Uutta sivustolla

Tervetuloa takaisin!Edellisen käyntisi jälkeen Puhelinvertailuun on tullut .

Katso tapahtumat viime käyntisi jälkeen.

Epic tuo Unreal Development Kitin iPhonelle

6
Panu Roivas

Epic tuo Unreal Development Kitin iPhonelle
Epic Gamesin Infinity Blade on id softwaren Rage HD:n ohella yksi älypuhelinten näyttävimmistä peleistä, ja toistaiseksi tarjolla vain iPhonella. Nyt Epic on tuomassa Unreal Development Kit -ohjelmistoonsa iOS-tuen, joka mahdollistaa Infinity Bladen perustana toimivan Unreal Engine 3 -pelimoottorin käytön iPhone-pelien kehityksessä.

Huomiseksi suunnitellussa päivityksessä Epic lisää iOS-tuen Unreal Development Kittiin, kertoo The Wall Street Journal. UDK on rajoittamaton ja ilmainen pelikehittäjille, niin kauan kuin sillä tehdyistä tuotoksista ei aleta pyytämään rahaa. Kehittäjille myydään myös kaupallisia lisenssejä 99 dollarilla ja 25 prosentin rojaltimaksuilla 5000 dollaria ylittävältä myynniltä. iPhonelle pelikehitystä harkitsevat joutuvat toki myös maksamaan Applelle sen omat prosenttinsa. Tämä ei ole kuitenkaan estänyt Epiciä itseään tienaamasta yli 1,5 miljoonaa dollaria Infinity Bladella.

Epic kertoo myös Android-version moottorista olevan valmis ja lisensoitavissa, mutta he eivät aio kehittää itse pelejä Androidilla ainakaan lähitulevaisuudessa. Epicin Mark Rein kertoo syyksi Androidin laajan laitevalikoiman, jolle kehittäminen on haastavaa.

Kommentit (6)

_mikkis__ (vahvistamaton)

1

Rage ja infinity blade on kyllä parasta grafiikkaa mitä mobiililaitteessa on tähän mennessä nähty. Mielenkiinnolla seuraa mitä tuosta vielä saadaan irti. Nyt on jo saatu esimakua kuinka huikeeseen grafiikkaan taskukoossa pystytään tänä päivänä ja vieläpä pyörittämään sulavasti sitä.

Vastaa
tehomylly? (vahvistamaton)

3

@2
Sitä kutsutaan optimoinniksi. Iphone taitaa sitäpaitsi pyöriä alle 1ghz kelloilla, jota vain ei olla julkaistu virallisesti. Tai jos joku osaa virallisesta lähteestä lähettää tietoa, niin olisi ihan kiva (huom. yhdysvaltalaiset fanitus-blogi-uutissivustot eivät ole virallista nähneetkään.)

Tälläinen optimointi saisi kyllä laittaa PC puolella pelintekijät miettimään uusien optimointia.

Vastaa
_mikkis__ (vahvistamaton)

4

@3 Jep taitaa olla toi optimointi huomattavasti helpompaa iphonelle, kun se aina pyörittää kaikki pelit parhaiten. Jos vertaa samoja pelejä eri alustoilla niin iphone on se mikä pyörittää parhaiten kaikki pelit.

Vastaa
D00mer
D00mer

5

@4
Tosin yleensä peli tehdään ensin iphonelle, johon on panostettu, mutta sama peli toimii huonommin esim. adroidilla, koska se on pelkkä porttaus jota todennäköisesti ei ole optimoitu ollenkaan

Vastaa
tehomylly? (vahvistamaton)

6

@5
Jopa porttauksella toiselle laitteelle pitää optimoida, tai peli ei mitenkään pyöri. Androidi on vain todella uhm... miten sen nyt sanoisi mahdollisimman söpösti... paljon mehua imevä.

Vastaa

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.

Keskustelut

Lisää keskusteluja