1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Android Custom ROM - keskustelua, vinkkejä

Viestiketju Android -osiossa. Ketjun avasi dRD 25.06.2013.

  1. Lauzi

    Lauzi Regular member

    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    34
    Pisteet:
    38
    Lataa Google Playsta GetRIL ja tarkista sillä, onko puhelimessasi käyttöjärjestelmää vastaava perustaajuuden versio (baseband). Tuo on meinaan vastuussa puhelimen radioiden toiminnasta ja käyttöjärjestelmän kanssa epäyhteensopiva versio voisi aiheuttaa kuvailemasi ongelman.

    Edit. Jaaha GetRIL:in yhteensopivuus Sansungien kanssa ilmeisesti lakkaa S3:en kohdalla.
     
    Viimeksi muokattu: 20.02.2014
  2. CMS4

    CMS4 Member

    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    13
     

    Liitetyt tiedostot:

  3. CMS4

    CMS4 Member

    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    13
    Jep en kerennyt vastata. Ehdin jo vähän innostua :(
     
  4. CMS4

    CMS4 Member

    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    13
    Siis juu tuohon on aika kätevä sovellus 4g switcher Playkaupassa. Tuli ladattua kun ei aina jaksanut kirjoittaa tuota numero koodia. Elisa siinä lukee ja verkon tyyppi HSPAP eli H+. Roaming tilassa näyttää LTE ? Eli silloin vaihtuu aina roaming tilaan kun yhdistää LTE verkkoon.
     
  5. apek

    apek Regular member

    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    46
    Pisteet:
    38
    Mitäpä tuo nyt haittaa vaikka se data roaming olisikin päällä. jos et ihan itäarajalla asu ja puhelin yhdistele venäläisiin verkkoihin?

    Kuten sanottu, niin Saunalahti toimii Elisan verkoissa (ei Saunalahdella ole mitään omaa verkkoa olemassakaan) ja useilla customeilla pitää olla roaming päällä, koska firmis ei ymmärrä että se Elisan verkko on oikea. Viralliset rommit ymmärtää, että Elisan verkko on ihan ok ja "muuttaavat" sen Saunalahdeksi, jolloin roamingia ei tarvita.

    Mutta kunhan verkkona on Elisa, tai Saunalahti, niin se roaming voi olla ihan hyvin päällä. Ei siitä lisälaskua tule.
     
    CMS4 kiitti tästä.
  6. CMS4

    CMS4 Member

    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    13
    Juu ihan hyvät yhteydet roaming tilassa :). Kiitos tästä (y)
     

    Liitetyt tiedostot:

  7. Caliber

    Caliber Member

    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Oma.saunalahdesta voi laittaa sitten roaming-estoa jos tykkää. Itse käytin S1 pitkään CM mutta tässä S3 CM nightlyssä kyrsi kameran ja bt audion ongelmat ettei kauaa pysynyt.
     
  8. VilleVauva

    VilleVauva Member

    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Itsellä on tällä hetkellä s5360:ssa Hyperion 8 Final Golden Master ja s5660:ssa CM10 Jelly Bean 4.2.2 Maclaw.

    Hyperion 8:in päädyin, koska halusin mahdollisimman nopean ja BUGITTOMAN käyttiksen ja olen ollut tyytyväinen. Onhan se tosin yksinkertainen ja simppeli mutta kaikki turhat räävitty pois ja vanha luuri sai uuden elämän. Toimii saumattomasti! Jelly Beaniin päädyin, koska avopuolisolle piti laittaa varapuhelin kuntoon ja se oli viimeisin "originaali" ja täysin valmis android käyttis.

    Mielenkiinnolla odotan, koska KitKat valmistuu molemmille puhelimille valmiina (final build). Pitäisi olla edeltäjiin verrattuna melkoisen muistisäästeliäs. Molempiin puhelimiin kokeilin KitKatia mutta olivat vielä melko keskeneräisiä (mm. kamera ja fm-radio eivät toimineet monien bugien lisäksi).

    Osaisiko joku kertoa minulle hieman noista kerneleistä, kun en asiasta ole saanut selkoa yrityksistä huolimatta. Olen asentanut näitä custom romeja monenlaisia mutta kerneleitä en ole asentanut uudelleen. Vai sisältävätkö custom romit uuden kernelin? s5360 näyttää asetuksissa kernel: 2.6.35.7 dpi@DELL231 #1. Jos jollain on ehdottaa jotain toista custom romia s5360 tai s5660 niin otn ehdotuksia mielelläni vastaan.
     
    Viimeksi muokattu: 06.03.2014
  9. R3DgRu

    R3DgRu Regular member

    Viestejä:
    385
    Kiitokset:
    52
    Pisteet:
    38
    Ainakin yleensä custom ROMit sisältävät kernelin. Eli ainakin kaikki mitä itse olen asentanut (= ~30kpl). En kyllä ole varma siitä onko se kiveen hakattu.
     
  10. Zopoilija

    Zopoilija Newbie

    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Testailen tässä kiinalaista Zopo ZP998 android-kännykkääni. Siinä on kyllä monikielinen normi 4.2.2. Haluaisin rootata sen, jotta voi käyttää ehkä parempia custom romeja. Viimeisin OTA 18.2.2014 mm. lopetti pääkameran pelistä pois. Asia on nyt vain niin, että noista ko. laitteen englis- tai kiinasivuista en pääse sellaiseen varmuuteen, jolla homman oikeasti toteuttaisin. Romeja näkyy kyllä olevan ja tulevan tuohon puhelimeen. En tiedä täällä (Jyväskylä) ketään tekemään tai avustamaan hommaa finaaliin. Ei asia kiinnosta ns. puhelinkorjaamoitakaan..
    Siis yv:tä jos sopivalla vastineella pulma ratkeaisi.
     
