Lumian sovellusruudukko uudistuu Windows 10:n "räjähtävillä" kuvakkeilla

4
Manu Pitkänen

Lumian sovellusruudukko uudistuu Windows 10:n räjähtävillä kuvakkeilla
Microsoft aikoo esitellä uudet räjähtävät tapahtumaruudut Windows 10:n puhelinversiossa, kertoo Windows Central. Kyseistä ominaisuudesta liikkui tietoja jo kesällä, jolloin sen arveltiin kuuluvan osaksi McLareniksi kutsutun Lumia-puhelimen ominaisuuksia.

MixViewiksi kutsuttu käyttöliittymäefekti hyödynsi McLareniin suunniteltua 3D Touch -kosketustekniikkaa. Kosketusnäyttö havaitsee näytön päälle (ei kosketusta) tuodun sormen ja "räjäyttää" näytölle tapahtumaruudun sisällön. Microsoft on sittemmin hylännyt 3D Touch -tekniikan, mutta MixView on tulossa Windows 10:een. Ominaisuus aktivoituu painamalla tarpeeksi pitkään tapahtumaruutua. Samankaltaista näkymää Microsoft hyödynsi aikoinaan jo Zunen kohdalla.

Esimerkiksi Facebook-sovelluksen tapauksessa MixView-näkymään avattu tapahtumaruutu esittää saapuneet ilmoitukset ja viestit. Takaisin aloitusnäytölle pääsee painamalla näytön tyhjää kohtaa. Musiikkisovelluksen kohdalla MixView'n kautta voisi käyttää hallintapainikkeita.



Microsoft esittelee Windows 10:n puhelinversion tammikuussa.


Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Apple iPhone 16 Pro Max – hinta laskenut -27%

Apple iPhone 16 Pro Max
1099 € DNA
1349 € Proshop
1416 € Hobby Hall

Alin hinta viikko sitten: 1509 €

OnePlus Nord CE5 – hinta laskenut -23%

OnePlus Nord CE5
137 € Gigantti
179 € Elisa
179 € DNA

Alin hinta viikko sitten: 179 €

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Honor X5c Plus
79 € Gigantti
79 € Power
79 € Mobiilipiste.fi

Alin hinta viikko sitten: 99 €

Samsung Galaxy A36 – hinta laskenut -20%

Samsung Galaxy A36
199 € Gigantti
249 € Veikon Kone
286 € Hobby Hall

Alin hinta viikko sitten: 249 €

Kommentit (4)

Calileon
Calileon

1

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nakkikalamies:

Ettei vaan räjähtäs koko romu silmille.

Tässä on Windows Phone, ei Androidia. Ei siis voi romu räjähtää minnekkään...

Vastaa
Caliber
Caliber

2

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Calileon:

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nakkikalamies:

Ettei vaan räjähtäs koko romu silmille.

Tässä on Windows Phone, ei Androidia. Ei siis voi romu räjähtää minnekkään...

Ei oo räjähtäny, markkinaosuus ainakaan.

Vastaa
OJ_Ghost
OJ_Ghost

4

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Caliber:



Ei oo räjähtäny, markkinaosuus ainakaan.

Kasvu ollu kuitenkin noin 100% melkein joka kierroksella...joten riippu tietty määritelmästä.

Nykyisien kaltaisen ekosysteemimarkkinan aikaan ei oikein voi räjäyttää markkinaa kuten Apple teki tai Samsung myöhemmin pitkälti Applen askelmerkein.

Jos WP10 on hyvä ja jatkaa nykyisellä hyvällä linjalla. Ja ennen kaikkea yhdistää kolme alustaa oikeasti yhteen mahdollisimman hyvin, niin Windowsilla on vielä mahdollisuus.

Vastaa

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.