1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia N900 ostoharkinnassa

Viestiketju Uuden puhelimen valitseminen -osiossa. Ketjun avasi Hate029 19.08.2013.

  1. Hate029

    Hate029 Member

    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Nyt kun L920 menee takuuhuoltoon, missä luultavasti menee aikaa, olen alkanut miettimään N900 ostamista. Käytettynä olen saamassa kohtuulliseen hintaan hyvin pidetyn kappaleen. Linux-käyttäjänä tietokoneominaisuudet myös houkuttavat. Alitehoinenhan se nykymalleihin verrattuna on, mutta en haekaan mitään ykköstykkiä. Fyysinen näppäimistö kuulostaa myös hyvältä, mutta sen koko arveluttaa.
    Kuitenkin, mielipiteitä? Pelaako kolmisen vuotta vanha luuri vielä nykykäytössä? Oma käyttö on satunnaista netin hajakäyttöä (uutiset + s-posti), puhelut, txt-viestit yms. N900 jos tulee mukaan kuvioihin niin ehdottomasti tartun FM lähettimen käyttömahdollisuuksiin. Bluetoothin on myös syytä toimia hyvin.
    Onko N900 korvaamaan tabletin satunnaista käyttöä? Saako tuohon spotifyä tai skypeä. Skype ei niin tärkeä mutta spotify olisi kieltämättä kiva.
     
  2. Datanen

    Datanen Guest

    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse en enää ostaisi noin vanhaa mallia ja Nokia on lopettanut Maemon ja Meegon kehityksen.

    Mieluummin vaikka N9 tai sitten harkita tulevia Jolla malleja.
     
    Hate029 kiitti tästä.
  3. Hate029

    Hate029 Member

    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    N9 on harkinnassa myös. Unohdinkin mainita aloituksessa. Houkuttaa vain tuo fyysinen näppis. Laitteen vanhuus ei sinällään haittaa minua. Akkuja saa ainakin vielä ostettua ja varmasti muutakin roinaa. Jonkinasteista kehitystä käyttäjien ylläpitämänä ilmeisesti kuitenkin on? En kuitenkaan tarvitse uusinta kaikkea.

    Jolla taasen ei jostain syystä ole vakuuttanut. En oikein osaa vastata itsekään miksei. Ehkä mieli muuttuu kun Jollan puhelimet kauppoihin ilmestyvät. Ehdottomasti haluan Jollan onnistuvan.

    Ubuntun edge (mikäli sikäli näkee päivänvalon) on taas suunniteltu ihan hyvin, mutta itseäni tökkii se Ubuntu. Jos oma puhelin korvaisi tietokoneen kun sen liittäisi ruutuun ja näppikseen, voisin harkitakin, jos luuri muuten pelaa. Monia ongelmia näen vielä siinäkin projektissa.

    Nokia N9 yritin metsästää Suomesta uutena, mutta en enää ole nähnyt missään. Vuosi takaperin Saunalahdeltakaan ei sitä löytynyt kun oli puhelin menossa vaihtoon. Käytettynä N9 hinta menee parin sadan lähelle, mikä on turhan paljon käytetystä. En tarkoita, että olisi liian paljon kyseisestä mallista vaan enemmän mitä olen valmis maksamaan käytetystä elektroniikkalaitteesta.
     
  4. mrl586

    mrl586 Regular member

    Viestejä:
    233
    Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Pelaa, jos usb-portti on ehjä.
     
    Hate029 kiitti tästä.
  5. Piirakainen

    Piirakainen Newbie

    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    3
    Jollain keskustelufoorumilla eräs nimimerkki kertoi että eBayn ym nettikauppojen kautta hän pystyy ostamaan ainakin N9:n täysin uutena. Ehkä löytyy kuukkeloimalla, hakusanana N9 tai N900 sekä eBay (sekä Jolla, koska N9 ja N900 pulpahtavat usein esille Jollasta keskusteltaessa).
    Mielestäni N900 sopii harvinaisen hyvin korvaamaan tablettia. Tuskin siihen kaikkein viimeisimpiä villityksiä saa, mutta esim tällaisten viestien lukemiseen ja kirjoittamiseen sen nettiselain soveltuu harvinaisen hyvin, paremmin kuin useimmat nykykännykät.
     
