1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tilanneseuranta: Mihin Nokia on menossa?

Viestiketju Windows Phone -osiossa. Ketjun avasi teppoI 17.06.2013.

?

Windows Phoneen siirtyminen oli...

1. ...oikea valinta

28 ääntä
    66.7%
  2. ...väärä valinta

14 ääntä
    33.3%
  1. SpyroMan

SpyroMan Member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    13
    Mysticiza ja Taeco kiittävät tästä.
  2. Peku

Peku Active member

Kiitokset:
    76
    Pisteet:
    58
    Noniin. Eiköhän nyt saada softa puoli kuntoon...

3. Mysticiza

Mysticiza Regular member

Kiitokset:
    28
    Pisteet:
    38
    Paitsi että kun Nokia oli ainoa joka MS:ää patisti jotain tekemään, voi jutun kulku olla päin vastainen.
    Oon itse aika kahden vaiheilla, onko tämä viimeinen isku WP:lle, kun kaikki valmistajat ja pahimmassa tapauksessa softakehittäjät kaikkoavat vai näkevätkö he tässä tulevaisuutta.
    Ja juuri piti 920:kin ostaa :D

4. WWTV

WWTV Regular member

Kiitokset:
    57
    Pisteet:
    38
    Surullistahan toi puhelin pisneksen myynti on. Saa nähdä kuinka nopeaata wp:n suosia romahtaa Suomessa. Kyllä on ollu monet ihmiset olleet allapäin eilen ja tänään. Kaupassa joukko vanhampia ihmisiä keskusteli iltapäivälehtien luona Nokiasta. Ne julisti yhteen ääneen että nykyinen luuri(nokia) on viimeinen ja sitä käytetään hautaan asti. Kova paikkahan se on osalle vanhoista ihmisistä, kun joutuvat vaihtamaan luuri merkkiä vastoin tahtoaan. Itsekkin vaihdan Jollaan, jonka olen ennkkotilannut.

Juuri äsken peruin L1020:n ennakkotilauksen verkkokauppa.comista. Siinä minun mielipiteeni Mikkisofta kaupasta. No tulipa 1000 euroa muuhun käyttöön, koska olin maksanut jo etukäteen sen tonnin mikä oli viä hintana, kun tarkkaa hintaa ei ole vielä selvillä.

5. Mysticiza

Mysticiza Regular member

Kiitokset:
    28
    Pisteet:
    38
    Surullisinta vanhempien ihmisten kannalta on se, että peruspuhelimia Microsoft ei välttämättä jaksa kauaa pitää mukanaan ja muilla valmistajilla ei kunnollisia sellaisia oikein ole. Ja vaikka onkin, on kokonaan toisen valmistajan peruspuhelinkäyttöjärjestelmässä heille opeteltavaa..
    En ainakaan itse voi kuvitella Microsoftin kauaa/aktiivisesti valmistavan S30 tai S40 -puhelimia, kun ei ole Windowsia niissä. Ei oikeen sovi ko. yrityksen tyyliin.

6. WWTV

WWTV Regular member

Kiitokset:
    57
    Pisteet:
    38
    Samaa pelkään. Pitänee kehottaa isovanhempia uusimaan puhelimensa nyt kun Nokialaisia on viälä saatavilla. Tuskin perusluureja vielä ens vuonna ajetaan alas. Voihan mikkisofta myydä peruspuhelimet poiskin.

Itse en onneksi ehtinyt uusimaan luuria L800:sta uudempaan. En oikein luota mikkisoftan nokia sovellus tukeen pitkällä aikavälillä esim. Nokia musiikki.

7. Mysticiza

Mysticiza Regular member

Kiitokset:
    28
    Pisteet:
    38
    Oma 920:ni sain pari viikkoa sitten, että aika huono ajoitus tuli valittua. Pidemmällä tähtäimellä olen itsekin juuri, huomattuani Nokia Musiikki +:n erinomaisuuden, huolissani palvelun jatkumisesta. No, ainakin tämän vuoden se vielä toimii, kun yrityskaupat eivät vielä käytännössä ole tapahtuneet.

