*
 

LG julkisti maailman tarkimman älypuhelimille tarkoitetun näytön

Kirjoittaja Manu Pitkänen @ 28.5.2012 10:18 Kommentteja (25)
LG julkisti maailman tarkimman älypuhelimille tarkoitetun näytön LG on julkistanut älypuhelimille tarkoitetun LCD-näytön, joka päihittää kirkkaasti Applen iPhonessa käytetyn Retina-näytön. Korealaisvalmistajan näyttö on viisituumainen ja resoluutio yltää täyteen teräväpiirtoon (1080p, 1920x1080).

Luvut tarkoittavat käytännössä sitä, että 16:9-kuvasuhdetta käyttävässä näytössä on 440 pikseliä yhtä tuumaa kohden (PPI). Normaalinäköinen ihminen ei erota puhelimen näytön pikseleitä, jos pikselitiheys ylittää 300 PPI (iPhone 4S:n näytössä 326 PPI ja Galaxy S III:ssa 306 PPI). LG:n mukaan maailman tarkin älypuhelimelle tarkoitettu näyttö perustuu AH-IPS-paneeliin.

LG esittelee näyttöä kesäkuun alussa SID-messuilla Bostonissa. Näyttöön perustuva älypuhelin tulee markkinoille heinä-joulukuussa.

Lisää uutisotsikoita

25 kommenttia »

  1. 3rd_party @ 28.5.2012 10:39

    "Normaalinäköinen ihminen ei erota puhelimen näytön pikseleitä, jos pikselitiheys ylittää 300 PPI"

    Tosin sanoen LG julkisti vain speksipornon lähteen, jolla seuraavaa kännykkää voidaan taas yrittää myydä täysin vinoutuneilla markkinoilla: 16 ydintä, 600 PPI, 56G (ilman toimivaa verkkoa, tietenkin) ja 4min toiminta aika. Mitäpä sillä on väliä, miten laite käytännössä toimii, ja mitä sen toiminta vaatisi.

    Ei sillä, pidän LG:n näyttöä hyvänä teknologiademona ja ehdottomasti kannatettavan kehitysaskeleena, mutta toivon ettei se ikinä tule tuollaisenaan kuluttajatuotteeseen.

    Ja SGS45-trollille tiedoksi, tämä ei ole Nokian puolustuspuhe, sillä pidän esim. vaimokkeen Nokialaisen (N8) resoluutiota sietämättömänä.

  2. (vahvistamaton) @ 28.5.2012 10:43

    Menee siis nokia E6:n ohi jonka ppi-arvo on 328

  3. ProfaneX @ 28.5.2012 11:24

    Kiva homma sinäänsä. Mutta kyllä minä henk.koht odotan eniten sitä uutista milloin joku keksii jonkun mullistavan akun että älypuhelinta pystyy käyttämään vaikka kaksi päivää ilman latausta.

    Muu on hifistelyä. Mutta tämä on vain mielipide.

  4. Jogikarhu @ 28.5.2012 11:35

    Parempia akkuja odotellessa. Sitä ennen näistä näytöistä ja prosessoreista ei ole miään iloa kun akku kestää sen päivän jos sitäkään..

  5. Tekarit @ 28.5.2012 11:46

    Onhan näyttöjen ja prosessoreiden kehittelyssä se hyvä puoli, että virrankulutusta voidaan vähentää niiden osalta = nykyiset akut kestävät paremmin

  6. perhana @ 28.5.2012 11:46

    Tämä on nyt sitten ilmeisesti se ennennäkemätön muut päihittävä näyttö joka siihen SGS III:een piti ennakkotietojen mukaan tulla... ainiin tämähän onkin LG:n tuleva näyttö.

    Tämän julkaisun valossa voi olla jälleen todennäköisempää että seuraavan iphonen näyttö tulee LG:ltä eikä Samsungilta, niinkuin jokin aika sitten jo huhuttiin.

  7. user_org (vahvistamaton) @ 28.5.2012 12:03

    >Tosin sanoen LG julkisti vain speksipornon lähteen, jolla seuraavaa
    >kännykkää voidaan taas yrittää myydä täysin vinoutuneilla
    >markkinoilla:

    Olet oikeassa PPI kisasta, sillä fyysiseltä kooltaan näyttö on myös tablettikoko luokkaa, mutta tämä tarkoitettu (isoille) älypuhelimille -> saatu aikaan otsikot, tuota tarkempia näyttöjä on aijemminkin julkistettu.

