1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Lumia 800 ja muut ensimmäisen sukupolven Lumiat. Käyttökokemukset, tulevaisuus, jne.

Viestiketju Windows Phone -osiossa. Ketjun avasi _eemeli- 25.06.2013.

1. _eemeli-

_eemeli- Regular member

Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Itse olen ollut Lumia 800:ni todella tyytyväinen. Puhelin toimii sulavasti, kamera on hyvä, viestintä loista jne.

Viime aikoina on kuitenkin alkanut huolettaa puhelimen tulevaisuus. Onko Nokialta ja Microsoftlta tulossa ensimmäisen sukupolven Lumioille päivityksiä ja uusia ominaisuuksia? Ainakin Nokian uusimmat kamerasoftat ovat menneet ohi 7.8:n ja Microsoftiltakaan ei ole mitään enää herunut.

Mikä on Nokian ensimmisten WP-luurien tulevaisuus?

2. dRD

dRD I hate titles Ylläpitäjä

Kiitokset:
    181
    Pisteet:
    143
    En oikein jaksa enää nykyisin innostua "pakko päivittää päivityksen takia ja jos päivityksiä ei saa, tää oon p**ka" -ideologiasta. WP7.x on IMO suht hyvä käyttis, tuli sille enää koskaan päivityksiä tai ei. Ne ominaisuudet, joita käyttispäivityksen soisin tuovan mukanaan ovat sen verran isompaa luokkaa, että en usko WP7:n niitä koskaan saavan (notification area ja OpenVPN-tuki). Muuten en näe kauheasti miksi innostuisin 0.5% nopeusparannuksista tai 2 uudesta taustakuvasta mitä tyypilliset 0.0.1 revisiopäivitykset käyttiksiin tuovat mukanaan :)

_eemeli- kiitti tästä.
  3. _eemeli-

_eemeli- Regular member

Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Kyllä minäkin siis olen aivan ehdottoman tyytyväinen Lumiaani nyt ja olin jo silloin kun sen ostin. Siinä ei ole ollut mitään vikoja ja kaikki toimii, kuin unelma. :)

4. TaioJ

TaioJ Member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    18
    Oma Lumia 900 on palvellut kyllä hyvin. Ei ole buuttaillut tai muuta. Päivitykset ovat tulleet ajallaan. Olen tykästynyt puhelimen rakenteeseen ja se tuntuu hyvältä kädessä. Ihan highquality laatua tämä ei kuitenkaan ole. Valovuotoa esiintyy hipaisunapeista ja aavistuksen näytön takaa vasemmasta alakulmasta. On kuitenkin pelannut niin hyvin että en noiden takia ole huoltoon vienyt. Mielestäni tämä ei kaipaa juurikaan mitään mullistavia ominaisuuksia lisää. Sovellusten puute ja se tosiasia että suurinosa tulee ilmestymään vain ja aionoastaan wp8:lle on mielestäni ainut wp7.8 heikkous.

_eemeli- kiitti tästä.
  5. WWTV

WWTV Regular member

Kiitokset:
    57
    Pisteet:
    38
    Ittekin olen tyytyväinen Lumia 800 puhelimeen kestävyyden osalta. On palvellut hyvin työkäytössä. Päivityksiä tuskin enään juurikaan tulee, mutta sovelluksia tulee sentään joskus esim is-sää. Puhelin menee itsellä kuitenkin viälä tänä vuonna vaihtoon, mutta L800 jää varalle.

_eemeli- kiitti tästä.
  6. Taeco

Taeco Active member

Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Jep, itsekin olen sitä mieltä, että puhelimeen pitää olla tyytyväinen sen ostaessa, eikä itkeä, jos päivityksiä ei tule. Jos tulee, niin se on ehdottomasti positiivinen bonus. Onhan se tietysti ikävää, jos joitain uusia ominaisuujksia ei saa, joita uudemmille puhelimille annetaan ja jotka kuitenkin olisivat raudan puolesta toteutettavaissa. Mutta toisaalta, pitäähän valmistajien jotenkin saada käyttäjänsä päivittämään uuden sukupolven laitteistoon. Luulen, että käyttöjärjestelmien erilaisuuksista johtuen se olisi aiheuttanut liikaa lisätyötä Nokialle, jolla resurssit muutenkin tiukilla.

Ja onhan nuo missaamasi kameraominaisuudet ihan kivoja, muttet ihan maailmaa mullistavilta jutuilta jäänyt paitsi. Ei niitä loppujenlopuksi liiemmin tule käytettyä kuitenkaan - ainakaan omalla kohdallani.

7. _eemeli-

_eemeli- Regular member

Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Millaisia tuloksia ovat Lumia 800 käyttäjät saaneet kännykällään?

Itse olen ollut todella tyytyväinen Lumia 800:n kamerana. :)

8. Wal5u

Wal5u Member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    13
    Itsellä lumia 710 enkä muista koska viimeksi olisi ollut näin varmatoiminen puhelin taskussa, ei ole ollut hellässä käsittelyssä. Silti vähän harmittaa se fakta, että sovelluskehitys alkaa loppua wp7 puhelimista.

9. potchi

potchi Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Lumia 800. Todella hyvä luuri. Nopea ja varmatoiminen.

