1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kokemuksia "puhleteista"?

Viestiketju Uuden puhelimen valitseminen -osiossa. Ketjun avasi Taeco 10.06.2014.

  1. Taeco

    Taeco Active member

    Viestejä:
    483
    Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Harkitsen tässä parhaillani uuden puhelimen hankintaa. Olen pitkään ollut erittäin skeptinen suuria puhelimia kohtaan, kaikki yli viiden tuuman ruudulla on ollut minulla selvä no-no. Olen kuitenkin viime aikoina alkanut kypsyä "tavallisten" puhelimien surkeaan akunkestoon. Puhelimen suurkuluttajana nykyisen L920 akku ei yksinkertaisesti riitä koko päivää, saati sitten koko viikonloppua edes kevyellä käytöllä, jos olen hetken tien päällä.

    Puhleteista löytyy tunnetusti suuret akut ja moni liputtaa puhlettinsa akun kestävän leikiten kaksi päivää. Tämä antaa siis minulle toivoa, että puhelin toimisi minulla edes sen yhden päivän ilman, että tarvitsee turhaan akunkestosta murehtia. Tämänhetkiset vaihtoehtoni ovat L930 (5") ja L1520 (6"). Puhletti antaa muitakin etuja: microSD-korttipaikan sekä tarkemman ja kirkkaamman näytön.

    Suuren puhelimen osto kuitenkin huolestuttaa minua: Mahtuuko se kaikkien farkkujen taskuun? Onko se liian iso lenkillä/pyöräillessä kannettavaksi? Onko näyttö erityisen herkkä särkymiselle? Aiheuttaako ilmoituskeskuksen avaaminen puhelimen yläreunasta turhauttavaa sormiakrobatiaa? Aiheuttaako tämän kokoluokan puhelin muita käytännön ongelmia?

    Olen räplännyt L1520 ja SGN3 kaupassa ja jopa tehnyt L1520 muotoisen ja kokoisen pahvisen "dummy puhelimen", jota olen testiksi kantanut taskussa. Mutta en ole vieläkään aivan vakuuttunut. Suuri akku olisi unelmien täyttymys, mutta tuleeko koko tielle? Jakaa kokemuksia :)
     
  2. hsiikander

    hsiikander Newbie

    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    3
    Edellinen luurini oli Sony xperia Z1 viiden tuuman näytöllä. Vaihdoin käyttistä ja luuria ja nyt olen käyttänyt pari viikkoa Lumia 1520:a. Ei ole enää paluuta vanhaan. Nyt osuu nakkisormetkin näppikselle. Käyttis toimii juohevasti ja tämä on eka luuri, jossa akun kesto on aivan omaa luokkaansa. Ja näkyy hyvin auringon paisteessakin. Eikä tässä käyttiksessä ole samanlaista säätämistä kuin androidissa. Androidluureja on ollut tähän mennessä viisi: Samsungia pari ja kolme eri Sonya. Olen erittäin tyytyväinen. Eihän tää kyllä farkkujen taskuun välttämättä mahdu tai riippuu tietysti farkuista, mutta kannan sitä hyvässä vyökotelossa tai pikkutakin povarissa. Ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa tästä.
     
    _eemeli-, dRD ja Taeco kiittävät tästä.
  3. Taeco

    Taeco Active member

    Viestejä:
    483
    Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Juu pikkutakin povari on ihan hyvä syksyn viiletessä, mutta näin kesän helteillä ja esim. maastopyöräillessä se ei oikein ole vaihtoehto... Noh, onneksi shortseissa on tyypillisesti vähän väljemmät taskut :D Mitä vyökoteloa käytät?

    Onko L1520 näyttö käyttökelpoinen pystysuunnassa polaroidut aurinkolasit päässä (näytöt kun tuottavat polaroitua valoa ja joissain paneeleissa ikävästi sellaisessa kulmassa, että aurinkolasit tummentaa)? Nykyinen L920 näyttää kovin tummalta pystyasennossa, mutta vaaka-asennossa aurinkolasien kera näkyy yhtä hyvin, kuin ilmankin laseja. Olisi kiva, kun näyttö olisi käyttökelpoinen aurinkolasit päässä nimenomaan pystyasennossa...
     