    Näytön tuumakoko olis ollut kiinnostavampi tieto, jostain syystä sitä ei suoraan mainittu, vaan joutuu laskemaan.

    Muutenkin tarkkuus (pistetä tuumalla) ei kaikille näytön tärkein ominaisuus.

  8. Jarissimo @ 28.5.2012 12:16

    tuo kilpailu saisi mielestäni tyrehtyä ja panokset pitäisi suunnata sinne missä niitä oikeasti tarvitaan, el iaakukestoon. Tosin LG:n tekemiset on minulle yksi ja sama, sillä ostan ennemmin vaikka Nokian luurin kuin LG:n.. Ja tuo vaatii jo kaikkien muiden valmistajien lopettamista.

  9. Henry1979 @ 28.5.2012 12:35

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user_org: >Tosin sanoen LG julkisti vain speksipornon lähteen, jolla seuraavaa
    >kännykkää voidaan taas yrittää myydä täysin vinoutuneilla
    >markkinoilla:

    Olet oikeassa PPI kisasta, sillä fyysiseltä kooltaan näyttö on myös tablettikoko luokkaa, mutta tämä tarkoitettu (isoille) älypuhelimille -> saatu aikaan otsikot, tuota tarkempia näyttöjä on aijemminkin julkistettu.

    Näytön tuumakoko olis ollut kiinnostavampi tieto, jostain syystä sitä ei suoraan mainittu, vaan joutuu laskemaan.

    Muutenkin tarkkuus (pistetä tuumalla) ei kaikille näytön tärkein ominaisuus.
    Lainaus:Korealaisvalmistajan näyttö on viisituumainen ja resoluutio yltää täyteen teräväpiirtoon
    Siinähän se tuumakoko kerrotaan ihan suomeksi

    1. AMD Phenom II X4 965BE C3 @ 3,9 with AC Freezer XTREME rev.2, 2 x HD 4890 Crossissa, asus M4A79-T Deluxe 790FX, GeIL 2 x 2 GB DDR3 1333 MHz, SilverStone Strider Plus 850W, Samsung 1TB SATA II, LG sata cd/dvd kärytin, Antec 300 ja BenQ G2420hd 24"
    3DMARK06 BONGOT 21 297
    2. Asus 1000HE miniläppäri + mokkulana/puhelimena HTC Desire
    3. PS3 320 GB, telkkuna Samsung 40" LE40B530 Fulkkari

  10. user_org (vahvistamaton) @ 28.5.2012 13:18

    10@

    >Siinähän se tuumakoko kerrotaan ihan suomeksi

    Juu, sekoilin tuossa, oli tosiaan uutisessa mainittu

  11. ArttuH5N1 @ 28.5.2012 14:07

    Kommentteja lukematta, veikkaisini: Kommentteja jossa tätä sanotaan Applen vastaavaa huonommaksi, koska "Normaalinäköinen ihminen ei erota puhelimen näytön pikseleitä, jos pikselitiheys ylittää 300" (vaikka Applen näyttö on heidän mielestään Samsungin vastaavaa parempi, koska, hei, onhan se nyt)

  12. mcmopo @ 28.5.2012 14:25

    Ainut hyöty minkä tästä keksin on TV-out. Kun puhelimen kytkee telkkariin/näyttöön niin ei tarvitse skaalailla kuvaa mihinkään suuntaan.

  13. Henrix98 (vahvistamaton) @ 28.5.2012 15:33

    Täysin turhantarkka näyttö. Kukaan ei oikeasti tarvitse noin tarkaa näyttöä. Esim. SGS3:n näytön tarkkuus("vain" 306ppi) riittää aivan loistavasti. TV-outissa vois olla hyötyä(mikä käyttöjärjestelmä tukee teräväpiirtoo?)

  14. Jarissimo @ 28.5.2012 16:23

    @9 Nokia on kusettanut minua ihan riittävästi historian saatossa, joten se uskonto loppui jo. Nuorena ja tyhmänä myös uskoin sen isänmaallisuuteen, mutta vanhetessa järki on voittanut tunnesyyt.

