Uutta sivustolla

Tervetuloa takaisin!Edellisen käyntisi jälkeen Puhelinvertailuun on tullut .

Katso tapahtumat viime käyntisi jälkeen.

Videokuvaa ensimmäisestä Android-puhelimesta

15
Matti Vähäkainu

Videokuvaa ensimmäisestä Android-puhelimesta
Google on esitellyt ensimmäistä puhelinta, jossa käyttöjärjestelmänä toimii yrityksen oma Android. Lontoossa järjestetyssä Google Developer World -tapahtumassa esiteltiin käyttöjärjestelmän ja erilaisten sovellusten toimintaa kosketusnäytöllisellä puhelimella. Paikallaolleiden mukaan Android vaikutti jo huomattavasti hiotummalta kuin aiemmin vuotaneilla videoilla.

Vaikka Google ei suostunut puhumaan puhelimen valmistajasta tai mallista, niin yhtäläisyyksiä on helppo nähdä esimerkiksi HTC:n Dream -puhelimen kanssa. Huhujen mukaan juuri HTC Dream olisikin markkinoiden ensimmäinen Android-puhelin.
Lisäpotkua Android-hypelle antanee sekin, että Googlen Mike Jennings kertoi tapahtumassa Androidin soveltuvan matkapuhelimien lisäksi myös muille laitteille. Alla video tapahtumasta.

Kommentit (15)

Kriss999 (vahvistamaton)

1

Näyttö vaikuttaa suhteessa liian pieneltä käyttäjän sormille..

Vastaa
joku (vahvistamaton)

2

miten nii liian pieneltä????????????????????????????? onhan toi näyttö aika iso.

Vastaa
Marko (vahvistamaton)

4

"tekniikka matikittu iPhonesta ja iPod touchista".

Koska näyttöä käytetään sormella? Millä sitä pitäisi tökkiä? Nenällä? No sitten ei voisi ainakaan verrata iPhoneen/Podiin :D ?!?

Vastaa
JlJ (vahvistamaton)

5

"tekniikka matikittu iPhonesta ja iPod touchista"

edelleen nokia toi markkinoille ensimmäisen kosketusnäytöllisen puhelimen (7710) vuonna 2004. markkinat vain eivät olleet valmiit sille.

Vastaa
Cyka (vahvistamaton)

6

""tekniikka matikittu iPhonesta ja iPod touchista"

edelleen nokia toi markkinoille ensimmäisen kosketusnäytöllisen puhelimen (7710) vuonna 2004. markkinat vain eivät olleet valmiit sille."

Veikkaan, että se ei ole markkinoiden vika kokonaan. Markkinoinnissa olisi voinut ottaa eri askeleen, käyttöliittymä ei aiheuttanu sellaista hypea ku iPhones ja Apple on muutenkin saanut niin kovaa julkisuutta melkein mitä tahansa julkaisemalla.

"Apple introduced new iPod Nano colors!" - että sellainenkin pääsee uutisiin...

Jos Jobs ilmoittais, et se tykkää syödä perunaa ni siitä tietäis 20 % maapallon asukkaista viikon sisäl.

Onko Applella hyviä tai huonoja laitteita, siihen en ota kantaa mitään omistavana.

Vastaa
iPeter

7

Tuon puhelimen käyttötyyli näyttää pahasti kopioidulta iPhonesta, mutta mikäs siinä, jos apple on nähtävästi näin hienon homman keksiny, ite omistan iPhonen, enkä pidä sitä mitenkään parhaana, joten siitä nyt on turha alkaa kinastelemaan. Tuossa puhelimessa selataan valikko samalla tapaa kun iphonessa, sitten on "koti" näppäin joka on myös kuin iphonessa. Valikot yms, näyttää aivan samalta kuin iluurissa, tosin olettasin että tuo on paljon parempi kuin iphone, sillä mielestäni iphone ei ehkä ole hintansa väärti.

- iPeter- //

Vastaa
Androidi (vahvistamaton)

8

No,

voisihan sitä sanoa niinkin kyllä kaikille Apple-intoilijoille tiedoksi että Apple iPhone on kopio HTC:n tekemistä puhelimista. Ei ihme että Google Android puhelimien valmistajana on juuri HTC.

Vastaa
keijjoo (vahvistamaton)

9

"edelleen nokia toi markkinoille ensimmäisen kosketusnäytöllisen puhelimen (7710) vuonna 2004. markkinat vain eivät olleet valmiit sille."

Tääkin tais olla joku vitsi?eikös noi meidän rakkaat länsinaapurit tehtaillut tuollaisia jo viime vuosituhannella =)

Vastaa
keijjoo (vahvistamaton)

12

peräti eilen tullut ulos toi uusi versio tost google mapsist....

Vastaa
tenhunen (vahvistamaton)

14

WUHAA! Siinon siis kompassi. Sama ominaisuus ollu jo Nokian 5140:ssa. Nyt sillä tietty on "järkevä" käyttökohde. Olihan nokialaiseen joskus semmoset liikeanturikuoretki vrt. wii.

Ja ihmetyttää nuo viittaukset iPhonen matkimiseen. Aika kököltä meinaan näytti tuossa videossa tuo UI:n käyttö. Ei ottanu kaikkia painalluksia ja välillä listat/sivut skrollaili herkästi liian pitkälle. Miksi kukaan ei vielä tarttunu multitouchin puuttumiseen? Androidi videoilla selkeesti vältellään reipasta zoomailua.

Vastaa