XBMC julkaistiin vihdoin Applen laitteille

1
Kaarlo Räihä

XBMC julkaistiin vihdoin Applen laitteille
Suosittu XBMC-mediaohjelmisto on jälleen parantanut laitetukeaan, kun ohjelman kehityksestä vastaava ryhmä kertoi tuesta Applen laitteille.

Uusi ARM-suorittimille tarkoitettu versio toimii nyt viime vuonna julkaistuilla Apple TV -laitteilla, iPhone 4 -puhelimilla ja iPad-tableteilla. Julkaisut versiot ovat toimiviksi testattuja, ja niissä onnistuu mm. laitteistokiihdytyksen käyttö videoita purkaessa, joten esim. Apple TV toistaa 1080p-resoluution H.264-videosisältöä.

Luonnollisesti kyseisiä sovelluksia ei voi ladata App Storesta, joten niiden asentaminen vaatii jailbreikatun laitteen. Itse asentaminen sujuu kuitenkin kohtuullisen vaivattomasti, joten erityisesti 99 dollarin hintainen Apple TV muuttuu XBMC:n avulla erittäin käteväksi ja edulliseksi olohuoneen mediasoittimeksi.



iPadin ja iPhone 4:n kohdalla sovellus saa jossain vaiheessa kosketuskäyttöön paremmin soveltuvan käyttöliittymän, jolloin mediakirjaston ja muiden ominaisuuksien käyttäminen helpottuu näissä laitteissa.

Alla lyhyet esittelyvideot XBMC:stä Apple TV:ssä ja iPhone 4:ssä





Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Apple iPhone 16 Pro Max – hinta laskenut -27%

Apple iPhone 16 Pro Max
1099 € DNA
1349 € Proshop
1416 € Hobby Hall

Alin hinta viikko sitten: 1509 €

OnePlus Nord CE5 – hinta laskenut -23%

OnePlus Nord CE5
137 € Gigantti
179 € Elisa
179 € DNA

Alin hinta viikko sitten: 179 €

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Honor X5c Plus
79 € Gigantti
79 € Power
79 € Mobiilipiste.fi

Alin hinta viikko sitten: 99 €

Samsung Galaxy A36 – hinta laskenut -20%

Samsung Galaxy A36
199 € Gigantti
249 € Veikon Kone
286 € Hobby Hall

Alin hinta viikko sitten: 249 €

Kommentit (1)

0132
0132

1

Lainaus:

XBMC julkaistiin vihdoin Applen laitteille


Hieno homma! Otsikko vain on hieman harhaanjohtava, sillä Maceille XBMC on ollut jo iät ja ajat. Sekä XBMC:sta alkunsa saanut vielä parempi Plex.

Myös vanhalle AppleTV:lle XBMC on ollut olemassa jo kauan kauan sitten.

Vastaa

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.