    Nykyisin näytän isänmaallisuuteni järkevästi, enkä tarvitse sen näyttämiseen lapsityövoimaa käyttävää yritystä (lueppa vaikka mineraalihankinnasta), joka teettää suurimman osan töistä halpatyöviomalla suomen rajojen ulkopuolella. Suomalaisten omistuskin on jo vuosia ollut häviävän pieni (jenkit omistaa eniten Nokian osakkeita). Toki tänne tulee veroja jokunen rupla, mutta ei merkittävästi. Nokia myös työllistää suomalaisia, mutta ahneuksissaan sekin on tippunut kuin lehmän häntä.

    Meneppä itse vaikka ostamaan lähimmältä kanalalta kympillä kananmunia ja olet jättänyt suomeen enemmän euroja vuoden aikana kuin jättäisit ostamalla kahdesti vuoteen Nokian puhelimen. Veikkailen, että suomeen kohdistuva rahallinen hyöty / puhelin on reilusti alle 5€.. vaikka työllistäminen otetaisiinkin huomioon.

  15. foliomanne @ 28.5.2012 17:10

    En kyllä ymmärrä jönnejä, jotka itkee kun tulee hyvää teknologiaa ulos. Samat nuijat itkivät, että 120 megasta kovalevyä ei voi saada täyteen, kun win 3.11 vie 10 megaa, jos sitäkään. Jos teitä oltaisiin kuunneltu aikojen saatossa, ainut viihde olisi luolamaalaukset kallioissa.

    Eikö muka normaali ihminen näe eroa 720p/1080p 5" näytöstä jos, siinä vaikka pyörittää jotain scifileffaa? No normaali suomalainen on ainakin aivan täysi puusilmä. Ja jos jollain on parempi näkö, ei heille saa tehdä mitään parempaa, koska kateellisia suomalaisia ketuttaa, jos joku saa vähän nautintoa elämäänsä. Ostakaa niitä symbian luureja, niin ei tartte itkeä resoista, mutta antakaa toisten elää elämää, vaikka omanne kuinka haiseekin.

  16. 3rd_party @ 28.5.2012 17:17

    @15 "Nykyisin näytän isänmaallisuuteni järkevästi, enkä tarvitse sen näyttämiseen lapsityövoimaa käyttävää yritystä (lueppa vaikka mineraalihankinnasta), joka teettää suurimman osan töistä halpatyöviomalla suomen rajojen ulkopuolella."

    Nokiaa voi vastustaa monen syyn nojalla, mutta mineraalien hankinta ei todellakaan ole yksi näistä. Maailmassa on kourallinen isoja yrityksiä, jotka tietävät tarkkaan mineraaliensa alkuperän. Nokia kuuluu näihin yrityksiin. Nokialla yleisestikin hankinta on huomattavasti kestävämmällä pohjalla kuin esim. Applella.

    Toisekseen mineraaleihin liittyy huomattavasti suurempiakin ongelmia kuin lapsityövoima (lue vaikka dodd-frank conflict minerals actin taustoista tai googlaamalla "rare earth metals environment" mitä).

    Kolmannekseen, kaikkea mitä NGOt väittävät ei kannata uskoa, oli kyseessä sitten vaikka nokia tai lg. Niiden toiminta perustuu usein liiotteluun ja provosointiin.

    No mutta... Menipäs off-topicin puolelle

    EDIT: esimerkkinä NGOn toiminnasta: organisaatio etsii kultakaivoksen jossa käytetään lapsityövoimaa. Kulta sulatetaan ja valetaan koruiksi, joita NGO seuraa korukauppaan. Sieltä se ostaa korun ja myy sen edelleen vanhoja koruja ostavalle yritykselle. Tässä vaiheessa NGO selvittää, mille sulatoille ko. yritys myy romukultaa, ja selvittää ostaako joku suuri yritys metalleja tältä sulatolta. Sen jälkeen se marssii sulattojen asiakkaiden pakeille, ja ilmoittaa että näiden tuotteissa on lapsityövoimalla hankittua kultaa. Voivatko nämä todistaa ettei lapsityövoimaa on käytetty? Eivät, joten NGO ilmoittaa asiasta lehdistölle ja vaatii maailman laajuista boikottia.

