1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu at&t Galaxy Note 4G (I717) - Ei voi soittaa normaaleja puheluita Viberin asentamisen jälkeen

Viestiketju Android -osiossa. Ketjun avasi -artois- 17.07.2013.

  1. -artois-

    -artois- Newbie

    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eli ongelma on seuraavanlainen:

    Ostin kyseisen puhelimen uutena jenkeistä sim-lukitus purettuna.
    Android oli versiona 2.3, jonka sittemmin päivitin eteenpäin ja nykyisellään
    versiolla 4.1.2, kaikki toimi hyvin mitä nyt viimeisimmällä päivityksellä meni
    hiukan hitaanlaiseksi kun ei tuo teho tunnu riittävän. Itse en käyttänyt Viberiä.

    Ongelma muodostui kun ostin uuden puhelimen ja myin Noten uudelle omistajalle,
    joka heti seuraavana päivänä valitti ettei puhelin toimi. Kävi ilmi että kaikki muu
    toimii tekstiviestien lähettämistä myöten, mutta puheluita ei voi soittaa. Luonnollisesti
    en halua jättää ostajaa pulaan ja räpelsin puhelimen kanssa ja kun yrittää soittaa puheluita
    soitto ei yksinkertaisesti käynnisty. Ei tule mitään virheilmoituksia vaan puhelu ei vaan ala
    vihreän luurin painalluksen jälkeen.

    Kuten sanoin, tekstarit toimii, joten ongelma ei ole verkossa.
    Seuraavaksi kävi ilmi että uusi omistaja oli asentanut Viberin, joka myös toimii normaalisti
    WiFi-verkossa. Tein siis factory settings resetin (hard resetin) ja puhelut toimivat jälleen.
    (Ei siis hardware ongelma ilmeisesti)

    Seuraavana päivänä jälleen puhelu, Viber asennettu - puhelin ei enää toimi. Kärsivällisyyteni
    on nyt koetuksella koska uudella omistajalla on peukalo keskellä kämmentä näissä asioissa ja
    minä haluan vain pestä käteni asiasta koska olen myynyt täysin toimivan puhelimen, eikä
    minulla ole aikaa mennä tapaamisiin huoltoasemille korjaamaan ongelmia.

    Osaako kukaan auttaa, koska internet ei suostu kertomaan minulle vastausta? Hard reset
    palauttaa puhelimen toiminnan, mutta (ilmeisesti) Viber sekoittaa sen.

    TL: DR

    Galaxy Note 4G + 4.1.2 + Viberin asennus => Normaaleita puheluita ei voi soittaa.
     
  2. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Ettei vain valitsisi uusi omistaja viberia aina oletus soitto softaksi?(eikös sillä voinut soittaa?) ja tietenkään se ei sitten soita jos ko henkilölle kelle yrittää soittaa ei ole sitä.

    PS. Ei ole sinun murheesi jos hän asentaa ohjelman mikä sitten sekoittaa luurin.
     
    -artois- kiitti tästä.
  3. -artois-

    -artois- Newbie

    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Moi! Ajattelin aluksi samaa, mutta oletin systeemin olevan sen verran fiksu että varoittaisi kyseisessä tapauksessa että "numerolla ei ole viberiä" tjmsp... Kokeilin kuitenkin tyttöystävän puhelimella hypoteesia ja täysin sama juttu kävi! Eli ratkaisu on löytynyt. Kiitos munkki666! Olette herrashenkilö ja oppinut.
     
  4. apek

    apek Regular member

    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    46
    Pisteet:
    38
    Mikäli viber on asetettu oletus soitto-ohjelmaksi, niin oletuksen voi poistaa "asetukset -> sovellusten hallinta -> viber -> poista oletukset"

    Tämän jälkeen Android luultavasti kysyy aina, kun yrittää soittaa jonnekkin, että käytetäänkö puhelimen soitto-ohjelmaa, vai viberiä.

    Ja sano sitten sille henkilölle, ettei laita sitä uudestaan oletukseksi :)
     
    -artois- kiitti tästä.
  5. _eemeli-

    _eemeli- Regular member

    Viestejä:
    558
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Periaatteessahan sun ei tarvitsisi korjata laitetta.
    Olet nimittäin myynyt toimivan laitteen, jonka ostaja on saanut sekoitettua ostotapahtuman jälkeen.

    Sinun ei olisi tarvinnut panna rikkaa ristiin asian hoitamisessa.
     
    -artois- kiitti tästä.
  6. -artois-

    -artois- Newbie

    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Joo. Olette oikeassa mutta jos ajattelisin omalle kohdalleni niin yritin hoitaa
    homman niin että kaikille jää hyvä maku suuhun kyseisenlaisista kaupoista.
    Varsinkin kun tyyppi oli selkeästi ummikko asiassa, niin voi tuntua kusetukselta,
    että "Hei tää puhelinhan on rikki" jne.

    Kiitos kaikista vastauksista, eiköhän homma näillä saada hoidettua! :)

    edit: En jostain syystä voi muuttaa etuliitettä ratkaistuksi. Pystyneekö joku muu?
     
  7. _eemeli-

    _eemeli- Regular member

    Viestejä:
    558
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Onnistunee luultavasti ainakin moderaattoreilta. Kannattaa lähettää yksityisviesti vaikkapa dRD:lle. :)
     
  8. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    niinhän sitä luulisi, mutta jos sovellus(viber) on amatöörien kyhäämä, eivät he välttämättä ole tajunneet/osanneet lisätä popuppia kun yrittää soittaa viberillä henkilölle kellä sitä ei ole, tyyliin -> "valitsemallasi yhteystiedolla ei ole viberiä, halutko soittaa normaali puhelin?" tai jotain tuohon suuntaan

    E: tai toinen vaihtoehto on ettei se ole touchwiz(samsung) romien kanssa yhteensopiva, mikä menee silti kyllä sovelluskehittäjien piikkiin.
     