8. WWTV

WWTV Regular member

Kiitokset:
    57
    Pisteet:
    38
    Tuskin heti lopettavat musiikkia. Luultavasti yhdistävät mikkisoftan omaan xbox musiikkiin sen sitten aikanaan. Voivathan viranomaiset ja osakkeen omistajat vielä torpata kaupan, mihin en kyllä usko, vaikka se olisi kyllä hauska nähdä.

9. Mysticiza

Mysticiza Regular member

Kiitokset:
    28
    Pisteet:
    38
    Tosiaan, noita torppaamismahdollisuuksia mietin itsekin. Mutta kaipa se on niin, että osakkeenomistajien puolelta sitä tuskin tapahtuu, hehän tässä Nokian osakkeen nousulla rikastuvat.

10. WWTV

WWTV Regular member

Kiitokset:
    57
    Pisteet:
    38
    Juu, aika harvoin osakkeen omistajat estävät kauppoja.

11. Taeco

Taeco Active member

Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Ihme hommaa. Itse ostan puhelimen, jos se on hyvä. Miksi olla nyt ostamatta 920 nyt, jos sen muutenkin aikoi ostaa? Ihan yhtä suomalainen se edelleen on. Samat ihmiset sen on suunnitellut ja valmistanut - omistaja vain vaihtunut.

En mitenkään ymmärrä, miten Microsoftin nimi tekee jostain huonon. Skypenkin eräät julistivat kuolleeksi, kun Ms osti sen. Mielestäni Skypestä on sittemmin tullut vain entistä parempi - olen sitä kohta vuosikymmenen tyytyväisenä käyttänyt.

Monet eivät osta laitteita, koska niissä lukee Ms. Minulla on nyt Ms:n näppäimistö ja hiiri. Hiiri toiminut kohta kymmenen vuotta täysin odotetusti ja näppäimistö on ollut paras koskaan käyttämäni näppis. Konsoleita en itse käytä, mutta jos käyttäisin, ostaisin varmaankin mielummin xboxin paremman muotoilun vuoksi. Muotoilu on heillä aina ollut vahvoilla.

En tiedä, onko seuraava kännykkäni Microsoftin, vai ei. Jos he tekevät hyvän puhelimen, miksi en ostaisi sitä? Miksi syrjisin ex-suomalaista valmistajaa ja suosisin valmistajaa, joka ei ole koskaan ollut suomalainen? En ostaisi huonoa puhelinta vain, koska se on suomalainen ja vastaavasti en jätä ostamatta hyvää puhelinta vain, koska sen on valmistanut joku tietty yritys.

Ja miten kuvittelette, että WP:n kehitys kärsii tästä, tai että nykyisen Lumian ostaminen ei kannata tämän takia? Luuletteko tosissanne, ettei Ms:llä ole intressejä tehdä voittoa tällä kaupalla? Ms:n hinku päästä mobiilimarkkinoille on suuri ka pelkästään sen aiheuttama paine patistaa heitä töihin.

SpyroMan ja Lauzi kiittävät tästä.
  12. WWTV

WWTV Regular member

Kiitokset:
    57
    Pisteet:
    38
    Kyllähän wp luurin voi vielä aivan hyvin ostaa, mutta itse peruin ennakkotilauksen, koska olin jo tilannut Jollan luurin. L1020 kamera olisi kyllä ollut erittäin houkutteleva, mutta enköhän pärjää ilmankin.

Kaupanteko hetki oli mielestäni kyllä lähes huonoin mahdollinen Nokian kannalta. Myydä bisnes nyt kun se on alkanut vihdoin osoittaa piristymisen merkkejä. Olisi ironista jos puhelin bisnesolisi voitollista tällä neljänneksellä.

Jaa tämä sivu