  4. hsiikander

    hsiikander Newbie

    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    3
    Käytän Lumia 1520:ssa vyökotelona Holster Leather case - Samsung Galaxy mega, HTC one max Carbon Black -koteloa. Ostin MyTrendyPhone.fi nettiputiikista. Pirun hyvä kotelo. Lumia 1520 menee koteloon mukavasti vaikka päällä on ohut musta silikonisuojus. Kotelon voi kiinnittää vyöhön kahdella tavalla: normaali pujotus tai pikakiinnitys.
     
  5. hsiikander

    hsiikander Newbie

    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    3
    Kokeilun just omilla ja vaimon polaroiduilla aurinkolaseilla. Hyvin näkyy niin vaaka kuin pystysuunnassa eli aurinkolaseilla ei ole vaikutusta.
     
  6. apek

    apek Regular member

    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    46
    Pisteet:
    38
    Itsellä Note 2, eli 5,5". Hyvin mahtuu farkkujen taskuun, eikä haittaa kävelyä ja kyykkyjäkin voi tehdä helposti. Isompikin voisi olla.
    Akku on tässä aika iso, mutta koska myös näyttö on iso, niin akku kestää päivän kovalla käytöllä ja vähemmällä käytöllä (lähinnä puhelut) 2-3 päivää helposti.
     
    Taeco kiitti tästä.
  7. keskonen

    keskonen Member

    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Voi voi, kyllähän noin pienet luurit punnitaan vielä neuvolassa ;)

    Itsellä ollut nyt noin viikon käytössä Sony Xperia Z Ultra (6,4" näyttö) ja olen kyllä tykännyt.

    Toki tämä kokoluokka ei ole kaikille. Pidän kyllä housujen etutaskussa, mutta onhan tuo urheillessa jo semmoinen munasyndi, että pitää varmaan tutustua standalone-gps-kellojen valikoimaan.

    Akunkestossa en ole havainnut muutoksia. Osittain tämä johtuu varmasti puhelimeni ohuesta profiilista ja osittain siitä, että iso näyttö myös syö valtavasti akkua.
     
    Taeco kiitti tästä.
  8. teha

    teha Newbie

    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Nokia Lumia 1320 riittää omaan käyttöön mainiosti.

    En pelaa tietokoneella, tabletilla tai puhelimella.

    Nettiä surffailen pääasiassa koneella, joskus (nyt tätä kirjoitan) tabletilla.

    Kuvat otan Canon 7D:llä tai Power Shot SX30:llä

    Some höpinät, säätiedot, viestit ja odottelut hoidetaan sitten puhelimella perinteisten txt-viestien ja puhelujen lisäksi.

    Akku KESTÄÄ kevyesti 4-5 pvä, oma ennätys tällä erää 8 pvä ja 1 tunti.

    Käyttis on WP ja puhelin on sellainen kuin on, mutta omaan käyttöön nykyajan lataushelvetissä TÄYDELLINEN!

    Partiolaisena tulee oltua silloin tällöin "verkon" ulottumattomissa, mutta Akku KESTÄÄ!

    Voin suositella, varsinkin kun maksoin VAIN 129 euroa!
     
  9. hsiikander

    hsiikander Newbie

    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    3
    Lisää kokemuksia huonosta akun kestosta. Nyt työkäytössä Samsung Galaxy Note 4.
    Vie virtaa aivan hemmetisti. Wlan ja mobiilidata on pois päältä ja viransäästöohjelmana DS virransäästö softa ja silti akku kuluu. Just kestää aamusta iltaan. Tätä kirjoitan toisella omalla luurilla Sony Xperia Z 2. Tässä on virransäästö android luurien parhaimmistoa. Joten parhaimmat luurit akun riittävyyden kannalta ovat Lumia 1520 ja tämä Sonyn Z kakkonen. Taitaa tämä Samsung Note 4 mennä vaihtoon.
     
  10. G0lden_Kebab

    G0lden_Kebab Member

    Viestejä:
    89
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Kaikki "paremmat" luurit rupeaa nykyään istumaan nallepuhletti kategoriaan tuumakokojensa puoleen...
     
  11. Taeco

    Taeco Active member

    Viestejä:
    483
    Kiitokset:
    134
    Pisteet:
    53
    Puhlettien huonoja puolia: Pudotat ja se paitsi hajoaa todennäköisemmin, mutta myös antaa pienempää puhelinta suuremman laskun kookkaampien näyttöelementtien tuottaessa suuremmat kustannukset. Puhelimeni kävi kivilattian kautta ja bye-bye 250€.
     

Jaa tämä sivu