  17. miksuh2 @ 28.5.2012 17:48

    Moiset resoluutiot tuon kokoisella näytöllä on jo aivan älyttömiä,

  18. 3rd_party @ 28.5.2012 18:13

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti foliomanne: En kyllä ymmärrä jönnejä, jotka itkee kun tulee hyvää teknologiaa ulos. Samat nuijat itkivät, että 120 megasta kovalevyä ei voi saada täyteen, kun win 3.11 vie 10 megaa, jos sitäkään. Tämä tilanne on analoginen sen kanssa, että esim. Samsung toisi markkinoille kymmentä samanaikaista kosketusta tukevan 4" näytön, jota LG nokittaisi vastaavalla tuotteella joka tukeekin 11 samanaikaista kosketusta. Ei siitä vain ole mitään hyötyä, jos ihmisen anatomia tekee sen hyödyttömäksi.

    Ps. itse sain massiivisen (muistaakseni) 1,5 gigan kovalevyn täyteen joskus win95 aikana, vaikka sen piti kuulemma olla käytännössä katsoen mahdotonta, ja toivoin jatkuvasti isompaa tilalle. Olivat vaan mokomat hieman turhan kalliita.

  19. arivesa @ 28.5.2012 18:15

    Oudolta vaikuttaa tämä numeropalvonta.Kapula ei todella ole HD-TV.
    Ne on erikseen.Käytännön tärkeät ominaisuudet lienevät muita.

    Esim.kestääkö yli 18 kk, näkyykö päivänvalossa, toimiiko -15 C, virrankulutus, särkyykö kolhusta, reagoiko hyvin kosketukseen, ym. oleellista.

    Tämähän on taskussa kulkeva apuväline. Hölmö Hifistelykohde.

  20. s730 (vahvistamaton) @ 28.5.2012 18:37

    Kaiken maailman Isänmaallisia ja Japanilainen auto alla.
    Volvo taitaa olla enemmän kotimainen kuin Nokia.

  21. arivesa @ 28.5.2012 20:24

    @21: Off topic, mutta Volvo? Autot, merimoottorit, flygmotoren, trucks, vai mikä? Kauhakuormaajatko?

    Ruotsalainen joo,paitsi Volvo Cars,ajat Ford,sittemmin kinkke.

    Tosin vielä ostavat osat Fordilta,ennenkuin kinkke kaiken kopioi.

    Onhan nuo alihankintoja Suomestakin ostaneet,en tiedä josko enää?

    Volvon osastoja on enempi ruotsalaisena,kuin Nokian suomalaisena.

    Mutta ei Volvosta kaiketi mitenkään suomalaista saa?

    Kuten ei Nokiastakaan,enää aikoihin.

    Kiteytynee: Ei täällä mitään kilpailukykyisin hinnoin voi tehdä.

    Muut ovat tehokkaampia / halvempia. Siinä asian ydin.

  22. s730 (vahvistamaton) @ 28.5.2012 23:17

    Vielä silloin kun Saabeja valmistettiin Suomessa Tekniikan maailman mukaan Volvo oli enemmän Suomalainen kuin Saab.

  23. _kooma_ @ 29.5.2012 12:26

    Mikäs vika tarkassa näytössä on? Tai edes se ongelma? Hienoa että nuokin kehittyvät. Mahtuupa enemmän tavaraa näytölle, tuosta voi olla paljonkin iloa ja hyötyä, ei tietenkään silloin mikäli ei sitä tarkkuutta pysty omin silmin erottamaan.
    Kuten tuossa jo eräs kommentoija kysyikin että eikö porukka näe esim eroa 720p:n (joka muutoin on perkuleen epätarkka nimitys resoluutioille, koska voi käytännössä tarkoittaa vaikka millaista resoa) ja 1080p:n välillä. Itse kyllä huomaan. 1080p on huomattavaasti mukavampi käyttää, jo pelkästään edellä mainitusta syystä (näytölle mahtuu enemmän tavaraa samaan aikaan).
    Mitä tulee akunkestoihin, on valitettava tosiasia ettei akkuteknologia ole kehittynyt samassa tahdissa muun tekniikan kanssa. Mutta eiköhän sieltäkin jossain jotakin uutta ole tulossa.