_eemeli- kiitti tästä.
  10. Peku

Peku Active member

Kiitokset:
    76
    Pisteet:
    58
    Custom romissa piilee ratkaisu. Saa siinä jotain kivoja ominaisuuksia. Jos tuntuu että alkaa olla kännykkä siinä pisteessä että pitäs ostaa uusi niin kannattaa kokeilla. Itselleni ainakin erittäin tärkeä ominaisuus olisi bing-napin disablointi, vaikka kai senkin kanssa oppii elämään.

11. Taeco

Taeco Active member

Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Tarkoitatko sen korvaamista Googlen hakukoneella? Kun eihän sitä nappulaa ole pakko käyttää...:D

12. Peku

Peku Active member

Kiitokset:
    76
    Pisteet:
    58
    Ei vaan kokonaan pois käytöstä. Aina kameraa käyttäessä tulee sitä hipastua, ja muutenkin. En mitään lumiaa omista mutta on noita tullu räpellettyä. Enkä ole ainoa joka sitä kiroaa. Tiedän henkilöitä joilla lumia on ihan päivittäisessä käytössä ja silti tulee sitä bing nappia hipastua.. :)

13. Taeco

Taeco Active member

Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Noh, mitä nyt itse olen wp:tä käyttänyt, niin ei niitä hipaisupainikkeita kovin usein vahingossa tökkää. Riippuu kai käyttäjästä. Mutta melko nopeastihan painat sitä nuolinäppäintä ja pääset takaisin sinne kameraan. Androidista siitä kohtaa löytyvä takaisin-painike saattaa aiheuttaa paljon enemmän päänvaivaa, kun sekin on yleensä kapasitiivinen:D

Mutta itse haluaisin siihen tilalle Googlen, niin sitä tulisi joskus käytettyäkin.

14. Peku

Peku Active member

Kiitokset:
    76
    Pisteet:
    58
    Toki siihen saa sen customin myötä bindattua Googlenkin, joissakin romeissa oikeastaan mitä vaan. :) Kaverilla oli joskus whatsappi siinä :D

15. nokiaworld

nokiaworld Regular member

Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    l800 paras itse käyttämäni kännykkä perus kamera suht hyvän laatunen sopiva käteen ja muotoilu todella hieno hyvä kännykkä kaiken puolin

16. jakke666

jakke666 Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Otin käyttöön Lumia 820 puhelimen ja Samsung Galaxy S3 puhelimen melko samoihin aikoihin ja molemmat käyttikset olivat ennestään tuntemattomia. Täytyy sanoa, että Lumia voitti selkeästi ja Androidi tuntuu edelleen aika sekavalta.

Lumiasta en löydä kauheasti vikoja. Jotkut asetukset voisivat olla monipuolisempia ja helpommin saatavilla.
    Valokuvat sovellus sotkee grafiikan joskus käynnistyessään, mutta korjaantuu käynnistämällä applikaation uudestaan.
    Navigaattori kaatuu joskus jos ei osaa etsiä reittiä. Tilanne korjaantuu ainakin kahdella tapaa: 1 vaihdetaan optimoitu reitti vaikka nopeaan reittiin. 2: vaihdetaan asetuksista tie asetuksia, esim maksulliset tiet mukaan hakuun. Navigaattori on tullut käytettyä paljon ulkomailla ja se on kyllä toiminut hyvin. Muutaman kerran osoite on mennyt hieman pieleen.

Taeco kiitti tästä.
  17. _eemeli-

_eemeli- Regular member

Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Itse ei kyllä tule ikinä vahingossa siihen hipaistua, eikä tullut mieleenkään, että se "onnistuisi".
    Iyse kyllä käytän Bingiä siinä mielessä aktiivisesti, että sen QR-koodin lukuohjelmalla tulee skannattua eteen sattuvat koodit.
    Hakukoneena käytän kuitenkin Googlea.

18. Peku

Peku Active member

Kiitokset:
    76
    Pisteet:
    58
    Romeja:
    Lumia 900:
    FunkyROM v2.0
    FunkyROM Lite v1.0
    SimpleROM v1.0

Lumia 800:
    Rataplan V5.0
    FunkyROM v2.0
    FunkyROM Lite v1.0
    RainbowMod 2.1

Lumia 710:
    Rataplan V7.0
    Rataplan V6.0
    Rataplan Lite
    RainbowMod 2.1
    Reality ROM
    Lumiatrix^8 V 5.1
    fabiode34's Custom ROM v1.0

Asennus:
    Lumia 900:
    bootloader-unlock your Lumia 900 and flash a custom rom
    Lumia 800:
    bootloader-unlock your Lumia 800 and flash a custom rom
    Lumia 710:
    A Layman's guide to install CUSTOM ROM

Toivottavasti joku motivoituu tästä linkki helvetistä ja laittaa custom romin. Omakohtasta kokemusta ainoastaan 710:sta. Pääsääntönä näin että jos laitehallinnassa näkyy Qualcomm, kun lumia on kytketty koneeseen niin homma on erittäin helppo. Jos laitehallinnassa näkyy DLOAD niin saa nähdä vähän enemmän vaivaa, eli joutuu unlockaamaan bootloaderin. Ohjeita tarkasti seuraamalla pitäs kyseinen prosessi onnistua. HOX! Jos tietokone kysyy jossakin vaiheessa että alustetaanko/formatoidaanko niin älä missään nimessä hyväksy toimenpidettä! Muuten on puhelin kerta laakista vainaa. :confused:

Jaa tämä sivu