Apple laittaa rahan haisemaan – Pelikehittäjille jaetaan rahaa

Manu Pitkänen

Apple laittaa rahan haisemaan – Pelikehittäjille jaetaan rahaa
Apple aikoo laittaa rahan palamaan saadakseen uudet palvelut nousukiitoon. Yhtiö on satsannut TV+:n sisältöihin reippaasti, mutta sen lisäksi yhtiö upottaa satoja miljoonia dollareita uuteen Arcade-pelipalveluun.

Maaliskuussa paljastettu Apple Arcade -pelipalvelun idea on paketoida maksulliset mobiilipelit yhteen kuukausimaksulliseen tilaukseen, minkä toivotaan madaltavan kynnystä pelata maksullisia pelejä freemium-liiketoimintamalliin pohjaavien pelien sijaan. Mukaan tuleville pelikehittäjille kuukausimaksu jaetaan peleissä käytetyn ajan mukaan.

Kuluttajilta perittävien kuukausimaksujen lisäksi Apple yrittää houkutella kehittäjiä mukaan palveluun erilaisilla insentiiveillä. Yhtiö esimerkiksi maksaa ekstra peleistä, jotka ovat eksklusiivisia Arcade-palvelussa edes määräajan. Financial Timesin mukaan Apple saattaa panostaa palvelun sisältöön jopa 500 miljoonalla dollarilla.


Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Honor X5c Plus
79 € Gigantti
79 € Power
79 € Mobiilipiste.fi

Alin hinta viikko sitten: 99 €

Xiaomi Redmi Note 15 Pro+ – hinta laskenut -20%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro+
400 € Hobby Hall
549 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 499 €

Motorola ThinkPhone 25 – hinta laskenut -19%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro – hinta laskenut -18%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro
260 € Hobby Hall
369 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 319 €

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.