    Ja heille joiden luurien akut eivät päivää kauemmin kestä, kysyisin sitä, että oletteko ihan oikeasti 24/7 netissä, kuuntelette musiikkia, 3G verkon alueella, pidätte näytön kirkkaimmalla, ja kenties käytätte luuria mokkulana/tukiasemana jne? Hieman kun karsii noita softia ja käyttää noita edellä mainittuja asioita vain oikeasti tarvittaessa pysyy puhelimessa yllättävän kauan virrat.. Itsellä menee akku tyhjäksi reiluissa päivässä mikäli käytän kaikkia kikkareita ja säädän sen kanssa taukoamatta, mutta normaalissa käytössä akku kestääkin useamman päivän.

    Ennen puhelimissa akut kestivätkin helposti viikonkin tai pidempään, mutta eipä noissa luureissa ollut mitään kovin kummoista joka sitä akkua tyhjentäisi. Joten tilanne on muuttunut oikeastaan siltä osin että puhelinta käytetään huomattavasti enemmän kaikkeen muuhn kuin itse puhumiseen, tai tekstiviestien lähettelyyn. Nykyisin aikaa ja akkua syövät kaiken maailman naamakirjat, youtubet, twitterit jne jne.
    Kaikkien laitteiden integroimisesta samoihin kuoriin koituu väistämättä se että jokin ominaisuus ei enään pysy mukana, tässä tapauksessa se on paljon parjattu akunkesto.

    Myönnän toki että itsekin tulee käytettyä puhelinta paljon muuhunkin kuin puhumiseen, mutta eipä tarvitse valittaa kuitenkaan akunkestosta. Olen oppinut priorisoimaan tarpeeni, eikä esim naamakirjassa tarvitse roikkua kaiken aikaa. S.postit hoituu pääosin tietokoneella, joskus joitain kiirellisiä juttuja pitää kuitenkin hoitaa luurilla. Mutta tällöinkin saan luurini akunkestämään 2-3 päivää.

    ja luurini on; Galaxy Mini.

  24. Jonahan @ 29.5.2012 20:55

    user_org kirjoitti:
    > 3rd_party kirjoitti:
    > >Tosin sanoen LG julkisti vain speksipornon lähteen, jolla seuraavaa
    > >kännykkää voidaan taas yrittää myydä täysin vinoutuneilla
    > >markkinoilla:
    >
    > Olet oikeassa PPI kisasta, sillä fyysiseltä kooltaan näyttö on myös tablettikoko luokkaa

    Ensinnäkin tuo "tablettikoko", jos Galaxy S3 on puhelimen kokooinen, on sitä 5" näytöllinenkin puhelin. Makuja tablettikoolle on tietenkin monia, mutta 5 on kyllä aika pieni tabletiksi.

    Olette kyllä nyt ihan hakoteillä näytön tarkkuudesta. Joko näköni on paljon keskivertoa parempi (en usko, kun on ikää sekä miehellä että silmälaseilla) tai sitten vaan ymmärrän paremmin miten näytöt ja tekstinpiirto toimivat. On mahdollista, että olen käyttänyt noita vähän tarkempia näyttöjä jo sen verran, että alkujärkytys on hälvennyt, mutta jos käytön määrässä eri ole eroa, suosittelen raadille uusia silmälaseja.

    Vaikka yksittäistä pikseliä juuri ja juuri ei voisi erottaakaan (raja mennee jossain 400PPI hujakoilla?) on suuremmasta tarkkuudesta hyötyä, etenkin erityisen pienten pistekokojen renderöinnissä, koska niillekin löytyy enemmän kokonaisia pikseleitä eikä välttämättä tarvittaisi niin voimakasta antialiasointia kuin nykyisin. Pikselitiheyden lisääminen helpottaa myös hyvän välistyksen aikaansaamista ja erinäiset tekstiin tehtävät effektit (varjostukset, korostukset, eri leikkaukset) onnistuvat paremmin.

    > Esim. SGS3:n näytön tarkkuus("vain" 306ppi) riittää aivan loistavasti

    Riittää ja riittää, kieltämättä 320x240@150PPI "riitti aivan loistavasti" joskus 6 vuotta sitten kun parempaa ei oikein ollut tarjolla, mutta aivan samalla tavalla tulee tuolle, ja muillekin nykyisille näytöille, käymään.

