1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Dna 4g mokkula ja liittymä - kokemuksia?

Viestiketju DNA -osiossa. Ketjun avasi Kuveerty 17.06.2013.

  1. Kuveerty

    Kuveerty Member

    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Tuossa DNA:n puhelinmyyjä soitteli viime viikolla ja vaikka nyt tulikin vähän jäätävä olo myyntipuheista (puhui vieläkin 3G DC:stä 4G:nä ja kysyi olenko koskaan päässyt koskemaan taulutietokonetta, tässä olis tarjolla Samsungi kaikilla herkuilla, mm. Androidilla), niin tuli suostuttua ottamaan 4G mokkula ja liittymä täydellä nopeudella, kun hyvin edullinen setti oli.

    Tässä odotellessa olisin mieluusti kuullut kommentteja ja kokemuksia toimivuudesta? Millaisiin nopeuksiin on päästy, luotettavuus jne? Kehui testivoittajaksi jne, epäileväisin mielin ajattelin kuitenkin kokeilla, kun kotonani on DNA:lla todella hyvä kuuluvuus.

    Ainahan sen voi koeajalla palauttaa jos ei miellytä..
     
  2. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Riippuu tietty missä asuu. Itse otin tuollaisen 2vk testikäyttöön kun meinasin että DC verkko olisi hieman parempi kuin 3g mutta toisin oli. Puhelimesta jaettu 3g oli ~9mb luokkaa siinä missä mokkulan DC yhteys antoi ~3mb ja ping oli moninkertainen. Niin ja tosiaan DNA:n mukaan asun 4g(3g DC oikeasti)alueella...
     
  3. Kuveerty

    Kuveerty Member

    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Jep tottakai, oman luurin jaettu netti antaa parhaimmillaan sit kympin luokkaa (21m liittymä). Vertailukohteina avokin saunalahden 4G mokkula on todella paljon paskempi nettikäytössä kuin tämä minun jaettu yhteyteni, ja vielä vertailuna paikkakunnan 4G:stä; kaverin iPhone 5 ja Soneran täyden nopeuden liittymä huiteli 80megan paikkeilla tuossa muutaman sadan metrin päässä.

    Asuinpaikkani on siitä jännä että kotona on lähes aina täydet tolpat kuuluvuutta, mutta kadun päässä vajaa muutaman sadan metrin päässä ei edes 3G:tä ole.

    Kerron kokemuksia kunhan saan laitteen käsiin, varmaan huomenna luulisi olevan jo tässä.. Toivottavasti ainakin.
     
  4. temple69

    temple69 Regular member

    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    [​IMG]
    Löytyy sierran 4g mokkula ja liikkuva laajakaista XL. Asustan DC alueella ja muuten yhteys toimii ok, down tulee oikeastaan kokoajan yli 5 megaa ja parhaimmillaan joku 15, mutta verkon upload nopeus on todella hidas ja epävakaa, 0.06 - 0.5 megaa, vaikka tukiaema on 150m päässä. Jos uppailee paljon esim dropboxiin tai puhuu skypessä niin en todellakaan suosittele. Tervisiä kajaanista.
     
  5. Kuveerty

    Kuveerty Member

    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Laitellaas niitä kokemuksia..

    Hommahan meni ihan käsilleen, ensinnäkin puhelimessa huomasin DNA:lla olevan minun tiedoissani väärä (vanha) osoite, ja vaikka korjasin myyjälle uuden (yli vuoden vanha) osoitteeni (joka on muutettu oikeaoppisesti postin tietoihin, maistraattiin jne jne), ei paketti tullut oikeaan osoitteeseen. Siksi sain paketin vasta lähes viikko puhelusta. No, vähän jo huonoilla fiiliksillä lähdin kokeilemaan laitetta samana iltana että kerkeää varmasti palauttamaan mikäli ei tule hyvä fiilis ja kokemus.

    Itse mokkula tuntui laadukkaalta ja helppokäyttöiseltä, kunnes koitin yhdistää verkkoon. Verkkoa ei löytynyt millään, kokeilin ikkunan vieressä ja vaikka miten uudelleen käynnistelemällä - ei vaan löytynyt. Kokeilin huvikseen omalla sim-kortilla ja verkko löytyi heti, antoi about 10/2 nopeutta joka on aikalailla sama mitä saan normaalisti kotona. Tutkiskelemalla huomasin että tuo liittymä pitää aktivoida, ja netin kautta menin sitä aktivoimaan, kunnes viimeisen vaiheen kohdalla luki että aktivoimalla liittymän luopuu palautusoikeudestaan..!! Mitä hemmettiä. Aivan järjetöntä. Ensin myyjä lupaa maksutonta testiaikaa ilmaisella palautusoikeudella, josta pitäisikin luopua jotta pääsee testaamaan.

    Peruuta, selain kiinni, mokkula ja romppeet takaisin laatikkoon ja laatikko DNA:lle palautuksena kirjeen kera. Katselin tuossa pari päivää sitten niin olivat vielä aktiivisena omissa tiedoissa laite ja liittymä, niin laitoin sähköpostia kun puhelinpalvelu oli niin tukossa ettei päässyt edes jonoon. Kuulemma hoituu ok ettei tule minulle mitään kuluja, eli hyvin meni lopulta. Sanoivat että jos on luvattu testiaika niin olisi voinut aktivoida rauhassa. Pikkaisen epäselkeät kuviot, ja paha maku jäi suuhun. Puhelinliittymä on ja tulee pysymään kuitenkin DNA:lla, sillä ennen tätä olen saanut asiallista palvelua ja olen ollut verkkoon kohtuu tyytyväinen.
     
    Ketola, dRD ja Taeco kiittävät tästä.
  6. temple69

    temple69 Regular member

    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Vais niin.. Tiedämpä muutaman muunkin tapauksen, joissa ovat sekoilleet vanhojen osoitteiden kanssa.
     
  7. Fulca87

    Fulca87 Member

    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Itsellä on näitä DNA- kortteja. Omasta mielestä erittäin hyvä ollut, varsinkin matka käyttöön.
    Kun ei aina taida tuota nettiä löytyä tuolta kun autollakin ajaa.
     

Jaa tämä sivu