1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Opas Android tehokäyttäjänurkka

Viestiketju Android -osiossa. Ketjun avasi Lauzi 13.09.2013.

  1. A.P.U.V.A

    A.P.U.V.A Member

    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko tuolla maalla väliä kun lataan sitä firmwarea?
     
    Viimeksi muokattu: 11.09.2014
  2. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    En ole itse ainakaan ikinä mitään eroa huomannut, "Nordic countries" on suomi versio.
     
    A.P.U.V.A kiitti tästä.
  3. Htconeromi

    Htconeromi Newbie

    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Ostin käytetyn HTC one M7 jossa on Viperone Rom. En haluaisi käyttää sitä vaan ihan perus stock romia mutta nyt kahden päivän ja yht 10+ tunnin koneella istumisen jälkeen pitää kysyä täältäkin neuvoa. En vaan yksinkertaisesti mitenkään saa asennettua Stock romia. En ole varma mikä RUU pitäisi ladata, pitääkö laittaa S-on vai S-off? Locked vai Unlocked? Mitä tarkoittaa "tampered"? Ja muutenkin miten saan asennettua sen RUU kun vihdoinkin löytäisin sen oikean version. Oon koekillu 4 eri "europe" versiota mutta jokaisessa tulee sama virhe "signature fail" kun olen kirjoittanut komennon "fastboot flash zip (tiedostonimi).zip". Myöskään .exe päätteiset asennukset ei toimi vaan sen jälkeen kun painan ensimmäisessä kohdassa "next" jonkilainen ruutu välähtää nopeasti ja koko ohjelma sammuu... Eli miten tässä nyt pitäisi alkaa edetä että saisi sen stockin asennettua?
     
  4. harri n.

    harri n. Newbie

    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Olisin kiinnostunut lataamaan Samsung Galaxy Tab 2 7.0:aan CyanogenModin ja olen jo asentanut asennussovelluksen (OneClick.apk). Minulla olisi kuitenkin vielä muutama kysymys ennen kuin teen asennuksen:

    1. Miten voin tehdä recoveryn tabin oletus käyttikseen?
    2. Lopettaako Cyanogenin asennus laitteen takuun?
    3. Tarvitseeko laitteessa olla nettiyhteys asennuksen ajan?

    Haluaisin siis tietää, miten palautus onnistuu jos tulen katumapäälle. Onnistuuko muuten mitenkään, että laitteessa olisi sekä Samsungin versio Androidista että CyanogenMod?

    Kiitos jo etukäteen! ;)
     
  5. harri n.

    harri n. Newbie

    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Lisäksi tuli vielä mieleen kysyä, että kuinka varmasti tou asennus onnistuu ja jos ei onnistu, niin mitä sitten voi tehdä?
     
  6. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    1. odinilla, katso googlesta löytyy ohjeita kaikille kielille. kaikki samsungin laitteet menee samalla kaavalla eli ei tarvitse etsiä juuri sinun laitteellesi ohjetta vaan kaikki käy.

    2. ei, ja laitteen palautus odinilla hävittää kaikki todisteet että olisi ikinä modattu jos pelottaa.

    3. ei osaa sanoa kun en ole ikinä noita installereitä käyttänyt.
     
  7. harri n.

    harri n. Newbie

    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos vastauksestasi!
     
  8. A.P.U.V.A

    A.P.U.V.A Member

    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  9. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Flashaa alkuperäinen recovery odinilla @A.P.U.V.A
     
  10. A.P.U.V.A

    A.P.U.V.A Member

    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli etin netistä stock recoveryn ja Flashaan sen odinilla. Onko Odin versiolla väliä ja miten se flashaaminen tapahtuu
     
  11. Koipel

    Koipel Member

    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi.
    Olen kauan etsinyt kuinka Galaxy Xcover 2 saisi rootattua. Käytän Linux käyttöjärjestelmää...
    Tarkoituksena olisi vain turhien ohjelmien poisto sekä SD korttin saaminen ohjelmien käyttöön.

    Olen yrittänyt tehdä bäckuppia puhelimesta ROM Managerilla, mutten onnistunut.
    Muutenkin olen aloittelija tässä asiassa.

    Kiitokset jo etukäteen...
     
  12. manore

    manore Member

    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    M
    Moro

    En jaksa alkaa ohjeita väsäämään, mutta kannattaa tutustua http://forum.xda-developers.com/google-nexus-5

    Sieltä löytyy ohjeet ja kaikki eri romit. Nexus on helpoin vehje rootata ja asentaa custom romeja eikä takuustakaan tarvitse huolehtia.

    Lyhykäisyydessään vaiheet.
    1. Asenna tietokoneelle toimivat adb ja fastboot ajurit/ohjelmat. Googleta vaikka universal adb
    2 Avaa bootloader puhelimesta. Tämä mahdollistaa kaiken päivittelyn ja asentelun luurille. (Tyhjentää puhelimen!)
    3. Asenna recovery esim TWRP fastbootilla
    4. Siirrä haluttu rom puhelimeen
    5. Käynnistä TWRP ja asenna rom, muista tyhejentää puhelin eli tee wipe. (Muuten tulee bootloop)
    6. Ei muuta kun rokkaamaan ja esim Franco kernel updater tai Trickster mod ohjelmat mahdollistaa performance asetukset.
     
  13. JoniS

    JoniS Active member

    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
  14. hanki

    hanki Regular member

    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Kattelin että miks mun puhelimen sisäinen muisti on niin täynnä, yhden jutun huomasin että DCIM kansiossa on .thumbnails kansio mikä vie ihan liikaa tilaa. Onko tätä mahdollista siirtää muistikortille? (puhelin on rootattu)
     
  15. R3DgRu

    R3DgRu Regular member

    Viestejä:
    385
    Kiitokset:
    52
    Pisteet:
    38
    Jos laitat kameran asetuksista kuvat menemään muistikortille, niin sitten se thumbnails -kansiokin siirtyy siinä samassa.
     
  16. hanki

    hanki Regular member

    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Oon laittanut kyllä, en tiedä miks thumbnailit ei siirry.

    Latasin FolderMountin, kattoo nyt toimiiko se tuossa.
     
  17. R3DgRu

    R3DgRu Regular member

    Viestejä:
    385
    Kiitokset:
    52
    Pisteet:
    38
    Jos poistat sen thumbnail -kansion puhelimen muistista niin luoko se sen uudestaan puhelimeen vai muistikortille?
     
    hanki kiitti tästä.
  18. hanki

    hanki Regular member

    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Ei ainakaan vielä oo luonu minnekkään. Miten saan sen luomaan?
     
  19. R3DgRu

    R3DgRu Regular member

    Viestejä:
    385
    Kiitokset:
    52
    Pisteet:
    38
    Se tulee joskus kun on selaillu galleriaa tarpeeksi. Se kansio on siis nopeuttamaan niitä gallerian pikkukuvien latausta.
     
  20. hanki

    hanki Regular member

    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Juups yritin tota galleriaa kyllä selailla mutta ei ainakaan vielä ilmestynyt.
     

Jaa tämä sivu