1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Android vs. ios

Viestiketju Android -osiossa. Ketjun avasi hanki 21.06.2013.

  1. häbödiskäbödi

    häbödiskäbödi Newbie

    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    3
    Voishan sitä tietysti useempia kalliita androideja koitella ennenku tulen tänne mielipiteitäni liian selkeästi ilmaisemaan :)

    Nii siinä ei oo mitään vikaa.
     
  2. apek

    apek Regular member

    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    46
    Pisteet:
    38
    Itse olen monta vuotta käyttänyt Androidia ja tulen luultavasti käyttämään jatkossakin, ellei jotain uutta mielenkiintoista tule markkinoille (ja varmasti tulee).

    Applea en ole juurikaan käyttänyt, joten en siitä osaa sanoa. WP taas ei nappaa ollenkaan ihan jo netistä luetun perusteella.

    Suurin syy Androidin käyttöön on kuitenkin se muokattavuus. Paljon tulee testailtua eri custom rommeja ja modeja. Ihan jo mielenkiinnon takia.

    En minä tässä Note 2:ssakaan paria viikkoa pitempään vakio rommia sisällä pitänyt, kun piti jo mennä virittelemään :D
     
  3. cgr

    cgr Member

    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Itse olen nyt viimevuoden käyttänyt pääsääntöisesti iPhonea arkipuhelimena. Aina välillä kuitenkin sim eksyy johkin droidiin tai wp puhelimeen. Omat kokeiluni ovat sijoittuneet aina lippulaivamalleihin (tarkkasilmäiset varmaan nyt huomaavat että hetkinen, eihän kaverilla ole käytössä mikään lippulaiva! Nykyinen käytössä oleva iPhone 4 on vain varikkopuhelin, kun odotan uutta työpuhelinta), joten vertailenkin nyt niiden välillä.

    iOS, avain maaginen käyttis. Joku aiemmin jo mainitsi että tylsä isolla T:llä. Vastaan tähän että Toimii, isolla T:llä! Käytössäni olleilla iPhoneilla ei ole ollut sitten minkään näköisiä softaongelmia. Yleensäkin kun homma pidetään simppelinä, niin se toimii. Päivitykset on taattuja vuosien päähän, ei menetä arvoaan, jne. mitä näitä vakio perusteluja nyt on. Säätäjänä kuitenkin tykkäisiä hieman laitella puhelinta, mutta hei näillä mennään mitä ollaan saatu. Mutta itselle yksi erittäin tärkeä ominaisuus puuttuu..

    WP, en edes lähde tähän helvettiin. Jos sijoitan +500eur puhelimeen, niin haluan että se toimii. Halvemmissa puhelimissa joo, ehdottomasti. Tällöin kyllä jo tietää että kyseessä on halvempi vehje.. Lumia puhelimia liputan kyllä mielläni hyvinä nokialaisina, mutta ei vain riitä omaan makuun. Yksi tärkeä ominaisuus puuttuu edelleen..

    Androidi on oma valinta. Syy: saan toimivan ftp softan jolla voin hallinoida servua, seedboxia, mitä näitä nyt on. Saan boksilta suoraan ladattua puhelimeen boksiini lataamani varmuuskopiot, eikä tarvitse käyttää tietokonetta välikätenä.
     
  4. _eemeli-

    _eemeli- Regular member

    Viestejä:
    558
    Kiitokset:
    64
    Pisteet:
    38
    Itse olen kyllä ehdottomasti iOS:in puolella. Integraatio toimii paremmin ja yleinen käytettävyys on varmempaa ja sulavampaa.
     

Jaa tämä sivu