  11. kenuu

    kenuu Member

    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, mä tarvitsen hieman teidän apua.

    Mä oon kyllä niin urpo tietämään näistä ROMeista mitään.
    Eli omista SGS2 9100 mallin jossa on nyt tällä hetkellä aivan normaali käyttis 4.1.2.
    Minkä mun kannattaa asentaa tähän puhelimeen, joku toimiva mod/rom/cfw?

    Kiitos etukäteen! :)
     
  12. Lauzi

    Lauzi Regular member

    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    34
    Pisteet:
    38
    Kai puhelimesi tarkka mallinumero on GT-i9100? Tuo on se international malli, mitä on Suomessakin myyty. En nyt jaksa googletella, josko markkinoilla olisi ollut pelkkä 9100 malli ja tuolla merkinnällä on väliä uutta romia valittaessa. Voit tarkistaa mallinumeron puhelimen asetuksista löytyvästä "Tietoja laitteesta"-välilehdeltä.

    Resurrection Remix KitKat Romia suosittelisin, justiinsa asensin sen omaan S-kakkoseen ja toimii oikein loistavasti. Linkkaamani versio on GT-i9100 mallia varten.

    Tässä vielä lyhyt arvostelu romista.


    Puhelin pitäisi rootata ennen kuin siihen voi asentaa custom romia ja ohjeet siihen löytyvät täältä. Simppeli homma, luet vaan ohjeet ja katsot tuon opastusvideon pariin kertaan. Jos puhelin on jo entuudestaa rootattu, niin pahoittelen lässytystä :D

    Puhelimessa on nyt custom kernel ja sen mukana asentunut Clockwork mod custom recovery. Kyseinen recovery on kuitenkin versioltaan liian vanha, jotta sillä voisi asentaa KitKat pohjaisia romeja (kuten esim tuota, jota kerkisin suosittelemaan edellä), ohjeet ja linkit uudemman recoveryn asentamiseen löytyvät täältä.

    Seuraavaksi lataat romin täältä ja siihen sopivat Google Appsit täältä ja siirrät molemmat puhelimen muistikortille. Rom ja Google Appsit asennetaan samalla tavalla, kuin juuri käsitelty recovery, eli voit periaatteessa seurata edellisiä ohjeita, sillä erotuksella, että ennen romin asennusta klikkaa wipe data/factory resettiä (ei tarvitse tehdä ennen Google Appsien asennusta). Eli boottaa recoveryyn ja suorita tässä järjestyksessä: wipe data/factory reset, sitten romin asennus, sitten gappsin asennus ja kun nämä on asennettu klikkaa vielä wipe dalvik cache ja sitten voitkin resetoida puhelimen, odottaa 5-10 min sen käynnistymistä ja homma on pulkassa.
     
  13. kenuu

    kenuu Member

    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Kiitos vastauksesta! Ja etenkin kiitos linkeistä, itse olisin varmaan asentanut ihan vääriä romeja ym puhelimeeni.
    Tosiaan malli on GT-I9100 (perustaajuuden versio i9100XXMS4).

    Onko tuo KitKat sitten sellainen joka ei kamalasti bugaa? :)
     
  14. kenuu

    kenuu Member

    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Thanks Lauzi!

    Sain ongelmitta suoritettua, mutta eikö näitä "näppäimiä" tuosta ruudusta saa pois, kerran kun samat näppäimet on puhelimessa jo erikseen? :D
     
  15. R3DgRu

    R3DgRu Regular member

    Viestejä:
    385
    Kiitokset:
    52
    Pisteet:
    38
    Asetuksissa lienee jokin asetus sitä varten. Ainakin omassa KitKat romissani on. Katso kuva liitteestä.
     

    Liitetyt tiedostot:

  16. kenuu

    kenuu Member

    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä en löydä tuollaista kohtaa puhelimesta?
     
  17. kenuu

    kenuu Member

    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ok nyt löytyi! :)

    Mutta, hei mitä tuo Keltainen Kolmio huutomerkin kera tarkoittaa kun boottaan puhelimen uudestaan? :(
     
  18. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Sitä ettei ole alkuperäinen softa, lataa triangle away jos häiritsee.(xda sivuilta ilmaiseksi)
     
  19. Datanen

    Datanen Guest

    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Lauzi kiitti tästä.
  20. Lauzi

    Lauzi Regular member

    Viestejä:
    143
    Kiitokset:
    34
    Pisteet:
    38
    Hehhe roottauksen jälkeen ensimmäisenä temppuna Set CPU:n asennus, kellot kaakkoon ja lämpöjä jännäämään.

    Toi oli kyllä ihan mielenkiintoinen uutinen, kun en ole aikaisemmin kuullut suomalaisia esimerkkejä takuun hylkäämisestä custom softan vuoksi, mutta pieni aavistus oli, että jos prosessori on sulanut ja laitteesta löytyy custom firmware, niin valmistaja saattaisi alkaa kinaamaan takuusta.
     

Jaa tämä sivu