    Ensinnäkin SGS3:n näyttö on Pentile, joten kerrottu PPI ei kerro koko totuutta, mutta siitä on puhuttu jo niin monta kertaa että en jaksa toistaa. Mutta edes oikea 306PPI tarkkuus ei riitä, koska käsillä olevan iPhone 4:n tarkkuuskaan (326PPI) ei ole, sanoi Steve mitä sanoi, läheskään täydellinen. Tämän voi jokainen todeta menemällä iPhone 4:lla vaikka HS:n (normaalille) web-sivulle. Ennen zoomaamista pienimmät tekstikoot ovat luettavia, mutta selvästi harmaasävy-antialiasoinnin sumentamia. Ei ole pienintäkään epäilystä etteikö se näyttäisi paremmalta näytöltä, joka olisi muuten identtinen, mutta tarkempi.

    Samalta sivulta huomasin, että pystyin erottamaan iPhone 4:n näytöltä yksittäisen pikselin, pienen tekstin kaksoispiste satuttiin piirtämään siten, että alempi piste oli yksittäinen pikseli, ylempi piste oli jaettu pystysuunnassa kahteen antialiasoituun pikseliin, koska "oikea paikka" on osunut pikselien väliin.


    @18:

    Jos 440PPI on "älytön" ja 326PPI on ihan selvästi epätäydellinen, pystytkö sanomaan missä se maaginen raja oikein kulkee?

  25. arivesa @ 29.5.2012 22:14

    Pixelikoko näkyy lähinnä viistoissa ja kaarevissa viivoissa eli kuvissa,karheutena.

    Se kuitenkin määräytyy infon sisältämän resoluution mukaan.
    Jos lähtötieto on karhea,ei sitä näyttö tarkenna.

    Luurissa ei tuo kadonneiden pixelien metsästys saisi olla ainoa tavoite. Moni muu ominaisuus on tärkeämpi arkikäytössä.

    Mikäli muuten tasapeli,on tarkempi tietysti nätimpi katsella.

Kommentoi uutista

Mikäli sinulla ei ole vielä AfterDawn-käyttäjätunnusta, syötä allaolevaan kaavakkeeseen toivomasi käyttäjätunnus sekä sähköpostiosoitteesi. Lähetämme sinulle jälkikäteen aktivointilinkin antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Mikäli sinulla on jo ennestään AfterDawn-käyttäjätunnus, kirjaudu sisään seuraavan välilehden kautta.

Kirjaudu sisään käyttäen AfterDawn -käyttäjätunnustasi tai sähköpostiosoitettasi.
Ohjeet
Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Uusimmat viestit keskustelualueillamme

Hintavertailun suosituimmat

Nokia Asha 203 Nokia Asha 203
alkaen 49 €
vertaa hintoja >>
Samsung Galaxy S II Samsung Galaxy S II
alkaen 350 €
vertaa hintoja >>
Sony Xperia S Sony Xperia S
alkaen 403 €
vertaa hintoja >>
Nokia Lumia 620 Nokia Lumia 620
alkaen 236 €
vertaa hintoja >>
Nokia Lumia 820 Nokia Lumia 820
alkaen 345 €
vertaa hintoja >>
Samsung Galaxy Xcover 2 Samsung Galaxy Xcover 2
alkaen 269 €
vertaa hintoja >>
Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III
alkaen 399 €
vertaa hintoja >>
Nokia Lumia 720 Nokia Lumia 720
Ei vielä hintoja
Samsung S5230 Samsung S5230
alkaen 80 €
vertaa hintoja >>
HTC Wildfire S HTC Wildfire S
alkaen 150 €
vertaa hintoja >>

Lisää puhelimia Edukas.fi:ssä >>

Evil tracking pixel[tm] - It'll steal your money and wife.

