Uutta sivustolla

Tervetuloa takaisin!Edellisen käyntisi jälkeen Puhelinvertailuun on tullut .

Katso tapahtumat viime käyntisi jälkeen.

Kännykkä räjähti ja tappoi miehen

32
Matti Vähäkainu

Kännykkä räjähti ja tappoi miehen
Akkuteknologian kehittyessä yhä tehokkaampia akkuja saadaan puristettua pieniin mobiililaitteisiin. On kuitenkin mahdollista, joskin epätodennäköistä, että akun energia ei purkaudukaan valmistajan haluamalla tavalla vaan paljon brutaalimmin.

Kiinalaisen Lenovo-kaupan myyjälle koitui perjantaina kohtaloksi juurikin rintataskuun jätetty puhelin. Puhelimen akku räjähti katkaisten miehen kaulavaltimon. Kaupan muiden työntekijöiden mukaan miehellä oli käytössä uusi akku. Kännykän tai akun merkistä/mallista ei ole kuitenkaan tietoa.
Kiinassa on aiemminkin räjähdellyt puhelimia, joten lienee turvallisinta kun ei vaihda puhelinta halpaan kiinalaiskopioon ja käyttää puhelimen mukana tullutta -- tai muuta valmistajan suosittelemaa -- akkua.

Kommentit (32)

asfasf (vahvistamaton)

1

kannattaisko vaihtaa kuva ettei luulla, että se on Nokia ja mietitään että mihin wi**uun se talous laski....

Vastaa
TemeTee (vahvistamaton)

2

Joo suosittelen että vaihatte ton kuvan, tulee sellai fiilis et just et nokia räjähtelee.

Vastaa
Akkulaturi (vahvistamaton)

3

Sama mullakin pisti silmän että miksi ihmeessä noksun akku piti tohon laittaa...!!!

Vastaa
näyttää (vahvistamaton)

5

kiina saatna enpä ikinä osta sikäläistä kännykkää.

Vastaa
roflmao (vahvistamaton)

8

oisit antanut sen nokiakuvan vain olla siinä, niillähän nää akut tuppaa pullistumaan ( toisin kuin iPhonessani )

Vastaa
iPhone my ass (vahvistamaton)

10

Akun pitäisikin pullistua jos tulee oikosulku, ei räjähtää.
Eiköhän ne iphonenkin akut pullistu.

Vastaa
Samsung luurissa (vahvistamaton)

11

Mulla on X480 puhelin, jonka akku on kolme milliä paksumpi kuin sen kuuluisi olla. Juuri ja juuri pysyy paikallaan murtamatta kiinnikkeitä. ;)

Mutta hyvin tuo toimii.

Vastaa
iphoneboy<2 (vahvistamaton)

12

Ja aivan varmasti oli nokia. On ne sellasta sekundakamaa huhuhuh. Kun taas omassa iphonessa on maailman parhain akku. Se kestää yleensä viikon ainakin eikä se lopu koskaa kriittisellä hetkellä. Itse pidän sitä lähes täydellisenä. I love u I love u I love u I love u I love u. Taidankin tästä mennä näpäläilemään ihanaa iphonoeani.

Vastaa
Kora (vahvistamaton)

13

iPhone pojilla taitaa vain välkkyä omenat silmissä, jotka sumentaa vain todellisuuden tajua.

Vastaa
J.J-75

14

Keränny oon uutisia erilaisista aiheista...

http://www.jj75.net/content/165_kannykkahuijaus_uutiset.pdf

29.11.2007 kohdilta voi lukea juttua... joka osottautui uutisankaksi kuten arvata saattoi. Myös selvitin miten akku itseasiassa reagoinu on näihin päiviin asti.

Mitähän akkuja sielä Kiinassa on myynnissä vai meneekös tääkin uutisankaksi?

Toivonmukaan asiaan saadaan lisää selvyyksiä. Uskomattomalta tuo kyllä kuulostaa.

Vastaa
Kommarimies (vahvistamaton)

15

iphoneboy<2 @ 2.2.2009 18:59

Ja aivan varmasti oli nokia. On ne sellasta sekundakamaa huhuhuh. Kun taas omassa iphonessa on maailman parhain akku. Se kestää yleensä viikon ainakin eikä se lopu koskaa kriittisellä hetkellä. Itse pidän sitä lähes täydellisenä. I love u I love u I love u I love u I love u. Taidankin tästä mennä näpäläilemään ihanaa iphonoeani. <--- JUURI TUON TAKIA EN IKINÄ OSTAISI IPHONEA!

Vastaa
fattsipasaa (vahvistamaton)

17

"Kommarimies @ 2.2.2009 20:46"

juuri tuon takia en ikinä ostaisi yhtäkään nokialaista

Vastaa
Jussi_ (vahvistamaton)

18

Varmasti kaikki osaavat erottaa kuka on fanittaen liikenteessä, kuka vain trollaa ja yrittää kehittää kinaa. Jättäkää nuo trollit siis omaan arvoonsa...

