min. Hmm,jotenkin jäi vaisu maku ko. päivityksestä... Ei edes näytön kiertoa pääsivuilla,kuten galaxy tab:ssa tai sitten noissa launchereissa.

Vastaa
kricu (vahvistamaton)

17

itsellä ei tunnista sim korttia enään päivityksen jälkeen, mikä vikana ? tehdas-asetukset palautettu ja kaikkeni yrittänyt..

Vastaa
JumitusMaximus (vahvistamaton)

19

@14

Lue uutinen ja kaikki kommentit läpi. Mieti onko käyttäjillä ongelmia? Onko softassa bugeja? Ja tämä on sentään vain todella pieni saitti.

Vastaa