Uusimmat testit

Arvostelussa Google Nexus 4: vaniljaa Android-faneille Arvostelussa Google Nexus 4: vaniljaa Android-faneille
Onko älypuhelimen oltava kallis, jotta se olisi hyvä? Arvostelussa Lumia 620 Onko älypuhelimen oltava kallis, jotta se olisi hyvä? Arvostelussa Lumia 620
Testi: Asuksen Padfone 2:ssa on tabletin ja puhelimen parhaat puolet Testi: Asuksen Padfone 2:ssa on tabletin ja puhelimen parhaat puolet
Testissä Sony Xperia V: Vedenkestävä 4G-puhelin Testissä Sony Xperia V: Vedenkestävä 4G-puhelin
Arvostelussa HTC:n lippulaiva Windows Phone 8X Arvostelussa HTC:n lippulaiva Windows Phone 8X

Käyttäjämme arvioivat

Nokia C2-01

Nokia C2-01

dRD "Pojalle hommasin ekaluokan aluksi pikkumiehen ensimmäiseksi puhelimeksi, joten kokemuspohja ei ole arkipäiväisessä käytössä omakohtaisesti, lähinnä kerran - pari viikossa näpelöineenä ja pojan palautteeseen pohjautuen. Eli alkuun summaryna, Series 40 -luuri kyseessä, halpa sellainen, mutta ..." Lue koko arvio

Tuoreimmat uutiset

Mistä on iOS 7 tehty? Mustasta, valkoisesta ja yksinkertaisista grafiikoista Mistä on iOS 7 tehty? Mustasta, valkoisesta ja yksinkertaisista grafiikoista (24.5.2013 19:05)
9to5macin saamien tietojen mukaan Jony Ive keskittyy iOS 7:n uudessa käyttöliittymässä paljon tekstuuria sisältävien grafiikoiden poistoon sekä mustiin ja valkoisiin pintoihin. Yksinkertaisuuden ....
 
Samsung Galaxy S4 sai maailman ensimmäisenä älypuhelimena TCO-sertifikaatin Samsung Galaxy S4 sai maailman ensimmäisenä älypuhelimena TCO-sertifikaatin (24.5.2013 16:03)
Ruotsalaisen TCO ammattiliiton riippumaton tutkimuskeskus TCO Developmentin myöntämä sertifikaatti kertoo tuotteen sosiaalisesta kestävyydestä, ympäristöystävällisyydestä ja taloudellisesta kestävyydestä. ....
Kommentteja (8)
Työpöydältä tuttu käännöstyökalu tulossa Andrdoidin selaimeen Työpöydältä tuttu käännöstyökalu tulossa Andrdoidin selaimeen (24.5.2013 10:59)
Androidin versio Chrome-selaimesta on pian taas askeleen lähempänä työpöytäversion toiminnallisuutta, kun Googlen käännöstyökalu saapuu myös mobiiliselaimeen. Google Translate on osa tuoretta ....
Kommentteja (1)
Geek: HTC One Google Edition julkistetaan muutaman viikon sisällä Geek: HTC One Google Edition julkistetaan muutaman viikon sisällä (24.5.2013 09:34)
Samsung Galaxy S4 -älypuhelimen lisäksi myös HTC:n One-puhelimesta on tulossa niin sanottu Google Edition -malli, kertoo Geek.comin Russell Holly. Sama mies ennusti oikein Galaxy S4:n Google-variantin ....
Kommentteja (2)
Kommentti: Jolla tarvitsee pikaisesti tuulta purjeisiin, jos mielii onnistua Kommentti: Jolla tarvitsee pikaisesti tuulta purjeisiin, jos mielii onnistua (23.5.2013 15:50)
Jolla esitteli yhtiön ensimmäisen puhelimen maanantaina ja julkaisutilaisuuden jälkeisessä juhlassa näkyi, miten yhtiön työntekijät olivat ylpeitä aikaansaannoksestaan. Ylpeyteen onkin aihetta. ....
Kommentteja (6)
Puhelinvertailun uutiset RSS-virtana Lisää Puhelinvertailun otsikot iGoogle -etusivullesi!

Viimeisimmät uutiskommentit

Suosituimmat puhelimet

Nokia Lumia 720 Nokia Lumia 720
Apple iPhone (8GB) Apple iPhone (8GB)
HTC One HTC One
Nokia Lumia 620 Nokia Lumia 620
Nokia Lumia 820 Nokia Lumia 820
Samsung Galaxy Xcover 2 Samsung Galaxy Xcover 2
Samsung Galaxy S III Samsung Galaxy S III
Samsung S5230 Samsung S5230
HTC Wildfire S HTC Wildfire S
Nokia Lumia 800 Nokia Lumia 800

Linkkejä

Uutisarkisto

Tilaa AfterDawnin viikoittainen uutiskirje.