Vastaa
Diaz (vahvistamaton)

19

iPhonessa on se paska puoli, että kun se akku sitten pullistuu, niin puhelin saattaa todellakin räjähtää kun rakenteet ei anna periksi. Sulautettu akku for the fuckin win.

Vastaa
Jaska (vahvistamaton)

21

Jep jep, tai sitten te iphone käyttäjät ette vain tiedä, että se teidän akku on pullistunut, kun sitä ei edes näe, saatika sitten vaihtaa. Ehkä se juuri onkin näin, koska ne akut pullistelevat..?
Tai mitä jos uutisen puhelin oli iphone, koska sen "merkkiä ei tiedetä"..?

Meh. En jaksa tapella iphonesta. Varmasti ihan varteenotettava puhelin. Itsellä ei ole rahoja ostaa iphonea, joten en voi siitä kitistäkkään. Jakun iphone ostajat luulee olevansa niiiiiin erilaisia, kun ne ostaa iphonen. Kattokaa myyntilukuja. Kyllä se on kohta erilaisuutta omistaa nokia. Että Iphone omistajat, tervetuloa takaisin harmaaseen massaan.

Vastaa
IPoni (vahvistamaton)

23

Apple sukkaa => "iponi" sukkaa... tietääkseni apple ei valmista mitään laatu tavaraa.

Vastaa
Ohohoh (vahvistamaton)

24

MItenköhän tää taas liittyy iphonen ja nokia taisteluun ku siitä tässä näytetään enemmän kiisteltävän ku itse asiasta..
Oli akku kumman tahansa ni on toi aika vaarallista eikä noin sais käydä minkään merkkisessä akussa :s

Vastaa
justjoo (vahvistamaton)

25

Voihan se räjähtänyt puhelin olla vaikka esimerkiksi LG, sony ericsson tai joku muu kuin iphone tai nokia. Itse olen pitänyt iPhonea ihan hyvänä puhelimena (en edes omista, enkä ole edes harkinnut ostamista), mutta jotenkin nyt ruennut vit**tamaan nää iPhone on paras kirjotukset jokaisessa matkapuhelimia koskevassa uutisessa/foorumeilla.

Vastaa
Hybridi (vahvistamaton)

26

Aika paha.. =/ yyh...

(ja IPoni, olet oikeassa, Apple ei valmista laatutavaraa ja yrittää myydä sitä roskaa ylihinnalla...)

(justjoo, olen samaa mieltä v**uttaa myös nuo ainaiset iPhone on paras kirjoitukset, kukaan ei vaan kehtaa tunnustaa sen vikoja...)

Vastaa
J:llä alkava

27

Itellä on pullistunut Nokia 5300 akku. Aluksi ihmettelin miksei pelaa, kunnes tajusin sen olevan vähän isohko kun ei kuori mahdu kiinni. Aika muovinen ja paska tuo nokia 5300 muutenkin. Turhia kaikki tuollaiset, itse ostin tuon parisen vuotta sitten 240€ hintaan, olipa hienoa joo, eipä ole enää.
Onkohan tuo jotenkin vaarallista noiden "pullistuminen", itse hävitin sen aika nopeasti vähän tyhmälläkin tavalla.

iPhoneista, veikkaan että 50% teistä on osamaksulla ostanut. Joku 12€/kuussa/2vuotta. On hienoa


Hienoa

Vastaa
J:llä alkava (vahvistamaton)

28

Itellä on pullistunut Nokia 5300 akku. Aluksi ihmettelin miksei pelaa, kunnes tajusin sen olevan vähän isohko kun ei kuori mahdu kiinni. Aika muovinen ja paska tuo nokia 5300 muutenkin. Turhia kaikki tuollaiset, itse ostin tuon parisen vuotta sitten 240€ hintaan, olipa hienoa joo, eipä ole enää.
Onkohan tuo jotenkin vaarallista noiden "pullistuminen", itse hävitin sen aika nopeasti vähän tyhmälläkin tavalla.

iPhoneista, veikkaan että 50% teistä on osamaksulla ostanut. Joku 12€/kuussa/2vuotta. On hienoa


Hienoa

Vastaa
rregr (vahvistamaton)

29

varo vaan iphoneboy<2 ettet mee sörkkii puhelintas ruuvi meisselillä voi tulla hieno pommi

Vastaa
Nolimit (vahvistamaton)

30

Vähä ot asia, Mutta ei ole iphone mistään kotosin. Taskussa oli luuri ja istuin niin näytön lasi rikki ja se siitä. Ei kotivakuutusta ei puhelinta. Se näyttö ei kestä mitään.

Vastaa
Nofagot (vahvistamaton)

31

Laihduta hyvä mies. Omasta tyhmyydestä syyttää puhelinta, pelle.

Vastaa
Tiimoo
Tiimoo

32

Luultavasti ollut joku kiinaihmekopio... Ja se että yleinen käsitys on, että nokian luurit tehdän kaikki kiinassa on väärin. Tehdäänhän niitä suomessakin, unkarissakin yms. Ja valmistavathat muutkin merkit osan luureistaan kiinassa.

Vastaa