    Hate029 kiitti tästä.
  6. Hate029

    Hate029 Member

    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    18
    Tämä on kyllä hyvä tieto. Helpottaisi huomattavasti arkikäyttöä. Tuntuu välillä, että kun tarvii puhelimen on käsissä tabletti ja puhelin silloin kun tarvitsisi tabletin. Tablettiinkin tuli heti oston jälkeen hankittua fyysisen näppäimistö. Ilman bugaamista olisi ihan sopiva sekin.
    Etsin tässä muutenkin sopivanhintaista N900:sta ja jos se ei sovellu käyttöön niin pitää harkita N9:n ostamista. Puhelimia kertyy kohta takanlämmikkeeksi asti tällä menolla, mutta minkäs teet.
     
  7. WWTV

    WWTV Regular member

    Viestejä:
    312
    Kiitokset:
    57
    Pisteet:
    38
    Kyllähän N900 oli tullessaan varsin hyvä ja tuskin se ainakaan huonommaksi on muuttunut. Itsellä N900 kokemus jää kuitenkin pariin tuntiin, mitä sitä tuli joskus räplättyä. Halvalla jos saa niin kannattaa ostaa.
     
  8. Nikolai Lehtonen

    Nikolai Lehtonen Newbie

    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Itselläni on ollut N900 käytössä kesästä 2010 asti (silloinen tyttöystävä kaatoi ananasmehua E51:n päälle ja suositteli N900:aa tilalle). Olen ihastunut ko. laitteeseen täysin, tälläkin hetkellä minulla on niitä kaksi, joista toinen varalaitteena jolle voin milloin vain siirtyä suoraan ottamalla käyttölaitteesta levykuvan. Yhteensä näitä on minulla ollut kai 4, kaksi olen palauttanut Nokialle pikkujuttujen vuoksi (valkoinen täplä näytössä, tyyppivika), ja aina siirtynyt levykuvalla seuraavaan yksilöön. Sama "installaatio" kaikkine virityksineen on siis ollut itsellä käytössä vuodesta 2010. Jos hankit, kannattaa nuohota talk.maemo.org -sivustoa, ja asentaa vähintäänkin CSSU.

    Minulla on myös N9 työpuhelimena, mutta se on paljon enemmän älypuhelin kuin taskutietokone. Ennen sitä kokeilin lyhyesti sekä HTC:n jotakin Android-laitetta että Lumia 800:aa, ja molemmat olivat aivan kamalia N900-veteraanille. Moniajon toiminta on surkea, kuin vertaisi työkalua leluihin. Lisäksi juurikin tuon fyysisen näppäimistön puutteen vuoksi käytän N9:iä vain puheluihin, ja handlaan työkalenterin ja -sähköpostin N900:lla.
     
  9. hanki

    hanki Regular member

    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Huomenta,

    Itsellä oli muutama vuosi sitten tuo N900, oli ihan loistava puhelin, fyysinen näppäimistö toimi paremmin kuin kuvittelin. Alle viikko niin sillä oppi kirjoittaan todella nopeasti.

    Kuitenkin puhelimesta löytyi epäkohta. Tuo nokian kauppa, vai millä nimellä kutsutaankaan. Todella monimutkainen, tai sitten en vain osannut käyttää. Kun kaupan avasi, siellä näkyi muutama sovellus mm. "angry birds" tai jotain vastaavaa, melkein kaikki maksoi ja valikoima oli pieni. Ja kun alkoi ladata sovellusta, piti tehdä kaikenmaailman nokia tunnarit mikä oli täysin sekavaa.

    Jossain vaiheessa puhelimeeni meni hiekkaa. Muita vikoja ei tullut, paitsi tuo näppäimistö (mikä liukuu esille) oli jäykempi ja karheampi liikuttaa.

    Myöhemmin puhelimessa ei toiminut "viestit" sovellus. Pystyit lukea viestin jos joku lähetti, samaten lähettää takas mutta kun menit katsomaan kaikkia viestejä niin sovellus sammu. En tiedä vaikuttiko kyseinen hiekkajuttu tuohon mitenkään?

    On vieläkin tuolla hyllyllä, ottaisin välittömästi käyttöön jos siihen saisi täysin toimivan androidin. ;)
     
  10. Peku

    Peku Active member

    Viestejä:
    1,398
    Kiitokset:
    76
    Pisteet:
    58
  11. hanki

    hanki Regular member

    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28

Jaa tämä sivu