  9. apek

    apek Regular member

    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    46
    Pisteet:
    38
    Viber tukee kyllä Galaxy Notea ja vakio rommia. Custom rommeja ei virallisesti tue mutta voi toimia niilläkin.
     
  10. -artois-

    -artois- Newbie

    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Tarina jatkuu surullisin kääntein:

    Ostaja on siis ulkomaalaistaustainen mukavanoloinen heppu. Hommaan tuo lisämausteensa
    se, että hänen suomen kielensä jättää toivomisen varaa, joten kommunikaatio ei näissä teknisissä
    asioissa ole kovinkaan helppoa. Noh, äijä sanoi että puhelin ei tosiaan toimi ja sovittiin vielä viimeinen
    tapaaminen huoltoasemalle, johon olin kevein mielin menossa tyhjentämään Viberia oletus-
    soittoapplikaationa. Vastassani oli puhelin joka valitti sim-kortin puuttumista ja olin, että "Sayyy whaa??"

    Otin kannen auki, (joka ei muuten enää pysy paikoillaan, mitä lienee tapahtunut...) ja poistin akun ja
    otin normikokoisen sim-kortin ulos, (on tiedettävä että edellisellä kerralla tämä tekniikan ihmelapsi oli
    tunkenut sinne microsimin) ja kuinkas muutenkaan kuin että yksi sim-kortin telakan kontaktiliuskoista
    oli poikki ja työntynyt simin mukana telakan "yläosaan". Tässä vaiheessa meinasi jo käpy palaa lopullisesti.
    Mutta viilipyttynä ilmoitin, että nyt herra on hyvä ja vaihdattaa telakan uuteen liikkeessä, sillä minä en
    rupea sitä purkamaan ja ottamaan riskejä ebay-osien kanssa.

    No äijähän on lähdössä maanantaina Egyptiin, joten ei ole oikein aikaa käyttää huollossa, koska oli lahja
    Egyptissä asuvalle veljelleen. Tässä on kiva kuunnella syytöksiä että olen myynyt rikkinäisen puhelimen alun-
    alkaen ja kusettanut häntä. Jotkut huollot tekee odottaessa näitä hommia, mutta hintalappu roikkuu saturaisen
    tienoilla. Sovin että ilmoittelen hänelle huomenna mitä maksaa ja missä tämä korjataan nopeasti, mutta
    tässä illan mittaan ruvennut tuntumaan siltä että painukoon he*******n rikkomansa puhelimensa kanssa.

    Kiittämättömyys on jälleen maailman palkka.

    Peace!
     
  11. _eemeli-

    _eemeli- Regular member

    Viestejä:
    558
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Sanot sille äijälle, että ei ole enää sinun ongelmasi korjata hänen aiheuttamiaan vahinkoja. Sinä olet myynyt hänelle ehjän ja toimivan puhelimen, jonka hän on onnistunut rikkomaan.

    Sanot, että hoitaa itse omat korjauksensa tai jättää hoitamatta. Sinun ei tarvitse, eikä tuossa tilanteessa pitäisikään, lähteö laitetta korjauttamaan.
     
  12. apek

    apek Regular member

    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    46
    Pisteet:
    38
    Joo elä vaivaa tuolla asialla enään päätäsi, vaikka kuinka mukava haluaisitkin olla. Jos kaveri on sen itse hajottanut, niin ei se nyt sinun vika ole.

    Osaa se kaveri huollon kanssa jutella vaikka englanniksi, jos ei suomenkieli taitu.
     
  13. -artois-

    -artois- Newbie

    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Jos ketään enää tapaus kiinnostaa niin updatea vielä:

    Ostaja tarjosi, että antaisi minulle puhelimen takaisin ja minä hänelle 180€ alkuperäisestä 230€kauppahinnasta.
    Eli käytännössä hän antaisi minulle rikkomansa puhelimen ja minä palauttaisin valtaosan rahoista. Kieltäydyin.
    Noh, mies sitten sanoi, että menee itäkeskuksen poliisille asian kanssa.

    Mikä on se syy, ettei voi ihminen myöntää virhettään? Tässäkin on loppujen lopuksi ilmeisesti kyse siitä, että
    ei ole aikaa korjata sitä ennen maanantaita. Siitä johdosta tämä tyyppi menisi jopa poliisille valittamaan!
    Eikä vaan voi myöntää rikkoneensa puhelinta!

    Nyt onkin jännä odotella mitä tuleman pitää. Onneksi mulla oli tyttöystävä teboililla mukana kun totesimme
    kaikki puhelimen toimivaksi ja äijä lähti tyytyväisenä kotiinsa. Olkoon tämä esimerkkinä ja varoituksena kaikille
    internetin kaupankäynnistä.

    PS.

    Löysin ohjeen tuubista miten telakan vaihto tapahtuu... Kahen minuutin homma.

     
  14. _eemeli-

    _eemeli- Regular member

    Viestejä:
    558
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Onnittelut homman klaaraamisesta. :)
    Jos se kaveri tulee vielä kerran sulle valittamaan, niin sanot, että et korjaa enää sitä, etkä ota takaisin. Korjatkoon itse ongelmansa.
     
  15. Peku

    Peku Active member

    Viestejä:
    1,398
    Kiitokset:
    76
    Pisteet:
    58
    Sano että maksat 100e takaisin. Tilaa ebaystä muutamalla eurolla osa ja korjaa puhelin. Laita puhelin uudestaan myyntiin. ;) Pisnes on pisnes. :)
     

Jaa tämä sivu