Uutta sivustolla

Tervetuloa takaisin!Edellisen käyntisi jälkeen Puhelinvertailuun on tullut .

Katso tapahtumat viime käyntisi jälkeen.

Kotimaisen Seriouslyn 50 miljoonaa latausta kerännyt hittipeli sai jatko-osan

Sami Koivunen

Kotimaisen Seriouslyn 50 miljoonaa latausta kerännyt hittipeli sai jatko-osan
Helsinkiläinen Seriously on julkaissut Best Fiends Forever -pelin maailmanlaajuisesti Androidille ja iOS:lle. Peli on jatkoa paljon suosiota keränneelle Best Fiends -ötökkäpelille.

Alkuperäinen Best Fiends julkaistiin lokakuussa 2014 ja se ladattu jo yli 50 miljoonaa kertaa. Best Fiends Forever on soft-launchattiin jo viime vuoden puolella, mutta virallisesti se julkaistiin kansainvälisesti tänään. Peli jatkaa alkuperäisen Best Fiends -tarinaa eli ötökät jatkavat taistelujaan etanoita vastaan kuvitteellisessa Minutia-maailmassa. Uuden pelin tarinasta vastaa mm. Futurice-sarjan käsikirjoituksesta Emmy-palkintoja voittanut Stewart Burns.
Best Fiends Forever on nk. clicker-peli, eli pelissä edetään naputtelemalla näyttöä mahdollisimman paljon. Clicker-pelit ovat saaneet viime vuosina suosiota erityisesti 2013 julkaistun Cookie Clickerin myötä. Best Fiends Foreverin kerrotaan olevan toinen osa Best Fiends -pelitrilogiasta.

Seriouslyn toimitusjohtaja Petri Järvilehto uskoo Talouselämän haastattelussa pelin kaksinkertaistavan Seriouslyn liikevaihdon. Viime vuonna yhtiön liikevaihto oli 18,7 miljoonaa euroa ja tappiota tuli 5,2 miljoonaa euroa. Yhtiö on kerännyt rahoitusta tähän mennessä 25,5 miljoonaa euroa. Virallisessa tiedotteessa Seriously kertoo ensimmäisen Best Fiends -pelin tuottaneen yhtiölle yli 50 miljoonaa dollaria.

Best Fiends Foreverin voi ladata Androidille Google Play -kaupasta ja iOS:lle App Storesta.


Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.

Keskustelut

Lisää keskusteluja